Skocz do zawartości
pompeusz666

Wadliwe jarzma tylnych hamulców - stuki z tylnego zawieszenia

Rekomendowane odpowiedzi

Problem:

stuki na kostce brukowej wpadające w rezonans

 

Diagnoza:

luźne zaciski hamulców a dokładniej prowadnice w jarzmach mają taki luz że rękami można ruszać zacisk hamulca

 

Rozwiązanie:

Wymiana jarzma w które wchodzi prowadnica zacisku lub wymiana samych prowadnic

 

Czy ktoś spotkał się z czymś takim ?

Na forach zagranicznych wyczytałem że jest to problem dość powszechny i często źle diagnozowany (łożysko koła, tarcze, klocki)

 

Jarzma drogie , prowadnice tanie ale nie wiem czy rozwiążą problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo,jest to mega irytujące w aucie za takie pieniądze.Mi w serwisie poradzili wymiane na zaciski z Tiguana,tam niby nie ma tego problemu,ale koszt ok 800-900 zl.Dla mnie za drogo.Bede z tym zył puki co:)

Niektórzy doradzali wcisniecie smaru przy demontażu zaciskow w prowadnice ,zrobili mi to w ASO ale efekt zerowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest zamontowane jarzmo 3AA615425A, jest aktualizacja tego jarzma na wersję 3AA615425B

Byłem w ASO i wersja 425B kosztuje 550PLN.

Ale to musi być jakaś bardzo nowa wersja bo w mojej ETKA jej nie ma ale może dlatego że mam wersję 7.3 z 2013 roku .

Znalazłem że jeden gościu wytoczył sobie nowe prowadnice grubsze i rozwiercił jarzmo do nowej prowadnicy, ale to już generalnie grubo pojechał.

Zastanawiam się czy nie kupić jednego na próbę, lewa strona się tłucze bardziej niż prawa.

Wstyd pod market podjeżdżać :)

 

Chcę jeszcze w weekend wyjąć jedną prowadnicę i zmierzyć ją suwmiarką na całej długości

Edytowane przez pompeusz666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie.Problemem jest stukanie w tylnych kołach podczas jazdy po kostce brukowej lub innych nierównościach na drodze.Stukanie ustaje jak podczas jazdy po tych nierównościach mam delikatnie wciśnięty hamulec,wtedy nic nie stuka i cichutko przechodzi przez kostkę itp.sporo szukałem w internecie i podobno w Passacie cc występowała wada fabryczna w postaci wadliwych jarzm zacisku hamulcowego.Dodam że po ściągnięciu koła i próbie poruszania zaciskiem hamulcowym w którym osadzone są klocki hamulcowe można wyczuć luz.(szybkie energiczne i mocne poruszanie tym zaciskiem wywołuje słyszalny stuk)-nie wiem czy tak ma być?.Czy ktoś z Was miał podobny problem?Jak go rozwiązaliście?Czy wymienić jarzmo zacisku,zacisk,czy może same tuleje prowadzące zacisk hamulca.Byłem pytać w VW Katowice to powiedzieli że znają problem ale nic z tym nie robią cytuję... puścić głośniej muzykę bo ten typ tak ma.Powiedzieli że wymiana zakupionego u nich jarzma może nie zlikwidować problemu!!!Panowie co robić,już mnie to doprowadza do szału!!!Auto jak z salonu dopieszczone a wqr. mnie bardziej niż moja 17-letnia skoda w 1,9 tdi. Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich z forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogę sprzedać ci swoje cc u mnie nie stuka :hurraa tak poważnie jedyny problem to zaciski o jaki słyszałem ( miałem szum z tyłu i buczenie wymieniłem całe piasty i to co zauważyłem to strasznie zniszczona bieżnia abs była w stanie masakryczny o dziw ze wszystko sprawnie działało .

 

ps passat na sprzedaz

Edytowane przez maxit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Użyj gęstego smaru ceramicznego. Stuki znikną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.Dodam że Passat ma przejechane 77000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łoł to on jeszcze nowy jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znana usterka. Problemem nie jest zacisk tylko jarzmo i luzy w otworach w ktorych chodza prowadnice zaciskow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc wymienić jarzma czy tylko tuleje prowadzäce zacisk hamulca w jarzmie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie kupiłem jarzmo używane od B7 i stuki znikły prowadnice na starym chodziły na boki a w nowym ledwo szło ruszyć.

Ale podobno to wada fabryczna i problem powraca. Na razie jest spokój a minęło 10 000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia rewizja jest z zeszłego roku (3AA615425B i 3AA615426B, TRW BDA959 i BDA990) więc może coś poprawili ;)

Edytowane przez radekrp90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,żeby wymienić te jarzma to trzeba mieć skanerdiagnostyczny lub komputer w celu ustawienia tłoczka tak jak do wymiany klocków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż sam sprawdzę dzisiaj te jarzma u siebie przy okazji wymiany "czarnego plastiku" na klapie, choć na podniesionym aucie uderzanie w koło od spodu nie daje żadnego dźwięku, cisza, wszystkie gumy sprawdzone i też ok. Do tego hałasu jakbym kogoś wiózł w bagażniku i pięścią uderzał w podłogę (głuchy odgłos np. przy przejeździe przez tory) już się niestety przyzwyczaiłem, odgłos ciągle taki sam od kilku lat i 50tys km. Ostatnio robiłem B klasę i był podobny dźwięk, okazały się oryginalne amorki które na SKP okazały się idealne. Bez amorków cisza, tłok miał jakieś 4/5 mm pustego skoku jak się z nim siłowałem w imadle szybko szarpiąc góra dół. Robiąc to wolno luzu nie było czuć. Na nowych cisza. Co do wymiany jarzma to tłoczki można ale nie trzeba cofać, przecież nie zmieniamy klocków lub tarcz czyli nie zmieniamy grubości zestawu. Zacisk trochę będzie się opierał ale do opanowania, aż ciekaw jestem i chciałbym przejechać się takim autem które ma te jarzma uszkodzone. Jest to dźwięk głuchy czy bardziej dzwonienie zacisku/klocków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk jest bardziej metaliczny,ale nie do końca suchy,coś pomiędzy głuchym a mocno metalicznym.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Kupuję nowe jarzma z firmy Trw w sklepie internetowym.Mam.zamiar opanować temet sam.Myślę że zakres prac powinien wyglądać tak:

ściągnąć koło

Odpiąć wtyczkę od silniczka

Torxem odkręcić silniczek od hamulca postojowego

ściągnąć silniczek

torxem w miejscu trybła silniczka poluzować klocki w zacisku

Ściągnąć zacisk

Odkręcić śruby mocujące jarzmo

Ściągnąć jarzmo

Nie wiem tylko czy coś z przewodami hamulcowymi trzeba robić? Przy podmianie jarzma?czy nie zapowietrzy się układ hamulcowy?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej jestem ciekawy rezultatu, mam ten sam problem mi wmawiona ze to wina amortyzatorów DCC, ale faktycznie przy hamowaniu dzięk ustaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się rozpisywał, wyżej napisałem jak u mnie sprawa wyglądała. Pomogła wymiana amortyzatorów. Teraz cisza, żadnego tarabanienia. Zaciski (prowadnice) mam jeszcze ok, nie wyczuwam luzu jak za nie szarpie, podczas przejazdu po nierównościach z wciśniętym hamulcem nic się nie zmieniało, nadal było tłuczenie. Założyłem teraz KYB na tył i w sumie na przód też łącznie z górnymi łożyskami  jak walczyłem miesiąc temu ze strzelaniem przy skręcaniu kołami (wcześniej nowy komplet sachs z łożyskami górnymi i nadal strzelało). Tylne amorki KYB ledwo szło wcisnąć i wyciągnąć tak chodzą ciężko, te które zdemontowałem (sachs) z auta o wiele lżej pracują choć na stacji w stanie idealnym wychodziły. Auto nigdy nie myszkowało i trzymało się drogi. Teraz czuję że auto jest sztywniejsze, zobaczy się w trasie bo teraz dopiero kilka km. do testów było.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,bardzo mało wpisów na ten temat.Nie czekam dłużej nowe jarzmo zakupione.W sobotę  wymiana  płynu hamulcowego i jarzmo, mam nadzieję  że problem zniknie?.Pozdrawiam.

 

Witam.Jarzma wymienione,problem rozwiązany!Teraz autko sunie po nierównościach jak nowe.Stare jarzma wyglądają e nie zużyte ale jednak musiały mieć jakiś luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile płaciliście za jarzma ? u mnie tez jest takie stukanie, ale dotykając jarzma to nie ruszają się one wcale, nie czuć luzu, pojawia sie tylko on podczas jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odgrzeję kotleta :)

Od dłuższego czasu denerwowały mnie głuche stuki z tyłu w moim CC podczas jazdy po kostce brukowej. Dzięki lekturze tego wątku moja uwaga skierowała się na jarzma tylnych hamulców (wcześniej typowałem górne mocowania amorków). I gdy podczas hamowania stuki znikały byłem już pewien co jest winowajcą.

Kupiłem jarzma TRW za 150 zł sztuka i wymieniłem od razu z klockami. Mechanik podczas wymiany nie stwierdził specjalnych luzów na jarzmach i tych trzpieniach, a mimo to stukało. Po wymianie nastąpiła wreszcie błoga cisza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności