Skocz do zawartości
Slabb

Wszelkie info na temat 2.0 tfsi 280

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwoliłem założyć oddzielny wątek dla tego silnika ponieważ budzi spore zainteresowanie.

Jak kształtuje się spalanie tej jednostki ?

Czy potrzebuje paliwa 98 ?

Jakie jest zadowolenie użytkowników tego motoru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem tyle, że jest sporo awarii tego silnika - więcej niż innych jednostek. Informacja od znajomego pracownika serwisu VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w mieście w okolicach 10-14, w zależności jaką kto ma nogę (podejrzewam, że nawet wartości rzędu 16 są w zasięgu).

Na trasie do 100km/h spalanie około 8L. Przy 140-160km/h spalanie około 10.

 

Tak, potrzebuje paliwa 98. Może jeździć na 95, ale instrukcja zaleca, aby po zatankowaniu 95 "dotaknowywać" 98 sukcesywnie, aby zminimalizować jazdę na samej 95. Widocznie nie jest to zbyt zdrowe dla silnika (nie potrafię sobie wyobrazić dlaczego, odnoszę się jedynie do instrukcji).

 

Zadowolenie ogromne, zwłaszcza, że jest 4MOTION i XDS. Launch-control z takim zestawem to czysta radość. Ruszanie na mokrej nawierzchni, przy jednoczesnym skręcie i pod górkę (coś co akurat często robię, bo mam w okolicy domu taką potrzebę) - samochód po prostu jedzie. Przyspieszanie ze 100 do 140 też daje radochę - trzeba wyprzedzić na autostradzie albo włączyć się do ruchu? Żaden problem.

 

Fajne jest to, że z takim zestawem można włączyć tryb sport, ESP też na sport i wtedy można passatem (!) driftować ;) Oczywiście najłatwiej w zimie, ale mi się zdarzyło zarzucić dupą przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej - w normalnych warunkach.

 

Prawdziwy wydech (a nie atrapa) to taka wisienka na torcie. Do tego jest to wydech jak w Golfie R, tj. każda z rur (lewa/prawa) jest dwudrożna i jest przepustnica, która się otwiera w trybie sport, modyfikując dźwięk. Zamierzam to kiedyś nagrać. Sam jestem ciekaw jaka jest różnica.

 

 

Póki co przejechane niewiele, bo 16000km. Awarii zero.

Edytowane przez googie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozwoliłem założyć oddzielny wątek dla tego silnika ponieważ budzi spore zainteresowanie.

Jak kształtuje się spalanie tej jednostki ?

Czy potrzebuje paliwa 98 ?

Jakie jest zadowolenie użytkowników tego motoru

 

Zalecane paliwo 98. Na 95 też pojedzie. Spalanie przy normalnej jeździe: lato 10,2; zima 12. Dźwięk silnika bardzo przyjemny, lepszy niż 2.0 BMW. Skrzynia powinna być 7-8-9-10 biegowa i byłoby cacy. Zadowolony :D

 

Można mierzyć się z SQ5 czy Infinity QX70 s pod względem przyspieszenia.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja wiem tyle, że jest sporo awarii tego silnika - więcej niż innych jednostek. Informacja od znajomego pracownika serwisu VW.

 

Awarii czego, jak możesz sprecyzować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy ten tfsi posiada filtr cząstek stałych ?? Ponoć maja montować i w benzynach ciekawe czy Arteon już go ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak teraz, bo mieli zacząć wprowadzać, ale rok temu jeszcze nie było (to odnośnie DPF-a).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajne jest to, że z takim zestawem można włączyć tryb sport, ESP też na sport i wtedy można passatem (!) driftować Oczywiście najłatwiej w zimie, ale mi się zdarzyło zarzucić dupą przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej - w normalnych warunkach

 

Googie żeby trochę poszaleć trzeba przekodować sterownik ABS i wyłączyć ESP

esp.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zalecane paliwo 98. Na 95 też pojedzie. Spalanie przy normalnej jeździe: lato 10,2; zima 12. Dźwięk silnika bardzo przyjemny, lepszy niż 2.0 BMW. Skrzynia powinna być 7-8-9-10 biegowa i byłoby cacy. Zadowolony :D

 

Można mierzyć się z SQ5 czy Infinity QX70 s pod względem przyspieszenia.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Awarii czego, jak możesz sprecyzować?

Nie wiem dokładnie o jakie problemy chodzi. Wiem tyle że nie jest bezproblemowy w porównaniu do innych silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki co na forum ludzie mają więcej awarii z AID, spryskiwaczami reflektorów, czy zawieszeniem. Jeszcze nikt nie pisał o awarii TSI280, więc można wysnuć wniosek, że wcale nie jest z nimi tak źle.

 

Sporo ludzi dopasowuje swoje (nawet podświadomie) obserwacje pod z góry założoną hipotezę, a nie od dziś spotykam się z opiniami, że "jak to tak 2 litry i 280 kucy?! to nie pożyje długo!". I tak się sama nakręca spirala opinii z niczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 2,0 TFSI 252KM - ma 10% mniej koni i 5% więcej momentu.

Katalog i konfigurator Audi podaje benzyną Pb 95:

"Super schwefelfrei ROZ 95" (z uwagą nr 8)

 

Moc: 252KM przy 5.000-6.000 obr/min

Moment: 370 Nm przy 1.600-4.500 obr/min

 

Silniki pewnie bardzo podobne.

 

Uwaga nr 8

Die Verwendung von unverbleitem Kraftstoff Super schwefelfrei ROZ 95 nach DIN EN 228 wird empfohlen.

Wenn nicht verfügbar: unverbleiter Kraftstoff Normal schwefelfrei ROZ 91 nach DIN EN 228 mit Geringer Leistungsminderung.

Kraftstoffqualität bleifrei ROZ 95 mit einem maximalen Ethanolanteil von 10 % (E10) ist grundsätzlich

verwendbar.

Die Angaben zum Verbrauch beziehen sich auf den Betrieb mit Kraftstoff ROZ 95 nach 692/2008/EG.

Czyli możliwe jest w Audi A4 252KM zastosowanie nawet Pb 91 ??

W opisie do paliwa (w niemieckim cenniku) dla Passata z silnikiem 2,0 TSI 280KM nie ma informacji o Pb91.

Ale też nic nie ma o Pb98.

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Póki co na forum ludzie mają więcej awarii z AID, spryskiwaczami reflektorów, czy zawieszeniem. Jeszcze nikt nie pisał o awarii TSI280, więc można wysnuć wniosek, że wcale nie jest z nimi tak źle.

 

Sporo ludzi dopasowuje swoje (nawet podświadomie) obserwacje pod z góry założoną hipotezę, a nie od dziś spotykam się z opiniami, że "jak to tak 2 litry i 280 kucy?! to nie pożyje długo!". I tak się sama nakręca spirala opinii z niczego.

 

Na pewno jest w tym dużo prawdy. Też nie chce mi się w to wierzyć, ale z drugiej strony nie mam powodu nie wierzyć temu kto to powiedział. Nie dopytywałem o konkrety. Było stwierdzenie, że 2.0 tsi 280 KM przyjeżdżają znacznie częściej do serwisu niż inne benzyny. Na forum skody z tego co pamiętam były opisane jakieś problemy z tym silnikiem. Skończyło się chyba wymianą silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe zastosowanie 91, napisali, jeśli niedostępna, to znaczy, żebyś nie wzywał pomocy drogowej jak braknie 95.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie wiem jaki konfigurator otwierasz, ale w moim na vw.de podają super plus czyli 98.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pewno jest w tym dużo prawdy. Też nie chce mi się w to wierzyć, ale z drugiej strony nie mam powodu nie wierzyć temu kto to powiedział. Nie dopytywałem o konkrety. Było stwierdzenie, że 2.0 tsi 280 KM przyjeżdżają znacznie częściej do serwisu niż inne benzyny. Na forum skody z tego co pamiętam były opisane jakieś problemy z tym silnikiem. Skończyło się chyba wymianą silnika.

 

Tak, jednemu koledze wymieniono silnik, znaleziono opiłki w oleju. Ale jest też druga strona - po kilkanaście(dziesiąt) tysięcy km na zmodzonym silniku na ok 440KM i ponad 550Nm. na forum superba są już chyba 3 takie auta.

 

Co do paliwa - sprzedawca zalecił mi przez okres ok.5-6kkm lać Pb98, potem można lać Pb95, i powiedział że wskazane zmieszać (pół baku jednej a pół drugiej). Tylko nie wiem, z jakiego powodu, jak instrukcja dopuszcza Pb95. może chodzi o jakość paliwa Pb95 w naszym kraju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest możliwe zastosowanie 91, napisali, jeśli niedostępna, to znaczy, żebyś nie wzywał pomocy drogowej jak braknie 95.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie wiem jaki konfigurator otwierasz, ale w moim na vw.de podają super plus czyli 98.

 

Masz rację całkowitą, obecnie w konfiguratorze i w cenniku VW podają Superbenzin 98.

 

Piszę obecnie, bo jeszcze w cenniku z 2017-03-09 jest (było)

"Superbenzin schwefeifrei, mind. 95 ROZ nach DIN EN 228 (5)"

i wtedy w konfiguratorze tez było 95 ROZ ... (jak pisałem wcześniej w innych postach).

Passat 2,0 TSI 280KM mind 95 ROZ 2017-08-10_204957.jpg

Zmienili nastawy silnika czy co ??

 

Audi A4 2,0 TFSI 252KM Quattro

- katalog str. 101 https://www.audi.de/dam/nemo/models/misc/pdf/my-2018/kataloge/katalog_a4_s4.pdf - i opis uwagi nr 8 na str. 109

- htttps://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/a4-limousine.html#layer=/de/brand/de/neuwagen/a4/a4-limousine.engine_compare.8W2BA90,8W2BAY0.techdata.html

Kraftstoffart: Super schwefelfrei ROZ 95

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja póki co zauważyłem dziwne stuki, jakby napęd się dołącza głośno przy wyjeździe pod górkę tyłem. Taki stuk. Jakby luz. Ma ktoś coś podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się orientuje czy po liftingu silnik 2.0 280 będzie miał skrzynie 7 biegową DSG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie będzie miał 7-DSG, inne silniki też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

Jak po kilku latach spisuje się wersja 2.0 TSI 280KM?
Mam właśnie taką jedną na oku, ma już nabite niecałe 150 tysięcy.

Jak sprawuję się te auta przy takich i większych przebiegach? Czy jak ktoś wcześniej pisał, są przy nich rzeczywiście jakieś problemy?

@googie, @szybki, @daniel_ - będę wdzięczny za wasze opinie, Panowie.

Edytowane przez DamnWamn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.07.2020 o 13:18, DamnWamn napisał:

Odświeżam temat.

Jak po kilku latach spisuje się wersja 2.0 TSI 280KM?
Mam właśnie taką jedną na oku, ma już nabite niecałe 150 tysięcy.

Jak sprawuję się te auta przy takich i większych przebiegach? Czy jak ktoś wcześniej pisał, są przy nich rzeczywiście jakieś problemy?

@googie, @szybki, @daniel_ - będę wdzięczny za wasze opinie, Panowie.

Ja mam co prawda przebieg relatywnie niski jak na 4 lata = 49k, ale robiony głównie na małych dystansach, w mieście, więc można powiedzieć, że bardziej wymagający.

Z silnikiem i skrzynią nie mam problemów żadnych. Przy około 30k miałem awarię akumulatora, ale wymienili na gwarancji (ponoć miał wadę fabryczną i nie był to odosobniony przypadek). Raz na jakiś czas muszę dolać oleju, ale jest to około 0.5l na 5000.

Poza tym lać i jeździć. Póki co jest na tyle dobrze, że planuję jeszcze kilka lat nim pojeździć.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@googie, wielkie dzięki za odpowiedź.

Ogólnie w sieci trochę mało jest informacji o tej wersji. W tym tygodniu obieram swój, kupiłem używkę z 2016 roku, ma nabite jakieś 130 tysięcy, zobaczymy jak to będzie jeździć. Za kilka lat będę mógł coś powiedzieć o wersji, która ma już trochę przejechane.

Edytowane przez DamnWamn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności