Jump to content
Jaycob

zbieznosc 4motion B6 2.0TDI 2009r

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) 4x4
    Rok prod: 2009

    Witam Witam Panow, podjechalem na zbieznosc, bo mam oponki poscinane, a szczegolnie cial prawa przednia i chcialem zeby mi chlopaki zbiezke ustawili. Okazalo sie ze 4motion nie maja w katalogach i w systemie od maszyny. Kola byly symetrycznie rozbieznie ustawione 1tsopien 14' i tak prowadzil sie dobrze, al ebral opony od wewnetrznej. Chlopaki ustawili jak dla zwyklego 2.0 tdi i kierka stoi krzywo, auto sciaga do rowu a na mokrym nie da sie szybciej jechac niz 50, bo wyrzuca z pasa. Ustawili o ile sie nie myle rozbieznie 10' na kaze kolo. Macie moze dane jak powinno byc ustawione?? Zebym pojechal i mi dobrze poprawili?? Bo z dzieckiem jezdze i nie chcialbym zeby ta sytuacja sie powtorzyla.*

    Pozdrawiam

    Kuba

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP) DSG
    Rok prod: 2008

    Kolego zorientowalbym się w serwisie ile chcą za ustawienie zbieżności, być może masz dobrze ustawiona, piszesz że masz z jednej strony sciachane. Spróbuj zabawę z oponami, bo one też mogą powodować że samochód ucieka tobie, tył z przodem zamień lub dla testu załóż zimówki, tylko sprawdź żeby też nie były poscinane

     

    Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    Coooo?! 10 stopni?! No to miesiąc jazdy i po oponach. Zrób wszystkie na ok 0,7 stopnia, czyli zbieżne.

    Edited by popiolek4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) 4x4
    Rok prod: 2009

    Hej Koledzy, nie na 10 stopni tylko na 10minut. Jeden stopien ma 60minit, czyli okolo na 1/6 stopnia rozbieznie i przod i tyl.... Nie jestem w stanie sprawdzic jak sie zachowuje na uimowkach, bo zimowki sa w garazu w domu, a teraz jestem na urlopie u mamy. No ale kierka stoi krzywo, wiec przypuszczam, ze zbieznosc zle ustawiona. Nie sadze zeby opony, ktore w miare identycznie wygladaja i na ktorych przed ustawieniem zbiezmosci jechal ok mialy taki efekt po przestawieniu zbieznosci. Popiolek4, z tego co wiem to kola napedowe powinny byc lekko rozbieznie ustawione, a w necie dla wszystkich modeli passata i nowszego b7 4motion ustawienia sa takie same na przod i tyl 10minut rozbieznie... Masz moze dostep do takich danych?? Bo autem strach jchac. Dobrze ze sprawdzilem a nie ruszylem od razu w trase.... To bylby klops. :/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    W książce Etzolda podano - "Wartość regulacyjna całkowitej zbieżności kół przednich i tylnych przy zalecanym pochyleniu kół ...+10' +/-10'.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) 4x4
    Rok prod: 2009

    Czyli dane byly poprawne, bo tam ustawil... bylem przy tym i tyle maszyna pokazywala.... moze przed pomiarami cos zle zalozyl, bo skad kierka bylaby tak krzywo... jutro pojade na poprawke, powiem zeby jeszcze raz zalozyl kamery i sprawdzil co zczyta maszyna jak jest ustawione... dam znac co bylo nie tak :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    Panowie jedna rzecz, zbieżność jest na plus ➕ a rozbieżność na minus ➖. Passat B6 i B7 przednio czy też 4motion ma te same ustawienia. Od 0,00 do +0,10' czyli zbieżne, ale zaleca się ustawienie na +0,05' przód i tył. Jeśli z doświadczenia zalecam ustawienie na ok +0,08'. Nie będzie cieło opon od srodka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) 4x4
    Rok prod: 2009

    Witam, dzisiaj mi ustawili na +0,05' tyl i przod i jest bajka... Problemwm byly chyba felgi. Mam takie z nierownym ramtem i chlopacy chyba nie zauwazyli i przypadkowo zapieli na kola, stad pojawil sie blad w pomiarach i ustawianiu. Po zapieciu poprawnie bylo widac ze auto jest ustawione jak banan... Dziekuje wszystkim za pomoc :) wszystkie rady byly jak najbardziej sluszne :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy