Skocz do zawartości
Slabb

Wszelkie info na temat 2.0 tfsi 280

Rekomendowane odpowiedzi

Ten silnik jest najbardziej popularny w Superbie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja, @enriquez.

Chyba nawet w Audi A4 była lekko okrojona wersja (250+ KM).

Ciekawe dlaczego dali tam słabszy silnik.

A w golfie jest wersja 300 KM. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam kilka osób z tym silnikiem w Superbie (sam mam 220 zmodzone na 313). Większość 280, które znam ma chipa, bez żadnych modyfikacji mechanicznych, sam soft to 350 KM. Nie słyszałem aby komukolwiek coś złego się stało, nawet w tym Superbie Artura - 515 KM aktualnie. Myślę, że dużą rolę gra tu traktowanie auta na zimnym, pilnowanie oleju - czyli jak dbasz, tak masz. Typowe pierdoły to pocący się korek wlewu oleju, pocąca się rurka odmy, jeden przypadek uszczelki pod pokrywą zaworów. Naturalnie jak w każdym VW przynajmniej jedna dolewka płynu chłodniczego. Częsta przypadłość to drżenie przewodów paliwowych przy około 2000 obr/min. Wersja 280 ma większe hamulce 340/310 vs. 312/300 w słabszych wersjach. Za dużo to nie zmienia i jak lubisz upalać i jeździsz do roboty autostradą (czyli masz często okazję do pogonienia), to ta hamulce szybko mówią "do widzenia". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@enriquez, wielkie dzięki za dodatkowe informacje.

Wygląda na to, że ten silnik ma niezły potencjał i trochę zapasu. Poprawiłeś mi nastrój tymi informacjami! ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.07.2020 o 13:15, googie napisał:

Ja mam co prawda przebieg relatywnie niski jak na 4 lata = 49k, ale robiony głównie na małych dystansach, w mieście, więc można powiedzieć, że bardziej wymagający.

Z silnikiem i skrzynią nie mam problemów żadnych. Przy około 30k miałem awarię akumulatora, ale wymienili na gwarancji (ponoć miał wadę fabryczną i nie był to odosobniony przypadek). Raz na jakiś czas muszę dolać oleju, ale jest to około 0.5l na 5000.

Poza tym lać i jeździć. Póki co jest na tyle dobrze, że planuję jeszcze kilka lat nim pojeździć.

U mnie co prawda 2.0 TSI 220KM ale u mnie sytuacje dokładnie taka sama. Mam prawie 50kkm przebiegu w mieście, przy ok. 40 tys. padł akumulator i wymienili na gwarancji, dolewałem olej w podobnej ilości (w sumie chyba ze 3 razy między wymianami).

Hamulce mam mniejsze niż w wersji 280 KM, jeśli dobrze kojarzę nie da się tam założyć felg 16" ale nie jestem pewien. U mnie weszły ale były bardzo blisko zacisków. Piszę o hamulcach bo ostatnio wymieniałem klocki (przód i tył) oraz tarcze (przód). Klocki tylne miały większe zużycie niż przednie, za to tarcze z przodu były wyraźnie mocniej zużyte aż zrobił się rant. Mój styl jazdy jest mocno mieszany, pół na pół po emerycku i dynamicznie ale raczej bez ostrych hamowań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam najechane 146 tys po 3 latach. Miałem jakąś awarię osprzętu przy silniku - ale nie panie†am co to było. Na niskich obrotach trochę falował. Poza tym wszystko ładnie działa. Jeździ jak nowy puki co. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Enriquez napisał, że tarcze przednie mają 340mm czy w związku z tym zmieszczą się w felgach 17" (3G0601025F NIVELLES, 7 JX17H2 ET40)?

Chciałbym sobie na nich komplet na zimę zmontować. Może ktoś z 280konną wersją montował 17" u siebie?

Z tematów serwisowych potwierdzam pocenie korka wlewu oleju, dodatkowo nie wiem co mi w ASO ostatnio założyli za tarcze i klocki ale zostały one zjedzone w 15k km (tarcze też).

Obecnie mam przebieg 118k km i zawieszenie przednie do robienia jest i z tylnych drzwi (chyba z rolet) dobiegają stuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. nie wiem czy forum i wątek jeszcze żyje ale mam pytanko. Czy ktoś się orientuje czy w wersji 280km jest jakis filtr paliwa? Zleciłem w aso wymianę ale stwierdzili że jedyny filtr jest zintegrowany z pompą paliwa w baku. Mocno mnie to zastanawia i niedowierzam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności