Skocz do zawartości
dirve

Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody

Rekomendowane odpowiedzi

To powinno Ci działać po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku w drzwiach w drugą stronę niż otwieranie .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Znalazłem film pokazujący jak dla różnych drive mode można mieć różne kolory ambient oświetlenia. Czy na forum jest ktoś kto miałby pomysł jak do tego podejść?

Da się to zrobić przez long-coding?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.10.2019 o 14:38, WooojaS napisał:

Ja to mam i prawdę powiedziawszy korzystam gdy muszę nadgonic czas. Aczkowkiek nie wiem czemu zawsze mam minimum 1bar doładowania... Przecież na postoju powinno być 0

1 bar to ciśnienie atmosferyczne - wszystko w porządku

turbina ładuje  1,5 bara w 2.0tdi - performance monitor przy gazie do deski pokazuje doładowanie 2,5 bar

Edytowane przez kicol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie.

A po co to - do kontroli temperatur oraz ewentualnie doładowania - nauka pracy silnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jestem nowym użytkownikiem Passata i jest to mój pierwszy VW

 Mam do was z pytanie czy ktoś z okolic Śląska jest w stanie  odblokować mi Line Assist ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpadaj do mnie pod Wadowice na cały komplet asystentów :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę w Wadowicach na sylwestra (Młyn Jacka). Podrzucę Ci flaszkę za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.11.2018 o 23:33, Eldar napisał:

Dla ciekawskich jak działa TJA i Emergency Assist w manualu z ACC:

- Lane Assist działa od 30 km/h w górę przy włączanym ACC, od 65 km/h przy wyłącznym ACC

- Emergency Assist szarpie hamulcem i po chwili hamuje ile może na danym biegu. Po tym Lane Assist wyłącza się, ACC jedzie dalej. Jeśli aktualny bieg pozwoli jechać mniej niż 30 km/h to LA gaśnie, ACC jedzie dalej, włączają się światła awaryjne.

Testowane dzięki  @Ysebulba ! ;)

Ja się przymierzam do zakodowania TJA w moim pasku z manualem. Zakodowałem LA, mam ACC i SA. Znalazłem poniższą instrukcję na forach Audi która wymaga aby ACC był typu "stop&go" - nie wiem gdzie to sprawdzić?

Aktywacja Traffic Jam Assist (TJA) (wymagana kamera A5 + ACC) 

Wybierz sterownik A5 (camera) 
Kodowanie 
Bajt 16, Bit 5 (STA) 

Wybierz sterownik 13 (Adaptive Cruise Control) 
Kodowanie 
Bajt 01, Bit 3 Traffic_jam_dependent_linear_tracking -> activated 
Bajt 01, Bit 4 Assistent_for_traffic_hold_up -> activated 

Bajt 02, Bit 0 Auto driveaway by pretrigger -> activated 
Bajt 02, Bit 1 Auto driveaway after short stop -> activated 
Bajt 02, Bit 2 Driveaway by triggerleaver -> activated 
Bajt 02, Bit 4 Curve_assistent -> activated 

Bajt 03, Bit 5 Traffic_jam_assistant_in_car_menu -> activated 
  
Bajt 04, Bit 2 Emergency_assist ->installed 
Bajt 04, Bit 7 Dense_traffic -> activated 

Bajt 06, Bit 3 Emergency_steer_assist -> activated 

Niektóre z bitów mogą być już aktywne. Pozostaw je aktywne. 

Wybierz sterownik 44 (Układ wspomagania kierowania) 
Dostęp bezpieczeństwa (19249) 
Kodowanie 
Bajt 02, Bit 0 Heading control assistant -> active 
Bajt 06, Bit 0 Traffic jam guidance assist -> active 

Wybierz sterownik 5F 
Dostęp bezpieczeństwa (20103) 
Adaptacje 
Fahrzeug funktionsliste BAP2 generation erweiterung: 

Front_traffic_assist_0x41 -> activated 
Front_traffic_assist_0x41_msg_bus -> terminal 15 

Vehicle configuration: 
VZA pro: On 

Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności i zaakceptowaniu każdej zmiany w miarę jej 
wprowadzania, należy zresetować DM. Po ponownym uruchomieniu wyłącz samochód, a 
następnie wysiądź z samochodu i zablokuj go. Poczekaj 5 minut, a następnie wróć do 
samochodu, uruchom go i jedź na jazdę próbną (w ruchu wielopasmowym, poruszając się 
wolno z dobrym oznaczeniem linii).

Ktoś testował i się podzieli wiedzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już i u mnie na pokładzie LA TJA i EA

Wszystkiego przetestowane działa jak należy 

dzięki  koledze Eldar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kodowanie podane przez g-spawn było tym użytym podczas kodowania Twojego samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Robertsas napisał:

Czy kodowanie podane przez g-spawn było tym użytym podczas kodowania Twojego samochodu?

Na to pytanie to musi odpowiedzieć Eldar

Kodowanie robił tak szybko że nie zdążyłem czytać ?

Edytowane przez rop73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.09.2017 o 00:27, Tobol napisał:

High beam memory ustawiłem i po wyłączeniu zapłonu pamiętał to ustawienie, więc chyba działa ?

Co do tego pedału gazu to mi się nie udało bo używam OBD11 i nie wiedziałem co ustawić - nie było opisu do tych bitów. Czy można gdzieś znaleźć dokładniejszy opis?

 

--edit--

Poszukałem na ten temat coś na zagranicznych forach i ludzie piszą, że często wywala błędy ABSu i czegoś jeszcze po ustawieniu tej opcji. Fakt, że robią o w Skodach i Golfach ale nie jestem pewien czy warto ryzykować bo w sumie auto jeździ bardzo dobrze.

obd11.png

W mym B8 sterownik odrzucał to kodowanie za którymś razem zapisał Audi.

Faktycznie działa to jak przycisk sport w Oplu. Auto reaguje szybciej na ruch pedału gazu. Moc zostaje ta sama oczywiscie. Po zatwierdzeniu Audi skrzynia w trybie S bardzo wysoko trzyma obroty i kręci  wyżej motor. Natomiast w D auto jest zrywniejsze mniej takie ospale inaczej zmieniaja się biegi. Pojawił się jednak inny problem od momentu przekodowania przestał działać FA poprawnie, a reagował nawet na rowerzystów, tłok na autostradzie. Ciągle sa takie oto błędy w załącznikach. Gdzieś w necie tez wyczytałem ze zmiana kodowania w niektórych modułach nie ma swego potwierdzenia w kolejnych i wysypują się inne pierdoły. W niedziele przekodowałem sterownik na seat/skoda/vw tez za którymś razem to dopiero zaakceptował oczywiscie autem się teraz jeździ... 

Zobaczę czy wyłapał po tygodniu błędy dodam, że wydałem nawet 400 stówki na programowanie ODISem na nowo radaru z tablica TEXA. Tak kopałem, ze wywaliłem kody SWaP ze sterownika od FA. Po wyjeździe wszystko działało dojechałem do domu, zgasiłem auto i od następnego dnia juz działania FA nie stwierdzono.

IMG_20191104_145835.jpg

IMG_20191104_145843.jpg

Edytowane przez brawimex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepis na migający w rytmie bicia serca przycisk uruchamiania silnika. Działa, jak silnik nie jest uruchomiony.

Wchodzimy w kessy - moduł 05, wpisujemy w security access kod 20103 i przechodzimy do adaptacji.

Zmieniamy dwie z nich:

ZAT_illumination_concept_mybeat_clamp58xt

ZAT_illumination_modus_mybeat_clamp58xt

Na "activated" i zatwierdzamy.

_____

Zakodowałem sobie na próbę, mod z kategorii umilacz bliski kiczu, ale może komuś z Was się spodoba.

 

 

 

 

 

Znalezione na Briskoda, tutaj:

https://www.briskoda.net/forums/topic/368574-vcds-options-on-superb-iii/page/69/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, po aktywacji lane assist, wyskoczyl mi blad z nawigacja, wyskoczyl blad "baza danych nawigacyjnych jest niedostępna", czy mial ktos podobny probldm? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem inny sposób na likwidację LAG-ów - inny sposób przeprogramowania:

image.thumb.png.c3cd2a2bab2b1392b3e484c369c2c8c9.png

 

Zaprogramowałem to u siebie ale przyznam szczerze, że nie czuję jakieś dużej różnicy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak zakodować żeby kessy można było blokować drzwi bez konieczności przyciskania na pilocie tylko w czujnikach w drzwiach ?

 

próbowałem już tego ale nie działa:

KESSY-automatyczne zamykanieprzy zamykaniu drzwi

STG 05 > kodowanie > włączyć bajt 02 > bit 4

Automatyczne składanie lustro nie działa w ten sposób. Klapka zbiornika również nie jest zablokowana.

 

KESSY-aktywacja blokowania za pomocą łatwego zamykania (moduł sterujący 3Q0)

Po tym kodowaniu można zablokować pojazd za pomocą łatwego zamknięcia. Blokada czujnika drzwiowego nie jest wtedy konieczna oddzielnie.

STG 05 > dostosowywania > kanał "Byte9_VIP-kodowanie _ easyclose _ blokowanie" > wartość "Enabled"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

wie ktoś może jak można w Pasku zmienić przebieg do wymiany oleju. Mam vcds'a pare rzeczy sobie ustawiłem ale tego nie mogę znaleźć. Mam ten automatyczny tryb przeglądów gdzie auto samo oblicza kiedy wymienić olej...

 

z góry dzięki

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o trochę co innego. Ja nie chcę wyzerować przeglądu ale zmienić dystans do wymiany oleju. W tej chwili pokazuje mi 3800km i spada bardzo wolno bo jeżdzę po trasach - chciałbym zmienić powiedzmy na 500. Da się?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da

Maximum distance until next mileage related inspection albo FIX:Distance covered since last mileage dep.... nie pamietam juz ktore dokladnie. W tym drugim(fix....) jak masz limit 10000 to ustawiasz 9500 i powinno dzialac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności