maciek34 Zgłoś #1 Napisano 1 Sierpnia 2017 Witam dzisiaj pojechałem w moim B7 (13r 2.0TDI) na diagnostykę egr bo pali się check silnika. Diagnoza - EGR do wymiany. Dla mnie nie ma problemu bo auto jest służbowe, ma ponad 200K km więc mówie zamawiajcie. I teraz zonk - pracownik ASO mówi mi, że czas oczekiwania na EGR wynosi ponad miesiąc. Dlaczego - mówi że chodzi o dieselgate. Otóż jak poinformowano mnie, przeprogramowanie sterowników które robi za darmo aso powoduje to, że więcej szkodliwych spalin jest przepalanych. To oznacza jednocześnie, że więcej sadzy idzie na DPF i EGR. DPF daje radę, ale EGR po prostu nie wytrzymuje. Więc w tym konkretnym salonie mają teraz ok. 20 klientów którzy czekają już od 2 tygodni na nowe EGR za jedyne 3000 zł z montażem. A czeka się nawet ponad miesiąc bo fabryka która robi te EGR nie wyrabia, takie jest zapotrzebowanie - jak usłyszałem, po prostu po wgraniu nowego softu lawinowo zapychają się EGRy, które zwyczajnie nie daja rady z nowym oprogramowaniem. Co o tym sądzicie? Powiem wam , że kopara mi opadła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 1 Sierpnia 2017 Z tym EGR to już temat, który był u nas poruszany chyba 1-2 miesiące temu... Ja u siebie odpuściłem aktualizację-za każdym razem, kidy jestem w ASO VW pytają mnie o aktualizację, a ja im dziękuję. Ale koleżanka z pracy ma Audi Q5 z silnikiem zakwalifikowanym do aktualizacji-mówiłem jej, żeby się nie zgadzała, ale to baba, więc sami wiecie Będę obserwować u niej temat, czy nawali jej ten EGR, czy nie. Ma przejechane 90tkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3 Napisano 8 Sierpnia 2017 Bez zmiany sprzętu oprogramowaniem nie da się tego śmiecia naprawić (mówię tylko o spełnieniu norm, żeby nie było). Gdyby mechanicznie silnik był w stanie spełnić normę, wyjechałby taki fabrycznie Twój przypadek to służbówka więc koszt Cię nie dotyczy ale czy w przypadku prywatnych nie lepiej to po prostu wyłączyć u tunera? I tak ten silnik nie spełnia nawet Euro 5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2017 Byłem dziś w ASO VW i przy okazji wizyty/naprawy serwisant poinformował mnie o aktualizacji sterownika silnika-odpowiedziałem, że już kolejny raz nie wyrażam na nią zgody... odpowiedział mi krótko, że też by się na nią nie zgodził Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach