Skocz do zawartości
pompeusz666

Mrużenie świateł

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Od jakiegoś czasu zauważyłem iż oświetlenie wnętrza i światła zewnętrzne (zwykłe halogeny) mrużą na odpalonym silniku.

Pierwsza diagnoza to regulator napięcia ale ładowanie jest OK, 14,2 i trzyma.

Sprawdzałem spadki napięć na (-) i na (+) i też wydaje się być OK.

Wygląda jakby było zwarcie ale z drugiej strony BCM (J519) ma funkcję wykrywania zwarć a błędów nie ma.

Wymienić regulator pomimo to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak w temacie.

Od jakiegoś czasu zauważyłem iż oświetlenie wnętrza i światła zewnętrzne (zwykłe halogeny) mrużą na odpalonym silniku.

Pierwsza diagnoza to regulator napięcia ale ładowanie jest OK, 14,2 i trzyma.

Sprawdzałem spadki napięć na (-) i na (+) i też wydaje się być OK.

Wygląda jakby było zwarcie ale z drugiej strony BCM (J519) ma funkcję wykrywania zwarć a błędów nie ma.

Wymienić regulator pomimo to ?

 

Podłącz kompa i sprawdź w sterownikach napięcia np. silnika, bcm, komforcie itp. czy są skoki napięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcie na sterowniku BCM. I skoki są na terminale 30. Poniżej wykres.

Czy może ktoś zalogować w BCM (09) grupę 31 i sprawdzić jak u niego to wygląda.

Pomiar na biegu jałowym

napiecie.jpg

Edytowane przez pompeusz666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z aku nie masz problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wydaje się że nie. Na wyłączonym silniku pokazuje 12,6 a na pracującym trzyma 14,2.

Czy sugeruje to wszystko że winą jest regulator napięcia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź klemy i połączenia masowe. To czasami powoduje problemy z falowaniem napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek. U Mnie światła może nie mrużyły a czasami na ułamek sekundy gasły. Też stawiałem na regulator napięcia ale okazało się że jest Ok. Stary aku też niby dobrze trzymał wartości ale raz na jakiś czas powodował że nie mogłem odpalić auta wiec go wymieniłem. Od tamtej pory zero problemów. Spróbuj tak jak kolega Radek napisał przeczyść klemy i jak masz możliwość podmien aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przekaźniki od lamp i na włączonym silniku odłącz minusową klemę niech auto pochodzi na samym ładowaniu i sprawdź czy lampy dalej mrużą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź przekaźniki od lamp i na włączonym silniku odłącz minusową klemę niech auto pochodzi na samym ładowaniu i sprawdź czy lampy dalej mrużą

 

Masz na sprzedaż jakieś części do B6, że takie porady dajesz? ;) Nigdy nie można być pewnym jak elektronika oraz regulator napięcia zareaguje na taki "manewr" tym bardziej jeśli jest podejrzenie, że coś jest uszkodzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...odłącz minusową klemę niech auto pochodzi na samym ładowaniu

Jesteś pewien,że taki manewr nie uwali regulatora napięcia z powikłaniami w odbiornikach pokładowych???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym żeby ktoś zalogował grupę 31 w BCM co da mi obraz problemu. Akumulator był założony 07.07.2017 więc teoretycznie nie powinien sprawiać problemu. Zauważyłem również że czasami podczas odpalania kasują mi się ustawienia radia co sugerowałoby mocny spadek napięcia. Spróbuje podmienić akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesteś pewien,że taki manewr nie uwali regulatora napięcia z powikłaniami w odbiornikach pokładowych???

 

Nie uwali bo ładowanie sprawdzał i było OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiepskie połączenia (nie dokręcone, zaśniedziałe) też będą powodowały spadki napięć. Ja miałem taki sam problem w starym B4 (mniej elektroniki ale też było problemy z oświetleniem i kasowaniem pamięci licznika oraz radia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem napięcie na sterowniku BCM. I skoki są na terminale 30. Poniżej wykres.

Czy może ktoś zalogować w BCM (09) grupę 31 i sprawdzić jak u niego to wygląda.

Pomiar na biegu jałowym

[ATTACH=CONFIG]154793[/ATTACH]

 

sprawdź na innych sterownikach skoki napięcia terminala 30. twój model powinien już mieć sterownik regulatora napięcia sprawdź błędy i skoki napięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałek kiedyś coś podobnego. Winna okazała się niedokręcona masa. Sprawdź pod maską - jest kilka punktów. Śruba była caly czas gorąca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już to napisałem ale "szybciej i taniej" wymienić alternator, akumulator czy inny sterownik niż zaczynać od darmowych napraw ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie uwali bo ładowanie sprawdzał i było OK

Gwoli ścisłości: alternator nie powinien pracować przy odpiętym akumulatorze.Tylko o to mi chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usterka naprawiona. Powodem była cewka na cylindrze nr 4.

Musiała mieć już jakieś lekkie zwarcie i powodowała spadki napięcia.

Zaloguje jeszcze grupę 31 ponownie żeby pokazać wykres.

Udało mi się to znaleźć po wypadających zapłonach od czasu do czasu na 4 cylindrze.

Po wymianie cewki mrużenie ustąpiło jak i wypadanie zapłonu (misfire)

voltage.jpg

Edytowane przez pompeusz666
wykres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności