Skocz do zawartości
n0w3y_pl

[B5] Ustawienie rozrzadu TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm jest to sprawa dosc dziwna sprawa. Po 140 tysiacach doczekalem sie uszczeli pod glowica, wiec przy okazji zmiana rozrzadu pompa wody, termostat, planowanie glowicy wymiana uszczelniaczy, dobranie uszczelki wymiana zimeringow itd. Silnik chodzil dobrze tylko kompresja przedostawala sie do ukladu chlodzenia, wiec zrobilem sobie slady i sciaglem wszystko, przy zakladaniu postanowilem sprawdzic sobi znaki i okazuje sie ze rozrzad jest przestawiony o 1 zab! najlepsze jest to ze przy poprzedniej zmianie ( poprzedni wlasciciel ) zminial i znaki byly idetnyczne jak moje ? teraz mam maly dylemat, czy zostawic na starym ustawieniu czy zmienic na oryginal ? Prosze o podpowiedz. Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustaw jak w oryginale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekam na opinnie reszty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Kuźwa a nie mogłeś sobie tak zblokować wałka rozrządu ???

Przecież to można zablokować ordynarnym śrubolem lub długim gwoździem.

 

Teraz tylko idź do kogoś do jakiegoś warsztatu i niech Ci zrobią wydruk z WorkshopCD lub do ASO i odpłatnie wydrukują Ci procedury ponownego ustawiania rozrządu.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok mniejsza o to nic sie nie przestwailo tylko jak ustawic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michu_82

ustaw na fabryczne znaki...

Poszukaj se w autodacie, jeśli masz dostęp, ewentualnie posiłkuj się "sam naprawiam"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Troche odgrzeje temat, ale na nieco inny temat...

Czy mozliwe jest, ze podczas wymiany rozrzadu zostal przestawiony nieco walek rozrzadu w glowicy i teraz slychac taki metaliczny klekot :?: Czy z takim przestawionym walkiem silnik moze nadal chodzic :?: Jak sprawdzic, czy wszystko jest dobrze ustawione (bez demontowania calego przodu) :?: Sprawa dotyczy V6TDI. Aha-komp nie pokazuje zadnych bledow, a podczas pracy silnika w zakresie 1500-1600obr/min lekko kolysze samochodem (na biegu jalowym) lub czuc szarpanie (to juz podczas jazdy)... Bardzo Was Koledzy prosze o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Koledzy, czy ktos cos wie na ten temat, co napisalem wyzej :?: W piatek jade do serwisu i nie chcialbym, zeby mi nawciskali glupot broniac sie-chce, zeby mi sprawdzili ten rozrzad w ramach gwarancji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mozliwe jest, ze podczas wymiany rozrzadu zostal przestawiony nieco walek rozrzadu w glowicy i teraz slychac taki metaliczny klekot :?: Czy z takim przestawionym walkiem silnik moze nadal chodzic :?:

 

moim skromnym zdaniem a nie jestem mechanikiem jeżeli wyminiłeś rozrząd to silnik powinien chodzić lepiej albo tak samo jak przed wymianą, a z tego co piszesz wynika że znachorzy coś spierdzielili w twoim pasku. Przecież nie może nic stukać! niech rozbierają i robią od nowa za FREE

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Rozmawialem z innym mechanikiem dzisiaj-jak mi wymieniel, co tam moze byc skopane, to za glowe sie zlapalem-spokojnie moze byc przestawiony rozrzad, moze byc tez przestawiony walek rozrzady w glowicy wzgledem paska rozrzadu, moga byc skopane popychacze hydrauliczne czy cos takiego... Powymienial mi jeszcze kilka innych rzeczy, o ktorych nawet juz nie pamietam :(

Ogolnie tak-oddalem auto do ASO liczac na fachowa naprawe (i gwarancje oczywiscie), ze wszystko bedzie zrobione na tip-top... A tu takie cos mnie spotkalo... Niedlugo reklamuje robote-moim zdaniem zle jest poskladany silnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

potrzebuje koledzy pilnie opis jak zamontowac i ustawic hydro napinacz paska rozrzau w silniku awx

dodam ze szukalem w necie i nic nie znalazlem wiec prosbe kieruje do kolegow ktorzy robili to juz wiele razy

z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ten napinacz z kolegą i nie pamiętam żeby trzeba go było jakoś specjalnie ustawiać, przykręca się go i po założeniu paska wysuwa specjalną blaszkę zabezpieczającą go przed rozprężeniem przed zamontowaniem.

Podstawowym zadaniem tego napinacza jest tłumienie drgań paska co okazało się przekombinowanym i przede wszystkim drogim rozwiązaniem bo w autach po 2002 napinacz ten już nie występuje a jego zadanie z powodzeniem przejął sam napinacz mechaniczny.

 

Ustawić należy rolkę napinającą.

Edytowane przez mebelman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ustawić należy rolkę napinającą.

a ta rolke jak nastawic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu po polskiemu i wszystko jak na dłoni

 

rozrz0.jpg

 

rozrz1.jpg

 

rozrz2.jpg

 

rozrz3.jpg

 

rozrz4.jpg

 

rozrz5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie kolego dalem rade temu rozrzadowi kolejne doswiadczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Składam właśnie silnik do kupy i mam problem z rozrządem, bo zaznaczenia szlak trafił po myciu tzn. nie wiem który tłok ma być u samej góry (pierwszy licząc od strony chłodnic) względem standardowo zablokowanego wałka rozrządu foto poniżej:

Działdowo gmina-20130921-01400.jpg

 

Od razu zaznaczę, że dwumasa chyba źle przykręciłem (bo też był demontowany) dlatego nie sugeruję się znacznikiem "0" na obudowie skrzyni biegów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 lub 4 (chodzą równocześnie)

Zmyły ci się fabryczne znaki? Masz blokady? Na blokadzie jest strzałka, która ma się zgrać ze znakiem na kole zębatym na wale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumas przykręcisz tylko w jednej pozycji. 1szy cylinder liczy się od strony rozrządu. Kolego blokada wału, to absolutne minimum. Wałek zablokujesz sobie śrubą/wiertłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności