Tomy Zgłoś #1 Napisano 5 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam serdecznie. Po latach bezproblemowego użytkowania naszej perełki Passat B5FL, która jeździ z nami do dzisiaj bezawaryjnie, w lipcu stałem się szczęśliwym posiadaczem drugiego Passat'a w domu. Tym razem B6 2.0 TDI DSG CBAB w Highline. Jeszcze uczę się auta i jak na swój wiek (12/2008) ma bolączki znane każdemu posiadaczowi tego modelu. Przyjdzie czas, aby się nim pochwalić - z uwagi, że to używany, krajowy egzemplarz mam kilka "pierdółek", które muszę zrobić "pod siebie". Ogólnie jeśli chodzi o komfort jazdy to jest przepaść względem kochanej B5-tki Najważniejsza bolączka to stuki jednego z pkt. mocowania kokpitu oraz stuki nastawu nawiewu. Skupię się na nawiewie. Podczas włączania nadmuchu górnego cyklicznie dochodzi hałas stukania, czyli mam wyrobiony potencjometr nastawu i silniczek nie potrafi prawidłowo ułożyć temp. Stukanie aktywuje się w podręcznikowym przedziale temp. 19-23 stopnie. Przerobiłem już większość tematów na forum, które opisują ten problem i zanim przystąpię do procedury poszukiwania sprawnego, nowego elementu muszę wiedzieć, który dokładnie silniczek muszę zakupić. Proszę o poradę: czy silniczki V159 i V158 odpowiadają również za ułożenie klap górnej części nawiewu? Edytowane 5 Sierpnia 2017 przez Tomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #2 Napisano 6 Sierpnia 2017 Witam serdecznie. Po latach bezproblemowego użytkowania naszej perełki Passat B5FL, która jeździ z nami do dzisiaj bezawaryjnie, w lipcu stałem się szczęśliwym posiadaczem drugiego Passat'a w domu. Tym razem B6 2.0 TDI DSG CBAB w Highline. Jeszcze uczę się auta i jak na swój wiek (12/2008) ma bolączki znane każdemu posiadaczowi tego modelu. Przyjdzie czas, aby się nim pochwalić - z uwagi, że to używany, krajowy egzemplarz mam kilka "pierdółek", które muszę zrobić "pod siebie". Ogólnie jeśli chodzi o komfort jazdy to jest przepaść względem kochanej B5-tki Najważniejsza bolączka to stuki jednego z pkt. mocowania kokpitu oraz stuki nastawu nawiewu. Skupię się na nawiewie. Podczas włączania nadmuchu górnego cyklicznie dochodzi hałas stukania, czyli mam wyrobiony potencjometr nastawu i silniczek nie potrafi prawidłowo ułożyć temp. Stukanie aktywuje się w podręcznikowym przedziale temp. 19-23 stopnie. Przerobiłem już większość tematów na forum, które opisują ten problem i zanim przystąpię do procedury poszukiwania sprawnego, nowego elementu muszę wiedzieć, który dokładnie silniczek muszę zakupić. Proszę o poradę: czy silniczki V159 i V158 odpowiadają również za ułożenie klap górnej części nawiewu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #3 Napisano 6 Sierpnia 2017 Dziękuję bardzo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezary_ck Zgłoś #4 Napisano 10 Sierpnia 2017 Instrukcja jak się do nich dostać https://www.drive2.ru/l/7707609/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #5 Napisano 10 Sierpnia 2017 najlepiej zdjąć obie strony i zaobserwować wzrokowo. przerabiałem to tydz temu. nie miałem żadnych błędów tylko stukot, byłem 100% pewien ze lewa strona stukocze (zmiana zakresu temp) ,wymieniłem i dalej stukało, dopiero jak rozebrałem drugą strone zaobserwowałem ruszajace sie cięgno i po tym wiedziałem ze to ten od schowka walniety a nie od kierowcy. ja zdejmowałem osłonke i sam potecjometr wymieniałem, odkrecenie tych trzech srubek graniczyło u mnie z cudem a klapka i zmiana potecjometru od nowego silnicza to szybki temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2017 Serdecznie Wam dziękuję, piękne poradniki i super cenne uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #7 Napisano 12 Sierpnia 2017 Jeśli chodzi o silniczki to ostatnio na słynnym portalu aukcyjnym dopadłem dwa świeże o nr. 1K0907511Q za kilkadziesiąt zł. Są zupełnie innej budowy wewnętrznej i podmienić się nie da części. Za jakiś czas będę je montował do znajomego B6 2007r bo mu tyrkocze i tyrkocze z deski (2x temperatura) do ich wymiany trzeba poświęcić z 2h choć po kilku razach i w 1h się da. Więcej masz w tym wątku: http://forum.vw-passat.pl/threads/108030-Silnik-nastawy-klapy-reg-temp-v158/page12 wystarczy jak przeczytasz kilka ostatnich stron. Jak już ogarniesz budę to dobrze jakbyś do serca zajrzał bo nie jest to model bezawaryjny, zajrzyj do działu http://forum.vw-passat.pl/threads/98972-Lista-zadowolonych-u%C5%BCytkownik%C3%B3w-TDI-CR/page20 i też sobie poczytaj, jakbyś znalazł jeszcze czas na pompę oleju : http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-nap%C4%99du?p=2463647#post2463647 kilka stron do tyłu poczytać nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #8 Napisano 14 Sierpnia 2017 (edytowane) Jak już ogarniesz budę to dobrze jakbyś do serca zajrzał bo nie jest to model bezawaryjny, zajrzyj do działu http://forum.vw-passat.pl/threads/98972-Lista-zadowolonych-u%C5%BCytkownik%C3%B3w-TDI-CR/page20 i też sobie poczytaj, jakbyś znalazł jeszcze czas na pompę oleju : http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-nap%C4%99du?p=2463647#post2463647 kilka stron do tyłu poczytać nie zaszkodzi. Dziękuję Bociek za informacje. Kupując B6 (długie i bezskuteczne poszukiwania Passata CC) z silnikiem 2.0 TDI CR byłem świadom głównych "bolączek" tego napędu. Dlatego ostatecznie przeważyła decyzja zakupu krajowego B6 ze sprawdzonym i pewnym przebiegiem, co ważne z pełną historią bezwypadkowości. Znam podstawowe bolączki tych silników, przed pompą oleju ostrzegał mnie z serwisu Śkoda, który zna silniki VW jak własną kieszeń Za 6000 km mam kolejny przegląd olejowy, na którym zrobię również prewencyjną wymianę dla świętego spokoju. Na razie czeka mnie dwumas - podręcznikowy przedział zużycia przy 180.000 km (pierwsze stuki na zimnym). Jesteś z Piły to bardzo fajnie .. pozwolę napisać sobie do Ciebie PM-a w kilku kwestiach. Pozdrawiam. Edytowane 14 Sierpnia 2017 przez Tomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilus100 Zgłoś #9 Napisano 3 Grudnia 2017 Jestem po wymianie potencjometru prawego silnika (V159). Potencjometr wymontowany z silnika sterowania obiegu wewnętrznego, kupiony na alledrogo. Całość zajęła mi ponad 3h. Korzystałem z poradnika z tego forum oraz rosyjskiego: http://www.golf-v.ru/forum/57/20545-----v159-passat-b6.html Faktycznie ciężko dostać się do śrubek, jednak udało się wykręcić wszystkie cienkim śrubokrętem (Torx T15). Na rosyjskich forach była opcja wywiercenia otworu w tym wzmocnieniu: http://www.golf-v.ru/media/kunena/attachments/63/golf-v.ru_rdzaslonkiV159_12.JPG Wkręciłem już tylko dwie, ale silnik trzyma się pewnie i co najważniejsze błędy oraz terkotanie zniknęły. Z ciekawości sprawdziłem działanie potencjometru po przeczyszczeniu środkiem Kontakt PR i zaczął poprawnie i liniowo zmieniać rezystancję. Jak będzie trochę cieplej biorę się za drugi silnik V158, bo również wywala błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach