Jump to content
pompeusz666

Stuki dochodzące z tylnych kół w Passat CC 2011

Recommended Posts

Problem:

stuki na kostce brukowej wpadające w rezonans

 

Diagnoza:

luźne zaciski hamulców a dokładniej prowadnice w jarzmach mają taki luz że rękami można ruszać zacisk hamulca

 

Rozwiązanie:

Wymiana jarzma w które wchodzi prowadnica zacisku lub wymiana samych prowadnic

 

Czy ktoś spotkał się z czymś takim ?

Na forach zagranicznych wyczytałem że jest to problem dość powszechny i często źle diagnozowany (łożysko koła, tarcze, klocki)

 

Jarzma drogie , prowadnice tanie ale nie wiem czy rozwiążą problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo,jest to mega irytujące w aucie za takie pieniądze.Mi w serwisie poradzili wymiane na zaciski z Tiguana,tam niby nie ma tego problemu,ale koszt ok 800-900 zl.Dla mnie za drogo.Bede z tym zył puki co:)

Niektórzy doradzali wcisniecie smaru przy demontażu zaciskow w prowadnice ,zrobili mi to w ASO ale efekt zerowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest zamontowane jarzmo 3AA615425A, jest aktualizacja tego jarzma na wersję 3AA615425B

Byłem w ASO i wersja 425B kosztuje 550PLN.

Ale to musi być jakaś bardzo nowa wersja bo w mojej ETKA jej nie ma ale może dlatego że mam wersję 7.3 z 2013 roku .

Znalazłem że jeden gościu wytoczył sobie nowe prowadnice grubsze i rozwiercił jarzmo do nowej prowadnicy, ale to już generalnie grubo pojechał.

Zastanawiam się czy nie kupić jednego na próbę, lewa strona się tłucze bardziej niż prawa.

Wstyd pod market podjeżdżać :)

 

Chcę jeszcze w weekend wyjąć jedną prowadnicę i zmierzyć ją suwmiarką na całej długości

Edited by pompeusz666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam miałem ten sam problem koszt jednego jarzma 150zł w sklepie motoryzacyjnym w Kołobrzegu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe jarzma za 150 ?

Kupilem teraz uzywke za 80 zero luzow na prowadnicach. Tylko nie ma czasu zalozyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jarzma kupowałem w Auto Traf Kołobrzeg pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Panowie.Problemem jest stukanie w tylnych kołach podczas jazdy po kostce brukowej lub innych nierównościach na drodze.Stukanie ustaje jak podczas jazdy po tych nierównościach mam delikatnie wciśnięty hamulec,wtedy nic nie stuka i cichutko przechodzi przez kostkę itp.sporo szukałem w internecie i podobno w Passacie cc występowała wada fabryczna w postaci wadliwych jarzm zacisku hamulcowego.Dodam że po ściągnięciu koła i próbie poruszania zaciskiem hamulcowym w którym osadzone są klocki hamulcowe można wyczuć luz.(szybkie energiczne i mocne poruszanie tym zaciskiem wywołuje słyszalny stuk)-nie wiem czy tak ma być?.Czy ktoś z Was miał podobny problem?Jak go rozwiązaliście?Czy wymienić jarzmo zacisku,zacisk,czy może same tuleje prowadzące zacisk hamulca.Byłem pytać w VW Katowice to powiedzieli że znają problem ale nic z tym nie robią cytuję... puścić głośniej muzykę bo ten typ tak ma.Powiedzieli że wymiana zakupionego u nich jarzma może nie zlikwidować problemu!!!Panowie co robić,już mnie to doprowadza do szału!!!Auto jak z salonu dopieszczone a wqr. mnie bardziej niż moja 17-letnia skoda w 1,9 tdi. Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich z forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogę sprzedać ci swoje cc u mnie nie stuka :hurraa tak poważnie jedyny problem to zaciski o jaki słyszałem ( miałem szum z tyłu i buczenie wymieniłem całe piasty i to co zauważyłem to strasznie zniszczona bieżnia abs była w stanie masakryczny o dziw ze wszystko sprawnie działało .

 

ps passat na sprzedaz

Edited by maxit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znana usterka. Problemem nie jest zacisk tylko jarzmo i luzy w otworach w ktorych chodza prowadnice zaciskow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie kupiłem jarzmo używane od B7 i stuki znikły prowadnice na starym chodziły na boki a w nowym ledwo szło ruszyć.

Ale podobno to wada fabryczna i problem powraca. Na razie jest spokój a minęło 10 000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnia rewizja jest z zeszłego roku (3AA615425B i 3AA615426B, TRW BDA959 i BDA990) więc może coś poprawili ;)

Edited by radekrp90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,żeby wymienić te jarzma to trzeba mieć skanerdiagnostyczny lub komputer w celu ustawienia tłoczka tak jak do wymiany klocków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż sam sprawdzę dzisiaj te jarzma u siebie przy okazji wymiany "czarnego plastiku" na klapie, choć na podniesionym aucie uderzanie w koło od spodu nie daje żadnego dźwięku, cisza, wszystkie gumy sprawdzone i też ok. Do tego hałasu jakbym kogoś wiózł w bagażniku i pięścią uderzał w podłogę (głuchy odgłos np. przy przejeździe przez tory) już się niestety przyzwyczaiłem, odgłos ciągle taki sam od kilku lat i 50tys km. Ostatnio robiłem B klasę i był podobny dźwięk, okazały się oryginalne amorki które na SKP okazały się idealne. Bez amorków cisza, tłok miał jakieś 4/5 mm pustego skoku jak się z nim siłowałem w imadle szybko szarpiąc góra dół. Robiąc to wolno luzu nie było czuć. Na nowych cisza. Co do wymiany jarzma to tłoczki można ale nie trzeba cofać, przecież nie zmieniamy klocków lub tarcz czyli nie zmieniamy grubości zestawu. Zacisk trochę będzie się opierał ale do opanowania, aż ciekaw jestem i chciałbym przejechać się takim autem które ma te jarzma uszkodzone. Jest to dźwięk głuchy czy bardziej dzwonienie zacisku/klocków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dźwięk jest bardziej metaliczny,ale nie do końca suchy,coś pomiędzy głuchym a mocno metalicznym.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Kupuję nowe jarzma z firmy Trw w sklepie internetowym.Mam.zamiar opanować temet sam.Myślę że zakres prac powinien wyglądać tak:

ściągnąć koło

Odpiąć wtyczkę od silniczka

Torxem odkręcić silniczek od hamulca postojowego

ściągnąć silniczek

torxem w miejscu trybła silniczka poluzować klocki w zacisku

Ściągnąć zacisk

Odkręcić śruby mocujące jarzmo

Ściągnąć jarzmo

Nie wiem tylko czy coś z przewodami hamulcowymi trzeba robić? Przy podmianie jarzma?czy nie zapowietrzy się układ hamulcowy?

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy