Skocz do zawartości
malp

Gorące felgi po wymianie klocków?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam taki problem.

Na przeglądzie okazało się że mam zużyte tarcze tył. Kazałem wymienić. W czasie jazdy słychać cichy pisk. Najprawdopodobniej z tylnych kół. Pomyślałem że pewnie robili hamulce to coś poszło nie tak i ocierają klocki o tarcze. I tu ważna informacja po jeździe dłuższej w prędkościami autostradowymi felgi z tyłu są gorące, choć nie takie same mają temperatury. Lewa jest mocniej nagrzana. Idę z powrotem do mechanika i każe rozebrać i sprawdzić. Może coś się zapiekło, jakieś tłoczki i tym podobne. Mechanik sprawdził i powiedział jest ok. Mówi że nic nie ociera. I teraz tak. Zastanawiam się co jest grane. Czy czasem taki stan mam już od paru miesięcy i nie zauważyłem tego. A felgi z tyłu są non stop ścierane. Czy jest możliwe że silniczki od hamulca postojowego mają coś z tym wspólnego, rozdział siły hamowania, lub stare przewody hamulcowe ? Nie jestem znawcą ale coś musi być. Mechanik raczej pewny. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zestaw naprawczy tloczek wszystkie gumki potem wyczyscic jarzmo i prowadnice i powinno pomoc

 

Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po wymianie z tyłu tarcz i klocków też miałem gorące. Tarczy nie można było dotknąć a alufelgi były ciepłe. 200-300km i przeszło jak ręką odjął. Mechanik mówił, bo też się przestraszyłem, że to normalne. Klocki się muszą dopasować do tarcz. Mam się niczym nie martwić tylko jeździć i faktycznie miał rację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja po wymianie z tyłu tarcz i klocków też miałem gorące. Tarczy nie można było dotknąć a alufelgi były ciepłe. 200-300km i przeszło jak ręką odjął. Mechanik mówił, bo też się przestraszyłem, że to normalne. Klocki się muszą dopasować do tarcz. Mam się niczym nie martwić tylko jeździć i faktycznie miał rację

 

Zawsze powinno się po wymianie tarcz z klockami najpierw pojeździć spokojnie zęby klocki do tarcz się dopasowały. grzanie na początku jest normalne. Hamuj delikatnie i jeźdź spokojnie a będzie wszystko w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Od momentu zmiany tarcz przejechałem już 3 tyś km. Felgi dalej ciepłe po dłuższej jeździe. Pojadę do innego mechanika. Może faktycznie pierwszy mechanik był mało "doświadczony".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ostatniow wymieniono klocki z tyłu na ATE, oryginal, zaciski elektryczne. Wszystko sprawdzone 2 razy, adaptacja zrobiona, jednak:

1. Po jakis 2 dniach i wracajac w korku zaczelo mi sie doslownie dymic z tych tarcz... Po rozebraniu klocki byly lekko spalone ale nic innego mechanik, ktory to wymienial nie stwierdzil, Rozebral, zalozyl z powrotem okrecil kolem - troche szura, ale nie powoduje to jakiegos zatrzymania. 

Zrobil raz jeszcze adaptacje i teraz dalej jest to samo - po jezdzie jakies 40-50km alufeldi z tylu so obie gorace, chyba nie powinno tak byc...

Czy ktos mial taki przypadek? Mechanios sprawdzil 2 razy, nie ma mozliwosci fizycznie wlozyc zle te klocki w jarzmo, elektryczny cofa tloczek przy 20 na 20 prob, co to moze byc? Zaciski do regeneracji? Prosz eo pomoc bo nei chce sie znow zapalic ktoregos dnia w centrum miasta ... :)

Czy moze ta adaptacja cos pipeprzy - robi to na jakims sprzecie BOSsha. Czy ktos wie jak ja zrobic w VCDS to zrobie sam raz jeszcze?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika. To że tłoczek się cofa, nie znaczy że się nie blokuje. I czemu nie wymienił ci ponownie klocków, przecież zostały spalone

Edytowane przez truna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale mowil ze klocki dadza rade, zreszta dopiero co zalozone. To nie wyjasnia dlaczego jest goraco, sugerujesz ze jednak zaciski do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnimi czasy miałem w b6 problem z zaciskiem z tyłu, błędów zero, zaciski niby OK a tylny prawy co jakiś czas grzał się dość mocno (dokładnie jak opisano powyżej...) wyszło na to że zacisk do regeneracji (no niektórzy w takim przypadku wymieniają na nowe...........) po prostu tłoczek w zacisku zaczął się "przycinać" i nie zawsze cofał do końca.... no i wtedy lekko/nielekko tarł tarcze, nie blokował ale samo przycieranie wystarczało żeby tarcza się grzała jak.... po demontażu silniczki OK, zaciski (od razu z obu stron) zregenerowane w dobrym zakładzie, problem zniknął jak ręką odjął............

a jak nie zaciski to np. zwichrowane tarcze przycierają o klocki..........

Edytowane przez Rysieeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim.

Rysieek, a w jakim zakladzie regenerowales jesli moge zapytac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Ciekawostka: u mnie grupa 010 nie działa i testu nie mogę zrobić. Po zamknięciu zacisków wywala błąd tego robionego.Błąd do skasowania i jest ok.

2. Sprawdźcie sobie zacisk. Konkretnie prowadnice klocków, pod owymi sprężystymi blaszkami ze stali nierdzewnej.Zbiera się tam rdza,która"puchnie" wówczas klocek chodzi straszliwie ciężko. Po wyczyszczeniu i pokryciu smarem miedzianym (ostrożnie,żeby nie upaprać tarczy!) zaciskają się i odpuszczają poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No montaż, klocków na zasadzie zdemontuj/załóż to zawsze proszenie się o kłopoty. Nie rozumiem jak można to robić bez choćby delikatnego oczyszczenia :acute:

Ja od jakiegoś czasu składam to na smar do prowadnic lub cylinderków - nie twardnieje tak jak miedziany i jest odporny na wodę. Można to uważać za błąd ale w dwóch autach daje dobre rezultaty (lepsze niż miedziany), bo ten jest do skręcania - tam gdzie nie ma  ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też tak mam że jak już wróćę z trasy to tyłne felgi są ciepłem dotykałem piasty no gorąca ale nie aż tak żeby nie dało sie dotknąć . wymieniłem tylko klocki (ATE) a tarcz nie zmieniałem były trochę skorodowane ale delikatnie, i nie wiem czy jak sie dotrą że tak powiem  i sie uspokoi czy muszę podjechać i to sprawdzić , bo zrobiłem już około 1000 km . to powinny sie dotrzeć dobrze mówię ?? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tarcze były lekko skorodowane, to może świadczyć, że masz zapieczone tłoczki w zaciskach, albo uszkodzony korektor siły hamowania. Po 1000 km od wymiany klocki powinny być już dopasowane, a skoro nadal się grzeją to coś jest nie tak (np. zapieczone tłoczki zacisków). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, damianpastuch napisał:

czy muszę podjechać i to sprawdzić

Ja bym zrobił jeszcze raz adaptację tylnych tłoczków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie też tak myślę że zrobię jeszcze raz tą adaptacje. bo teraz chłodno jako tako i mokro . ale jak będzie lato to może być lipa. łożyska przegrzeje i silniczki szlak trafi, Korektor siły hamowania raczej nie powinien być uszkodzony bo patrzyłem na piachu przy małej prędkości to koła łapią równo .bardziej to chyba tłoczki zapieczone mogą być .  ale najpierw podjadę zrobić korektę.  tylko VDS zrobić mogą korektę czy innym kompem da sie je ustawić ??

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, damianpastuch napisał:

tylko VDS zrobić mogą korektę czy innym kompem da sie je ustawić ??

 

Jest także komp tzw. tester diagnostyczny deplhi, którym można taką adaptację wykonać. Mają go warsztaty samochodowe bo obsługują wszystkie marki samochodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .Do łącze się do tematu,tylne koła się grzeją,lewe bardziej, z przodu nowe klocki i tarcze są zimne,samochód bardzo słabo hamuje.

Brak błędów,

Edytowane przez pasek489

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie ten sam problem.Tylne tarcze grzeja sie .Przy wymianie tarcz cofanie zacisku i kalibracja itp.Po tygodniu grzania sie tyłu regeneracja zaciskow która nic nie pomogła.Na podnosniku po zakreceniu kolem nie czuc oporu trzymania zacisku a dalej podczas jazdy grzeje sie tyl mimo ze nie naciskam na hamulec.Przód zimny.

Brak bledow .Czy to jakas bolaczka tego modelu?

Proszę o podpowiedź co jest przyczyna tego grzania?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności