Skocz do zawartości
shel82

1.9 TDI AVF - pracuje jak traktor?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może ktoś podpowie co może być przyczyną tak dziwnej pracy silnika (do osłuchania).

 

Ogólnie auto pali na dotyk, problem pojawia się w okolicy 2 tyś obr - i występuje praktycznie zero mocy, załączam logi:

http://vaglog.pl/log-004_008_010_9jgeZ.html

http://vaglog.pl/log-003_011_023_Q12zB12.html

http://vaglog.pl/log-013_018_023_9e6yu.html

 

Widać, że turbo słabo ładuje i dziwnie zachowują się dwa pompowtryski, które już podmieniałem...

Dodatkowo pojawia się błąd:

"17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-00 - -", ale nie wydaje mi się aby on miał coś wspólnego z taką pracą silnika, raczej jest objawem/następstwem tylko czego?

 

Podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania (038 906 051 C), przepływomierz przeczyszczany i jakoś kończą mi się pomysły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, może ktoś podpowie co może być przyczyną tak dziwnej pracy silnika (do osłuchania).

 

 

Z podobną pracą tego typu silnika już się spotkałem (głośne dudnienie, brak mocy) w moim przypadku winne były - wytarte popychacze hydrauliczne. Do wymiany kwalifikował się również wałek rozrządu, oraz panewki plus niezbędne uszczelki i śruby.

 

W celu sprawdzenia czy winne są popychacze i wałek należy:

przymknąć do 75% klapę gaszącą i głośna praca powinna ustać.

 

PS

Przy okazji wymieniłem też zestaw rozrządu oraz uszczelki pompowytryskiwaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z podobną pracą tego typu silnika już się spotkałem (głośne dudnienie, brak mocy) w moim przypadku winne były - wytarte popychacze hydrauliczne. Do wymiany kwalifikował się również wałek rozrządu, oraz panewki plus niezbędne uszczelki i śruby.

 

W celu sprawdzenia czy winne są popychacze i wałek należy:

przymknąć do 75% klapę gaszącą i głośna praca powinna ustać.

 

PS

Przy okazji wymieniłem też zestaw rozrządu oraz uszczelki pompowytryskiwaczy.

 

Kurcze miałeś rację ;(

Foto poniżej, a pytanie następujące czy regenerować wałek jak tak to gdzie, czy wymieniać na nowy jak tak to na jaki, bo na oryginalnym widnieje tylko oznaczenie 101R P 2333 89 S.6, które mało mi mówi...

5.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś rozjaśnić sprawę szklanek hydraulicznych?

W oryginale siedziały INA -46516.75 doczytałem, że to takich już nie produkują i zamienniki jest popychacze INA F-46516.83, zamówiłem więc, ale sprzedający przesłał mi inny zamiennik 420002210 z tym, że w środku opakowania są jeszcze inne o oznaczeniu F 46516.30 i twierdzi, że są ok?

Wymiary tj. średnica i wysokość są te same, ale jakoś frapuje mnie to końcowe oznaczenie ".30" - co to znaczy w przypadku firmy INA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności