Skocz do zawartości
kemot

Stacja multimedialna - radio Android/WinCE

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko co opisałeś jest prawidłowe. W modelach B6/B7 i pewnie B8 nie ma już napięcia "po stacyjce" w kostce do radia. Tak ma być!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mnie uspokoiłeś bo już myślałem że jakiś grubszy problem, czyli faktycznie może być wina radia że nie łapie czasami sygnału z sieci CAN aby się uruchomiło. No nic będę je reklamował. Dzięki za pomoc jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedy Passata b6 i montowalem stacje clariona.  Przy problemie z zasilaniem pomogło jak w starszych autach zamienione kolorów żółtego z czerwonym 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.04.2019 o 09:39, bbbb napisał:

Mam dokładnie takie samo radio(z Aliexpress) i tak jak przyszło z Chin, tak je podłączyłem i wystartowało od razu. Rozumiałbym gdyby wcale nie chciało się załączyć, ale wydaje mi się co najmniej dziwne, że załącza się losowo wtedy kiedy chce. Może gdzieś w kostce poluzowały(wygięły) się kabelki i niezbyt dokładnie stykają się. I zależnie jak się stykają to tak się załączają. Do testów podłącz(rozłącz) te kabelki i zobacz co się będzie działo. Mój angielski jest praktycznie zerowy, ale z tego co zrozumiałem to te kabelki odpowiadają za kontakt ze sterowaniem w kierownicy(skorzystaj z translatora google, albo może koledzy bardziej biegli w angielskim Ci wytłumaczą). Jeżeli kupowałeś na Aliexpress i nie znajdziesz rozwiązania to wejdź w spór. Mi radyjko sprawuje się bardzo dobrze. Jedyne co mnie wnerwia to fakt, że załącza się wraz z włożeniem kluczyka(pilota) do stacyjki. A jedyny problem jaki miałem to brak instrukcji, ale wysłałem maila i niemal natychmiast przysłali mi na maila. Instrukcja oczywiście po angielsku, ale przysiadłem i za pomocą translatora spolszczyłem ją. Jeżeli potrzebujesz to daj znać i prześlę Ci.

Bogdan mam też to radyjko ,działa tylko z kluczykiem w stacyjce. Jakaś skrócona  instrukcja jest w radyjku jak masz szerszą to mógłbyś  mi podesłać 

Edytowane przez bubas16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to każde radio gra tylko z kluczykiem. Chodzi o to aby nie rozładować przypadkowo akumulatora. Można to obejść podłączając 12V na stałe. Ale pewnego dnia można się zdziwić. Instrukcja poszła ma priv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne gra bez kluczyka ale po jakimś czasie się wyłączy (30 min chyba).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest fabryczne radio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś każde :D Więc napisałem to aby ktoś trafiający na temat nie miał wątpliwości ;) Każde zamiennikowe radio do działania potrzebuje uruchomienia "zapłonu". Fabryczne mają realizowaną kontrolę zasilania w inny sposób choć chyba radia od tych lepszych firm też taką funkcjonalność mają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam taki irytujący problem... otóż po wymianie zbrikowanego VW RNS 510 na Radio z Androidem 8.1 

Link: https://pl.aliexpress.com/store/product/Germany-warehouses-9-Android-8-0-Car-radio-GPS-Navigation-for-VW-Skoda-Octavia-golf-5/2671188_32892062056.html?spm=a2g17.12010612.8148356.1.4b6d3e6dQ9GSnZ 

Nowe radio to bajka, ma wszystko co potrzeba, działa bardzo szybko. Problem tylko jest taki, że radio usypia się jak zwykły smartfon/tablet i po 2-3 dniach stania aku się rozładowuje... Co robić ?

Auto to Passat B6 2.0 TFSI 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.06.2019 o 10:53, matex2k19 napisał:

Witam, 

Mam taki irytujący problem... otóż po wymianie zbrikowanego VW RNS 510 na Radio z Androidem 8.1 

Link: https://pl.aliexpress.com/store/product/Germany-warehouses-9-Android-8-0-Car-radio-GPS-Navigation-for-VW-Skoda-Octavia-golf-5/2671188_32892062056.html?spm=a2g17.12010612.8148356.1.4b6d3e6dQ9GSnZ 

Nowe radio to bajka, ma wszystko co potrzeba, działa bardzo szybko. Problem tylko jest taki, że radio usypia się jak zwykły smartfon/tablet i po 2-3 dniach stania aku się rozładowuje... Co robić ?

Auto to Passat B6 2.0 TFSI 

Problem rozwiązany, musiałem odczepić wtyczkę od sterownia z kierwonicy gdyż nie mam przycisków na kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.01.2019 o 19:39, wektor napisał:

 

A u mnie tytułowy bohater chiński kombajn multimedialny zdarzyło mu się zrobić z 2 razy reset z wrzaskiem z głośników, za 3cim razem umarł na śmierć ? nie całe dwa lata działał 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,jakie polecacie radio z androidem do kwoty 1500 zł ,chcę wymienić w Jetta V zwykłe radio obecne na coś lepszego by mieć wizualizację czujników parkowania no i żeby radio w miarę działało normalnie .Czekam na wasze linki ,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, a ja mam pytanie do użytkowników radia z Adnroidem. Wiem że włączenie trwa trochę czasu, ok. 30 sekund. Jak się zachowują czujniki parkowania w tym czasie? Tj. Uruchamiam auto i od razu zaczynam manewrować, a radio jeszcze się uzbraja. Czy działa pikanie czujników ale nie ma wizualizacji, czy dopóki radio się nie uruchamia to nie ma nawet pikania?

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, cens napisał:

Czy działa pikanie czujników

Działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.06.2019 o 22:54, radekrp90 napisał:

Każde zamiennikowe radio do działania potrzebuje uruchomienia "zapłonu".

Głupoty piszesz. Te radia od "ryżowych przyjaciół" dedykowane do VW posługują się siecią CAN auta. Do poprawnego działania "aftermarketowego" radia uniwersalnego - faktycznie, potrzebne jest GND, stałe +12 (T30) i po stacyjce (T15). Te radia dedykowane obsługują dwie logiki: GND, T30 i CAN lub GND, T30 i T15. Ustawienie zmieniasz w menu radia. Jeśli wybierzesz, że ma czytać CAN - wtedy radio wymaga tylko GND, T30 i CAN. Jak wyłączysz - GND, T30 i T15. T15 to jest właśnie ten czerwony kabelek i w radiach bez CAN jest on podłączony właśnie w miejscu, gdzie wchodzi jeden z przewodów CAN. Dlatego w instrukcji jest napisane, żeby nie podłączać czerwonego przewodu jeśli w aucie jest CAN (robisz zwarcie między CAN 5V i 12V auta) ubijając całą magistralę Infotainment (na szczęście nie na śmierć, bo jest zabezpieczona, ale wywali masę błędów).

Dnia 5.04.2019 o 10:17, nTomek napisał:

Oczywiście każdy B6/B7 ma magistralę CAN INFOTAINMENT czyli tę do radia, modułu BT, MDI itd. Nie trzeba mieć multi-kierownicy.

Dokładnie. Ale w innych modelach niekoniecznie - Fabia, Polo, Ibiza, Roomster, Caddy występowały z radiem "Low", które było podłączane jak każde, aftermarketowe radio, bez CAN.

13 godzin temu, cens napisał:

zy działa pikanie czujników ale nie ma wizualizacji, czy dopóki radio się nie uruchamia to nie ma nawet pikania?

Pikanie działa bo buzzery (przedni i tylny) są podłączone bezpośrednio do centralki PDC, a nie do radia. Nawet w fabrycznych radiach tak jest, że radio się jeszcze uruchamia ("Welcome to VW"), a buzzery pikają niezależnie. Dodatkowo - starsze PDC nawet nie miały wizualizacji na radiu i tak samo to działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj nie ładnie tak wybiórczo cytować :D

Napiałem przecież, że te lepsze radia "działają w inny sposób" mają na myśli właśnie wybudzanie po CAN ale ogólnie większość urządzeń grających nieoryginalnych działa po zapłonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 celowo tak zacytowałem, bo na początku zdania kategorycznie zaznaczyłeś, że każde aftermarketowe radio tak ma, a dopiero potem się delikatnie zacząłeś z tego wycofywać ("chyba"). Dlatego podkreśliłem tą część wypowiedzi, na której każdy się skupi i oleje to, co jest dalej (bo druga część zdania jest tak skonstruowana jakbyś pisał o fabrycznym radiu) ;)

To tylko po to, żeby później nie miał ktoś do Ciebie pretensji, jak sam nie doczyta do końca / nie przeczyta ze zrozumieniem i pochrzani coś przy instalacji.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już nie mój problem, że nie każdy umie czytać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj, siedzę na motoryzacyjnych forumach różnych już od wielu lat i wierz mi lub nie - ale czasem potem jest problem z tego, że ktoś nie doczytał albo nie zrozumiał, co napisałeś... :S

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale prawda jest taka, że to nie problem piszących a czytających, a ameba zawsze się jakaś trafi.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności