pompeusz666 Zgłoś #1 Napisano 23 Sierpnia 2017 Jak w temacie. Od jakiegoś czasu zauważyłem iż oświetlenie wnętrza i światła zewnętrzne (zwykłe halogeny) mrużą na odpalonym silniku. Pierwsza diagnoza to regulator napięcia ale ładowanie jest OK, 14,2 i trzyma. Sprawdzałem spadki napięć na (-) i na (+) i też wydaje się być OK. Wygląda jakby było zwarcie ale z drugiej strony BCM (J519) ma funkcję wykrywania zwarć a błędów nie ma. Wymienić regulator pomimo to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #2 Napisano 23 Sierpnia 2017 Jak w temacie.Od jakiegoś czasu zauważyłem iż oświetlenie wnętrza i światła zewnętrzne (zwykłe halogeny) mrużą na odpalonym silniku. Pierwsza diagnoza to regulator napięcia ale ładowanie jest OK, 14,2 i trzyma. Sprawdzałem spadki napięć na (-) i na (+) i też wydaje się być OK. Wygląda jakby było zwarcie ale z drugiej strony BCM (J519) ma funkcję wykrywania zwarć a błędów nie ma. Wymienić regulator pomimo to ? Podłącz kompa i sprawdź w sterownikach napięcia np. silnika, bcm, komforcie itp. czy są skoki napięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #3 Napisano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Sprawdziłem napięcie na sterowniku BCM. I skoki są na terminale 30. Poniżej wykres. Czy może ktoś zalogować w BCM (09) grupę 31 i sprawdzić jak u niego to wygląda. Pomiar na biegu jałowym Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez pompeusz666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
--Nowy-- Zgłoś #4 Napisano 28 Sierpnia 2017 Z aku nie masz problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #5 Napisano 29 Sierpnia 2017 No właśnie wydaje się że nie. Na wyłączonym silniku pokazuje 12,6 a na pracującym trzyma 14,2. Czy sugeruje to wszystko że winą jest regulator napięcia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #6 Napisano 29 Sierpnia 2017 Sprawdź klemy i połączenia masowe. To czasami powoduje problemy z falowaniem napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
--Nowy-- Zgłoś #7 Napisano 29 Sierpnia 2017 Miałem podobny przypadek. U Mnie światła może nie mrużyły a czasami na ułamek sekundy gasły. Też stawiałem na regulator napięcia ale okazało się że jest Ok. Stary aku też niby dobrze trzymał wartości ale raz na jakiś czas powodował że nie mogłem odpalić auta wiec go wymieniłem. Od tamtej pory zero problemów. Spróbuj tak jak kolega Radek napisał przeczyść klemy i jak masz możliwość podmien aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #8 Napisano 29 Sierpnia 2017 Sprawdź przekaźniki od lamp i na włączonym silniku odłącz minusową klemę niech auto pochodzi na samym ładowaniu i sprawdź czy lampy dalej mrużą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 29 Sierpnia 2017 Sprawdź przekaźniki od lamp i na włączonym silniku odłącz minusową klemę niech auto pochodzi na samym ładowaniu i sprawdź czy lampy dalej mrużą Masz na sprzedaż jakieś części do B6, że takie porady dajesz? Nigdy nie można być pewnym jak elektronika oraz regulator napięcia zareaguje na taki "manewr" tym bardziej jeśli jest podejrzenie, że coś jest uszkodzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #10 Napisano 29 Sierpnia 2017 ...odłącz minusową klemę niech auto pochodzi na samym ładowaniu Jesteś pewien,że taki manewr nie uwali regulatora napięcia z powikłaniami w odbiornikach pokładowych??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #11 Napisano 30 Sierpnia 2017 Wolałbym żeby ktoś zalogował grupę 31 w BCM co da mi obraz problemu. Akumulator był założony 07.07.2017 więc teoretycznie nie powinien sprawiać problemu. Zauważyłem również że czasami podczas odpalania kasują mi się ustawienia radia co sugerowałoby mocny spadek napięcia. Spróbuje podmienić akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #12 Napisano 30 Sierpnia 2017 Jesteś pewien,że taki manewr nie uwali regulatora napięcia z powikłaniami w odbiornikach pokładowych??? Nie uwali bo ładowanie sprawdzał i było OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #13 Napisano 30 Sierpnia 2017 Kiepskie połączenia (nie dokręcone, zaśniedziałe) też będą powodowały spadki napięć. Ja miałem taki sam problem w starym B4 (mniej elektroniki ale też było problemy z oświetleniem i kasowaniem pamięci licznika oraz radia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #14 Napisano 30 Sierpnia 2017 Sprawdziłem napięcie na sterowniku BCM. I skoki są na terminale 30. Poniżej wykres.Czy może ktoś zalogować w BCM (09) grupę 31 i sprawdzić jak u niego to wygląda. Pomiar na biegu jałowym [ATTACH=CONFIG]154793[/ATTACH] sprawdź na innych sterownikach skoki napięcia terminala 30. twój model powinien już mieć sterownik regulatora napięcia sprawdź błędy i skoki napięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #15 Napisano 30 Sierpnia 2017 Miałek kiedyś coś podobnego. Winna okazała się niedokręcona masa. Sprawdź pod maską - jest kilka punktów. Śruba była caly czas gorąca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #16 Napisano 30 Sierpnia 2017 Już to napisałem ale "szybciej i taniej" wymienić alternator, akumulator czy inny sterownik niż zaczynać od darmowych napraw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #17 Napisano 30 Sierpnia 2017 Nie uwali bo ładowanie sprawdzał i było OK Gwoli ścisłości: alternator nie powinien pracować przy odpiętym akumulatorze.Tylko o to mi chodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #18 Napisano 31 Października 2017 (edytowane) Usterka naprawiona. Powodem była cewka na cylindrze nr 4. Musiała mieć już jakieś lekkie zwarcie i powodowała spadki napięcia. Zaloguje jeszcze grupę 31 ponownie żeby pokazać wykres. Udało mi się to znaleźć po wypadających zapłonach od czasu do czasu na 4 cylindrze. Po wymianie cewki mrużenie ustąpiło jak i wypadanie zapłonu (misfire) Edytowane 2 Listopada 2017 przez pompeusz666 wykres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach