Skocz do zawartości
Tomy

Stuki nastawów klapek górnego nawiewu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Po latach bezproblemowego użytkowania naszej perełki Passat B5FL, która jeździ z nami do dzisiaj bezawaryjnie, w lipcu stałem się szczęśliwym posiadaczem drugiego Passat'a w domu. Tym razem B6 2.0 TDI DSG CBAB w Highline. Jeszcze uczę się auta i jak na swój wiek (12/2008) ma bolączki znane każdemu posiadaczowi tego modelu.

 

Przyjdzie czas, aby się nim pochwalić - z uwagi, że to używany, krajowy egzemplarz mam kilka "pierdółek", które muszę zrobić "pod siebie". Ogólnie jeśli chodzi o komfort jazdy to jest przepaść względem kochanej B5-tki :)

 

Najważniejsza bolączka to stuki jednego z pkt. mocowania kokpitu oraz stuki nastawu nawiewu.

 

Skupię się na nawiewie.

 

Podczas włączania nadmuchu górnego cyklicznie dochodzi hałas stukania, czyli mam wyrobiony potencjometr nastawu i silniczek nie potrafi prawidłowo ułożyć temp. Stukanie aktywuje się w podręcznikowym przedziale temp. 19-23 stopnie.

 

Przerobiłem już większość tematów na forum, które opisują ten problem i zanim przystąpię do procedury poszukiwania sprawnego, nowego elementu muszę wiedzieć, który dokładnie silniczek muszę zakupić.

 

Proszę o poradę: czy silniczki V159 i V158 odpowiadają również za ułożenie klap górnej części nawiewu?

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie.

 

Po latach bezproblemowego użytkowania naszej perełki Passat B5FL, która jeździ z nami do dzisiaj bezawaryjnie, w lipcu stałem się szczęśliwym posiadaczem drugiego Passat'a w domu. Tym razem B6 2.0 TDI DSG CBAB w Highline. Jeszcze uczę się auta i jak na swój wiek (12/2008) ma bolączki znane każdemu posiadaczowi tego modelu.

 

Przyjdzie czas, aby się nim pochwalić - z uwagi, że to używany, krajowy egzemplarz mam kilka "pierdółek", które muszę zrobić "pod siebie". Ogólnie jeśli chodzi o komfort jazdy to jest przepaść względem kochanej B5-tki :)

 

Najważniejsza bolączka to stuki jednego z pkt. mocowania kokpitu oraz stuki nastawu nawiewu.

 

Skupię się na nawiewie.

 

Podczas włączania nadmuchu górnego cyklicznie dochodzi hałas stukania, czyli mam wyrobiony potencjometr nastawu i silniczek nie potrafi prawidłowo ułożyć temp. Stukanie aktywuje się w podręcznikowym przedziale temp. 19-23 stopnie.

 

Przerobiłem już większość tematów na forum, które opisują ten problem i zanim przystąpię do procedury poszukiwania sprawnego, nowego elementu muszę wiedzieć, który dokładnie silniczek muszę zakupić.

 

Proszę o poradę: czy silniczki V159 i V158 odpowiadają również za ułożenie klap górnej części nawiewu?

 

a0943aas-960.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zdjąć obie strony i zaobserwować wzrokowo. przerabiałem to tydz temu. nie miałem żadnych błędów tylko stukot, byłem 100% pewien ze lewa strona stukocze (zmiana zakresu temp) ,wymieniłem i dalej stukało, dopiero jak rozebrałem drugą strone zaobserwowałem ruszajace sie cięgno i po tym wiedziałem ze to ten od schowka walniety a nie od kierowcy.

ja zdejmowałem osłonke i sam potecjometr wymieniałem, odkrecenie tych trzech srubek graniczyło u mnie z cudem a klapka i zmiana potecjometru od nowego silnicza to szybki temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie Wam dziękuję, piękne poradniki i super cenne uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o silniczki to ostatnio na słynnym portalu aukcyjnym dopadłem dwa świeże o nr. 1K0907511Q za kilkadziesiąt zł. Są zupełnie innej budowy wewnętrznej i podmienić się nie da części. Za jakiś czas będę je montował do znajomego B6 2007r bo mu tyrkocze i tyrkocze z deski (2x temperatura) do ich wymiany trzeba poświęcić z 2h choć po kilku razach i w 1h się da. Więcej masz w tym wątku: http://forum.vw-passat.pl/threads/108030-Silnik-nastawy-klapy-reg-temp-v158/page12 wystarczy jak przeczytasz kilka ostatnich stron. Jak już ogarniesz budę to dobrze jakbyś do serca zajrzał bo nie jest to model bezawaryjny, zajrzyj do działu http://forum.vw-passat.pl/threads/98972-Lista-zadowolonych-u%C5%BCytkownik%C3%B3w-TDI-CR/page20 i też sobie poczytaj, jakbyś znalazł jeszcze czas na pompę oleju : http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-nap%C4%99du?p=2463647#post2463647 kilka stron do tyłu poczytać nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak już ogarniesz budę to dobrze jakbyś do serca zajrzał bo nie jest to model bezawaryjny, zajrzyj do działu http://forum.vw-passat.pl/threads/98972-Lista-zadowolonych-u%C5%BCytkownik%C3%B3w-TDI-CR/page20 i też sobie poczytaj, jakbyś znalazł jeszcze czas na pompę oleju : http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-nap%C4%99du?p=2463647#post2463647 kilka stron do tyłu poczytać nie zaszkodzi.

 

Dziękuję Bociek za informacje. Kupując B6 (długie i bezskuteczne poszukiwania Passata CC) z silnikiem 2.0 TDI CR byłem świadom głównych "bolączek" tego napędu. Dlatego ostatecznie przeważyła decyzja zakupu krajowego B6 ze sprawdzonym i pewnym przebiegiem, co ważne z pełną historią bezwypadkowości. Znam podstawowe bolączki tych silników, przed pompą oleju ostrzegał mnie z serwisu Śkoda, który zna silniki VW jak własną kieszeń :)

 

Za 6000 km mam kolejny przegląd olejowy, na którym zrobię również prewencyjną wymianę dla świętego spokoju. Na razie czeka mnie dwumas - podręcznikowy przedział zużycia przy 180.000 km (pierwsze stuki na zimnym).

 

Jesteś z Piły to bardzo fajnie .. pozwolę napisać sobie do Ciebie PM-a w kilku kwestiach.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie potencjometru prawego silnika (V159). Potencjometr wymontowany z silnika sterowania obiegu wewnętrznego, kupiony na alledrogo. Całość zajęła mi ponad 3h. Korzystałem z poradnika z tego forum oraz rosyjskiego: http://www.golf-v.ru/forum/57/20545-----v159-passat-b6.html

Faktycznie ciężko dostać się do śrubek, jednak udało się wykręcić wszystkie cienkim śrubokrętem (Torx T15). Na rosyjskich forach była opcja wywiercenia otworu w tym wzmocnieniu: http://www.golf-v.ru/media/kunena/attachments/63/golf-v.ru_rdzaslonkiV159_12.JPG

Wkręciłem już tylko dwie, ale silnik trzyma się pewnie i co najważniejsze błędy oraz terkotanie zniknęły. Z ciekawości sprawdziłem działanie potencjometru po przeczyszczeniu środkiem Kontakt PR i zaczął poprawnie i liniowo zmieniać rezystancję.

Jak będzie trochę cieplej biorę się za drugi silnik V158, bo również wywala błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności