Skocz do zawartości
ochab

Modyfikacje silnika w B8 Chip 240km->295 BiTdi 566 NM

Rekomendowane odpowiedzi

Byłeś u Aligatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

budda25

ile kosztowało i gdzie robiłeś ?

też się zastanawiam :)

mi by pasowało żeby mi zrobili takiego softa żeby na eco wycieli moc jak w 150km żeby można było robić dobre spalanie na spokojnej trasie a na sporcie pełny ogień. Podobno można tak zrobić. Tylko ciekawe ile by to kosztowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Dynosoft w Katowicach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, xplone said:

mi by pasowało żeby mi zrobili takiego softa żeby na eco wycieli moc jak w 150km żeby można było robić dobre spalanie na spokojnej trasie a na sporcie pełny ogień. Podobno można tak zrobić. Tylko ciekawe ile by to kosztowało.

Hej, to nie za bardzo Ci się opłaca - w sensie nie przyniesie znaczącego spadku spalania.
W przypadku Bi-TDI silnik musi uciągnąć napęd 4x4 co wymaga paliwa ze względu na opory i dodatkową masę. W tej wersji silnikowej jest też skrzynia DSG o z rodziny DQ500. To skrzynia która może znieść największy moment obrotowy spośród obecnych skrzyń DSG ale też jest najcięższą i o największych oporach wewnętrznych. Na sam koniec pozostają dwie turbosprężarki które cały czas muszą być napędzane. One stawiają opór spalinom, który jest większy niż przy jednej turbinie co znowu wpływa na spalanie.
Reasumując - ten silnik musi spalić pewne minium i tego nie przeskoczysz. Spalanie na poziomie wersji 150/190 jest poza zasięgiem przy codziennej jeździe.
Przejedź spokojnie jakąś trasę nie korzystając z osiągów, wtedy będziesz miał pogląd ile będzie palił przy sztucznym obniżeniu mocy przez tunera. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

Po dłuższym namyśle i namowie dzieciaków w dniu wczorajszym samochód został poddany chipowi. Jak oceniacie wykres po chipie ? Zastanawiam się teraz co ile wymieniać olej w silniku? Zawsze wymieniałem co 30tys,  raz przez moje niedopatrzenie (żona jeździ samochodem) przeciągnąłem wymianę na 38tys. Pytałem się mojego opiekuna w serwisie VW to stwierdził że jak delikatnie jeździmy to można co 30tys (bo są to oleje dodatkowo  "wzmacniane" o dłuższej żywotności)  Teraz po zwiększonej mocy co ile byście wymieniali olej ?

PASSAT UNKNOWN EL(1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzednich samochodach (BXE@178KM i seryjnym CFFB) zmieniałem co 10-15kkm lub raz w roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.03.2020 o 15:29, MarsxPL napisał:

Cześć Panowie,

Po dłuższym namyśle i namowie dzieciaków w dniu wczorajszym samochód został poddany chipowi. Jak oceniacie wykres po chipie ? Zastanawiam się teraz co ile wymieniać olej w silniku? Zawsze wymieniałem co 30tys,  raz przez moje niedopatrzenie (żona jeździ samochodem) przeciągnąłem wymianę na 38tys. Pytałem się mojego opiekuna w serwisie VW to stwierdził że jak delikatnie jeździmy to można co 30tys (bo są to oleje dodatkowo  "wzmacniane" o dłuższej żywotności)  Teraz po zwiększonej mocy co ile byście wymieniali olej ?

PASSAT UNKNOWN EL(1).jpg

Niech się może Twój Opiekun dokształci. 30 tys. to można i owszem ale jak się tylko w trasie auto użytkuje. Bezpieczna granica to 15 tys. Wymiana co 30 tys. jest w zdecydowanej większości niebezpieczna dla silnika na dłuższą metę (po programie tym bardziej).

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja celuję między 10 a 15k 

Wymiana co 30k tylko jak masz auto służbowe na gwarancji i planujesz po 2 latach albo 200k km sprzedać

Olej po 30k jest gęsty jak woda i czarny jak smoła. Kto obserwuje temperaturę cieczy chłodzącej to zauważy, że silnik przy danych obrotach ma lekko wyższą temperaturę, to znak ze olej traci swoje właściwości.

Nie mniej wkurza mnie dziura pod pedałem gazu, jak chcę wyskoczyć szybciutko to auto musi chwilę się namyślić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.10.2019 o 12:07, Majkel2017 napisał:

Czy znacie firmę Kreator Mocy z Wawy? Robił tam ktoś swoje BiTdi?

 

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post na tym forum. 

Odpowiadając na posta Majkel2017 - tak, ja znam.
Zrobili remap w już w czterech autach z którymi miałem do czynienia.
Passat (chyba) BKD 140 km na delikatne 160 przy okazji regeneracji turbiny,
Octavia CFHF - piękny przyrost ze 120 na 184 km, zrobione bezawaryjnie 125 kkm.
Passat B8 CRLB - 150 na 193 km , nawinięte 105 kkm bez awarii.
Ostatnio odblokowali mi Skodę z CZPA (180 na 222 km), na razie za mały przebieg aby coś więcej powiedzieć. 

Polecam kreatora z czystym sumieniem. 
Z BiTDI (jeśli zagości na dłużej) pewnie też się u nich pojawię ?

PASSAT 1500.jpg

octavka_20_110km_resize_316.jpg

81501207_1793064374161778_927261530578223104_o.jpg

wykresy Passat 4M.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moc spoko, wytrzegaj się  serwisu tylko 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki więc jak to jest z tym tuningiem skrzyni Bi tdi? Trzeba coś ruszać czy nie?? Kogo w wawie lub okolicach polecacie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zrobiony chip, a skrzynia nie była ruszana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.08.2017 o 17:02, yasiek napisał:

U mnie w BiTdi było tak:

 

1dc033db0649d08c05a4d0cfa9e37c79.jpg

 

A jest tak:

9244b950f9a171e21f77b9fd409a8d59.jpg

 

Przyspieszenie wg GPS:

a65ffef1a27cf56fdf13c8bdde299e95.jpg

 

Zrobione u Pachury ABT bardzo polecam ?

Ja kupiłem auto właśnie z Chipem od tego człowieka na ABT, ale mocy mało 270KM, a teraz widziałem mają tam swojego firmowego Tiguana bitdi na 310KM zrobionego, czemu oni robią te modyfikacje na ABT?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj i mój passat doczekał się chipa oraz dodatkowo zmiany softu w skrzyni biegów w Dynosofcie u Aligatora. Czuć dużą różnicę w stosunku do serii zwłaszcza przy wyższych obrotach (pow. 3000) oraz przy wyższych prędkościach. Poniżej wykres:

CCI20201026_0001_bez numeru.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, qba1986 napisał:

Wczoraj i mój passat doczekał się chipa oraz dodatkowo zmiany softu w skrzyni biegów w Dynosofcie u Aligatora.

Kuba jaki masz przebieg?

DSG działa płynnie czy szarpie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jopstons napisał:

Kuba jaki masz przebieg?

DSG działa płynnie czy szarpie?

przebieg 167tys km, DSG działa płynnie :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja wrzucę. Dziś odebrany Passat B8, alltrack BiTDI z oryginalnych 240KM i 532 NM na 309KM i 579 NM, chip silnika i skrzyni.

 

VW_alltracka_chiptuning.jpg

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 
Pokaże co udało się osiągnąć w Poznaniu 
image.thumb.png.dcbb585ab84396d9981e3757d07668db.png

 

Tuner również dotknął DSG, ściągnięte limitery i takie tam. 
Ale skrzynia nadal szarpie :-(, nie wiem czy coś z tym da się zrobić. 

 

Ale co ciekawe niedawno auto postanowiło nie dojechać do celu wróciłem na lawecie, uszkodzona listwa wtryskowa, pękła pomiędzy pierwszym i drugim wtryskiwaczem. 

I tutaj moje pytanie czy mieliście takie doświadczenia? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heja,

B8 2.0TSI 280KM 4MOTION. Fabrycznie 280KM/350NM, pomiar na hamowni zresztą ładnie to potwierdził.

Ponieważ mam auto na rozszerzonej gwarancji zdecydowałem się na zdejmowalny DTE PowerControl X. Dodatkowo PedalBox. No zupełnie inne auto, które fabrycznie też wiochy nie ma.

Montaż ze strojeniem na hamowni, u mnie wyszło 315KM, 452Nm. 4.9 do setki. Pomiar w czasie upałów, więc w normalnych warunkach nawet lepiej.

obraz.thumb.png.ce1846c9a4d826c03fd2abfe1055c674.png

Jest ogień. Polecam rozwiązanie. Łatwo zdjąć przed wycieczką na przegląd. Jedyna niedogodność to konieczność odpięcia jednej złączki od spodu, więc trzeba wjechać na podnośnik. Niewielki kłopot w zamian za całkiem inną jazdę.

PS. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to właśnie wystawiłem go na OTOMOTO. Jest też specjalny bonus dla forumowiczów - ogłoszenie w sekcji Giełda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności