Skocz do zawartości
Dooomino11

2.0 did - 2.0 TDI bkd brak 40 koni

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Lancera z 2008 roku z silnikiem 2.0 did z tego co się orientuję jest to nic innego jak 2.0 TDI bkd, autko w przeciągu 3 miesięcy z dnia na dzień robiło się coraz słabsze i w tym momencie "na oko" brakuję mu około 30-40 koni.

 

Co zostało przeze mnie sprawdzone "fizycznie"

- elektrozawór n75 działa prawidłowo

- przepływomierz podmieniany brak poprawy

- gruszka w turbie wraz ze zmienną geometria działa bez problemu wszystko się rusza i grucha trzyma ciśnienie

- sprawdziłem wszystkie podciśnienia, wężyki i td nie znalazłem żadnej nieszczelności

- przeleciałem cały dolot, znalazłem jedną nieszczelność która naprawiłem - brak poprawy

- drożność wydechu sprawdzona, "przelot" brak DPF wycięty komputerowo

Niby wszystko sprawne a autko jechać nie chce to co zaobserwowałem : po dodaniu pedału gazu w podłogę np na 4 biegu od 1700 obrotów spalanie komputerowe pokazuję tylko 7 litrów o powoli rośnie do około 18, wcześniej leciało poza skalę :mmm

 

Wczoraj przy sprawdzaniu szczelności zauważyłem jedną dziwną rzecz moje turbo to garrett gt1749vc i z tego co się orientuję jest ono z wersji 170 konnej :umm

Jest ktoś w stanie mi pomóc? Wiem że bez logow się nie da nic już wskazać ale mój elm tego auta nie czyta vac com i cała reszta tych programów dlatego muszę czekać na mechanika który mi je zrobi :/

Edytowane przez Dooomino11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie doładowania dochodzi do 230kpa

Nie mam jak zrobić logów ponieważ nikt się nie może połączyć z sutkiem :/

Edytowane przez Dooomino11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak doładowanie jest git to może być przepływomierz lub problem w układzie paliwowym. Wiem że podmienialeś przepływkę ale możesz spróbować zrobić test z diodą zamiast niego (instrukcje znajdziesz z łatwością w Internecie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem komplet filtrów bo i tak zmieniam olej (filtr oleju, powietrza i paliwa) to wszystko pasuje mi do braku odpowiedniej ilości paliwa, może pompki nawalają.. najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że spalanie mam takie jak zawsze 6-7 litrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to raczej jest za mała ilość paliwa ale przepływomierz też ma na to wpływ. Spróbuj z diodą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro to zrobię i dam odpowiedź. Jeśli nic nie przyniesie efekty to pewnie oddam auto do osoby która robi chipy myślę że szybko zdiagnozuje mi auto i zrobi przy okazji dobrego wirusa bo przy moim turbo powinno ładnie śmigać ;)

 

Ps . Ile powinno wynosić oryginalnie maksymalne ciśnienie doładowania? 2.3 ATM to w mojej opini trochę dużo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.0 TDI jest coś koło tego. W 1.9 jest trochę mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test z diodą i żadnej różnicy :( wyczyściłem też sitko w baku bez poprawy .. jak dla mnie dziwna sprawa że autko nie puszcza żadnego dyma, zero a moim zdaniem powinno bo dpfa nie ma .

Edytowane przez Dooomino11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z diodą, o ile układ paliwowy jest sprawny, powinna być mała zasłona dymna. Pompy paliwa teraz do sprawdzenia. Brak dymu i mocy sugeruje braki w paliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro przyjdzie mi filtr paliwa, zobaczymy bo do dziś dymu brak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Zmieniłem dziś filtr paliwa razem z filtrem powietrza olej też przy okazji zmieniłem :D No i..... Brak efektów nadal jedzie jak scenik mojej mamy :hurra chyba się poddaje :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden malutki szczegół - przy jakich obrotach jest to 230kpa? Bo powinno być ok. 200kpa przy ok. 2000obr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

230 kpa to już przy końcówce obrotów przy 2200 mam 200kpa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyregulowałem luzy na pompowtryskach poprawił się tylko rozruch mocy nadal brak :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem napisać auto czasami po odpaleniu mi gaśnie, tak jakbym przekręcił kluczyk, oczywiście później bez problemu zapala .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem
Jedna rzecz, o której zapomniałeś, to komplet logów. Piszesz w dziale "Analizy logów".

Bez tych podstawowych danych nie naprawisz auta "przez internet".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności