Skocz do zawartości
n0w3y_pl

[B5] Ustawienie rozrzadu TDI

Rekomendowane odpowiedzi

1 lub 4 (chodzą równocześnie)

Zmyły ci się fabryczne znaki? Masz blokady? Na blokadzie jest strzałka, która ma się zgrać ze znakiem na kole zębatym na wale.

 

Zmyły mi się moje znaki ;)

Blokady nie mam ;(

 

Dwumas przykręcisz tylko w jednej pozycji. 1szy cylinder liczy się od strony rozrządu. Kolego blokada wału, to absolutne minimum. Wałek zablokujesz sobie śrubą/wiertłem.

 

Dwumas jest mocowany jak zwykłe koło (do "flanszy") i trzyma się na pięciu śrubach więc jest możliwość złego montażu...

Trzy razy wymieniałem już rozrząd w swoim pasku i jakoś radziłem sobie bez blokady wału ;) ale właśnie zamówiłem na aledrogo...

 

OK doszedłem już co i jak, a poniżej foto w jakim stanie mam teraz serce auta ;)

20160522_203705.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwumas przecież trzyma się na 6-śrubach i jest tylko jedna możliwość montażu koła na wale. Może zgubiłeś jedną śrubkę ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie kolo mozna przykrecic tylko w jednej pozycji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmyły mi się moje znaki ;)

Dwumas jest mocowany jak zwykłe koło (do "flanszy") i trzyma się na pięciu śrubach więc jest możliwość złego montażu...

Trzy razy wymieniałem już rozrząd w swoim pasku i jakoś radziłem sobie bez blokady wału ;) ale właśnie zamówiłem na aledrogo...

[ATTACH=CONFIG]145043[/ATTACH]

Koło zamachowe przykręcane jest 6cioma śrubami i tylko w jednej jedynej pozycji można go przykręcić.

To, że bez blokady wymienisz rozrząd, to nie znaczy, że wszyscy tak mają robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 Przy okazji wymiany turbo zajrzałem do rozrządu i mam pytanie czy ta przerwa nie jest za duża powinna być 4mm +-1mm a u mnie jest z 8mm ?

Poniżej fotka z wiertłem 5mm.

W VCDS zauważyłem że strasznie skacze mi synchronizacja to może być powód 

Synchro. angle - -3..+3°Ck.
*KW
-1.7
-1.1
-1.1
-1.7
-1.1
-1.7
-1.1
-1.7
-1.1
-0.6
-0.6
-2.2
-1.1
-0.6
-1.7
-2.2
-1.7
-2.2
-0.6
-2.2
-0.6
-2.8
-0.6
-2.2
-0.6

Ps.

Na jedno pytanie już znam odpowiedz ?

To już jestem mądrzejszy przerwa między napinaczem a rolką powiększa się w miarę rozciągania się paska ....ciekawe jaka jest graniczna wielkość gdzieś znalazłem że ktoś miał 1,5cm i to już była końcówka rozrządu.

Co do synchra to nie znalazłem informacji na temat takiego rozrzutu od -0.6 do -2.8 

20191102_141655.jpg

Edytowane przez nethome

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie miałem 7mm i tak jezdziłem 2 lata nic sie nie działo a dopiero pózniej wymieniłem rozrząd i ustawiłem na 4mm 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pasek jest za lużny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Passat b5 Fl 04' 1.9Tdi AVF Mam następujący problem, jadąc Autostradą, około 180km/h samochód zgasł, laweta do domu, vag pokazał błąd czujnika walka po za zakresem, silnik kręci ale nie odpala, po rozebraniu okazało się, że urwało kilka zębów z paska, mógłby mi ktoś podać info jak ustawić rozrząd od Nowa? Cały nowy komplet czeka już na założenie i nadzieja że tłok nie spotkał się z zaworem ;) z góry dzięki za pomoc :)20200212_182916.thumb.jpg.db16c7ca942eb347bf8e39cbe561fd55.jpg20200212_183024.thumb.jpg.e67717ee16d1d2cdb78ac4c87a093bb1.jpg20200212_182717.thumb.jpg.76b8d2038149d793a7b6b354993d6fc0.jpg

Edytowane przez Tomi3bg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ściągnij sobie ksiazke sam naprawiam i tam wszystko pisze jak ustawic, poza tym w google jest wiele rysunkow 

na kole walu korbowego masz znak i na kole rozrzadu obok na obudowie jest znak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Pacjent Superb1 AWX

Problem 1

W weekend zmieniłem rozrząd. Robiłem to pierwszy raz. Normalnie bym się nie zdecydował, ale po ostatnich przebojach z mechanikami, uznałem że nigdy więcej nie oddam żadnemu mechanikowi 1ną rzecz naprawią, najczęściej za którymś razem, a w międzyczasie 3/4 rzeczy zniszczą?.

Robiłem pod chmurą. Deszcz/robota/deszcz/robota/deszcz, w efekcie, już po fakcie, jorgnąłem się, że pasek od wspomagania/alternatora (nowy) założyłem napisem "do góry nogami". Pytanie czy ten pasek (CONTITECH 5PK1432) jest kierunkowy? Muszę znów rozbierać, czy nie?

Problem 2

Napinacz paska rozrządu. Napiąłem go (oczywiście na zimnym) tak, żeby strzałka była pomiędzy wartościami granicznymi, dokręciłem nakrętkę M13, poskładałem wszystko, strzałka była pomiędzy widełkami. Pojeździłem samochodem. A teraz patrzę na zimnym (po nocy) i strzałka jest w prawo poza zakresem - znaczy za bardzo napięty. Powinienem cofnąć napinacz? Jeśli tak, to czy powinienem go cofnąć z jakimś zapasem?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, njangu napisał:

Napinacz paska rozrządu. Napiąłem go (oczywiście na zimnym) tak, żeby strzałka była pomiędzy wartościami granicznymi, dokręciłem nakrętkę M13, poskładałem wszystko, strzałka była pomiędzy widełkami. Pojeździłem samochodem. A teraz patrzę na zimnym (po nocy) i strzałka jest w prawo poza zakresem - znaczy za bardzo napięty. Powinienem cofnąć napinacz? Jeśli tak, to czy powinienem go cofnąć z jakimś zapasem?

 

Też u mnie po wymianie takie cyrki. Ustawiony na znak a po pierwszej jeździ przestawił się jak u Ciebie. Po korekcie znowu przestawił się za bardzo w lewo, czyli jakby za luźny. Po 2 korekcie znowu za bardzo napięty. Cholera wie na razie jeżdżę tak już prawie rok i zaglądam co trochę czy nic się nie sypie :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź

Nie wytrzymałem?

zszedłem do auta i poluzowałem. Imbusa tylko musiałem dociąć żeby się zmieścił pomiędzy wejściem w napinacz, a wentylatorkiem klimy. Teraz jest 0,3cm w lewo z zapasem od widełek. Zobaczymy co będzie.....

Z tym paskiem altka wiecie Pany coś? Może chodzić odwrotnie, czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności