Faster Zgłoś #1 Napisano 23 Sierpnia 2017 (edytowane) Szanowni forumowicze/czki mam problem z dość wysokim spalaniem benzyny. W mieście po przeliczeniach, nie z komputera wychodzi około 16l/100. Na razie udało mi się zrobić logi statyczne bo na dynamiczne nie mam do pomocy drugiej osoby. Myślę,że na dniach uda się to zrobić. Logi wykonuję pierwszy raz więc gdyby było coś nie tak to proszę o wyrozumiałość. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam http://vaglog.pl/log-010_xNVo9.html , http://vaglog.pl/log-011_E9w81G.html , http://vaglog.pl/log-018_52OpX.html , http://vaglog.pl/log-023_7nEeX.html , http://vaglog.pl/log-003_RouP0.html , http://vaglog.pl/log-004_Poa92J.html , http://vaglog.pl/log-007_71QyhLw.html , http://vaglog.pl/log-001_gdZMZ.html Edytowane 23 Sierpnia 2017 przez Faster Udało mi się dodać grupę 001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2017 Ty chyba masz benzynę pod maską, nie diesla... więc totalnie nie te grupy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Faster Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2017 Taki znalazłem opis jak szukałem,ale nie na tym forum. Czy to jest prawidłowe https://forum.vw-passat.pl/threads/78684-Co-logowa%C4%87-w-benzynowych? Dzięki za reakcję. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #4 Napisano 24 Sierpnia 2017 (edytowane) Nie wiem, czy pomogę, choć chciałbym. Powiem tak, mało się widzi logów TSI, właściwie na vaglog są wrzucone tylko Twoje logi tego silnika (2.0TSI). Kiedyś VW wprowadził "normę" klasyfikacji bloków pomiarowych w Pb i mam nadzieje że się jej trzyma. Zrób może dosłownie kilkusekundowe logi statyczne grup, 002,003(ten już w sumie byl i pokrywa się z normą),020,032-036 (samo 033 zrób dłuższe ze 2 minuty, statycznie bez przygazówek, cieply silnik),115,118, tylko po to żeby zobaczyć co w nich jest. Wtedy będzie się myśleć o dynamicznych. Co do logów tych które zrobiłeś to na prawdę nie wiele rzeczy ma wartość diagnostyczna. Na razie tylko w 001 jest praca sondy lambda i mi się ona bardzo nie podoba...Kiepska lambda=wysokie spalanie. Trochę też wysoki IAT w 011 ale jak to bylo zaraz po jeździe przy 20stopnaich albo lepiej na zewnątrz to możliwe. Czy są jakieś błędy? EDIT: Szukałem jeszcze czegoś na temat TSI i widzę że robią jeszcze logi grupy 106,230. I jest tam ciśnienie paliwa. Oraz 206,231,246,252 Edytowane 24 Sierpnia 2017 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Faster Zgłoś #5 Napisano 24 Sierpnia 2017 Cześć , jeszcze raz dziękuję za reakcję i pomoc. Jeżeli chodzi o błędy to są, ale nie związane z silnikiem. Poniżej logi: http://vaglog.pl/log-002_11bts.html , http://vaglog.pl/log-003_sE23lrt.html , http://vaglog.pl/log-020_57679.html , http://vaglog.pl/log-032_66BVdeJ.html , http://vaglog.pl/log-033_05ocu2.html , http://vaglog.pl/log-036_Dl2hKp.html , http://vaglog.pl/log-036_Xr71U.html , http://vaglog.pl/log-106_tnUHt2.html , http://vaglog.pl/log-115_bKCXJqN.html , http://vaglog.pl/log-118_0X5GZ.html , http://vaglog.pl/log-206_SYNc6l.html , http://vaglog.pl/log-230_84EFbd.html , http://vaglog.pl/log-231_Jm6hT6.html , http://vaglog.pl/log-246_2e83kTW.html , http://vaglog.pl/log-252_9FM2xS3.html Link do scanu błędów bo nie wiedziałem jak zamieścić. https://drive.google.com/file/d/0B-F1ipEMTsxkdjk1OWw2RDdtQ00/view?usp=sharing Pozdrawiam Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #6 Napisano 25 Sierpnia 2017 Logi robione na cieplym silniku? Lambda nie żyje. Poza tym w 115 też są raczej jaja. Nie ma błędów w silniku, a powinny być. Czy to auto masz od poczatku czy kupione później? Nie było jakoś tuningowane? - - - - - aktualizacja - - - - - Zarzuć logami dynamicznymi 002+033, 115+118. Tylko nie zrób logów dynamicznych do diesla, czyli do 4500RPM. W benzynie odcinke masz wyżej, zakrę przynajmniej do 6200. Odczyty są szybkie więc może być na 2gim biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Faster Zgłoś #7 Napisano 25 Sierpnia 2017 (edytowane) Tak logi były robione na ciepłym silniku. Przejechałem się , rozgrzałem do temperatury roboczej i robiłem logi. Tylko te błędy co w załączniku. Auto kupione jako 3 letnie z przebiegiem 28 tyś potwierdzone przez ASO. Obecny przebieg to 65 tyś. Nie mam informacji żeby było coś dłubane przy silniku(program) , nie byłem też nigdy nim na hamowni. Miałem w planach robić chiptuning, ale teraz chcę się skupić na tym problemie. Ustawić na 2 biegu(mam tiptronic) i tak do 6200 rpm? Pozdrawiam Te logi 002+033 oraz 115+118 robić razem? Wykonałem logi. Mam nadzieje,że poprawnie. Zastanawiam mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie końcówka wydechu, ale tylko jedna jest dość mocno okopcona jak w dieslu. To świadczyłoby właśnie o uwalonej sondzie lambda. Logi: http://vaglog.pl/log-002_033_m5I4b7.html , http://vaglog.pl/log-115_118_Uoj38.html Edytowane 25 Sierpnia 2017 przez Faster Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #8 Napisano 25 Sierpnia 2017 Kurde, nie moge być pewnym ale nie podoba mi się to zachowanie sondy... Bardzo. I nie podoba mi się to że nie ma błędu. Jeszcze bardziej. Dobrze by było gdybyś zrobił taki test że odpiął przepływomierz (na zgaszonym potem odpalić, może cieżko palić) i zobaczyć czy wyskoczył jakiś błąd. Fajnie by było zrobić podobnie z lambdą. Musi pojawić się błąd... Dynamiczne wydają mi się ok. Powtórz jeszcze ten 033 statyczny. Zapoznaj się z opisem grupy 034 stąd i zrób test: https://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T . Sama procedura odpalania testu w BAsic Settings może być różna. tam jest opisane wcisnij najpierw hamulec potem gaz. W niektórych może być że trzeba je wcisnąć razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach