Skocz do zawartości
Adam - Gliwice

B4 brak mocy w pewnym zakresie obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam passata 1,9 TDI wydawało mi sie ze autko zbiera sie fajnie,dopuki nie przejechałem sie passatem TDI sąsiada.

A mianowicie: mój passat do ok. 2000 obr/min jest przymulony tak jak by nie miał wogule mocy, a jak obroty dojda do ok 2000 dostaje konkretnego kopa i później już ciągnie do końca bez probemu.Wydawało misie ze to jest normalne ( nie miałem wcześniej auta z takim silnikiem ) i ze tak pewnie mają silniki z turbo.

A jak sie przejechałe passatem sąsiada to zwątpiłem,bo jego passat ma moc można powiedzieć od zera i nie ma takiej dziury.Mamy te same silniki 1,9 TDI 90 KM. i podobnie przejechane kilometry.

Wydaje mi sie ze silniki mam ok.bardzo mało mi pali po mieście nie przkracza mi 6l a na trasie 4,5-5l.Ale teraz wiem ze brakuje mi mocy przy niskich obrotach.

Co moze być tego przyczyną ????. Czy tak poprostu ma być. :kwasny:

 

Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamień z sąsiadem przepływomierz może to jest przyczyna???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marw007

ja mam to samo? pytanie: czy można w jakiś sposób np. wyczyścić przepływomierz albo co.

czy juz tylko wymiana nas ratuje. oczywiście jeśli to przez przepływke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze nie powiedziane ze przeplywomierz... najlepiej zamienic i zobaczyc czy jest różnica, podobno zawór N75 tez może powodować spadek mocy to tez mozna zacząć od zamiany z innego pasacika...

 

przepływomierz można a nawet trzeba wyczyścić i odtłuścić ale jeśli samochód jest naprawdę słaby to pewnie jest on padnięty i to nie pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marw007

odnośnie zaworka N75: gdzieś przeczytałem, że jak on jest sprawny to tak wesoło sobie tyka po przekręceniu stacyjki.

 

i drugie pytanie:

czym najlepiej wyczyścić przepływomierz?

 

z góry dzieki za odpowiedź

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odnośnie zaworka N75 wcześniej go zmieniłem bo mi autko przerywało w czasie jazdy tak przy 120 po wymianie jest ok. Ale mi ten zaworek nie stuka po przekręceniu stacyjki,jest cichy i nic nie słychac.

Przepływomierz mam czysty żadnych brudów, ale kto wie moze jest poprostu zły i tyle.Postaram sie w perzyszłym tyg. przełożyć przepływomierz z innego auta lub zaworek N75 i zobacze czy jest jakas poprawa.

 

A jeszcze jedno, czy jak odepne przepływomiesz to powinna być jakas różnica w pracy silnika ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marw007
Ale mi ten zaworek nie stuka po przekręceniu stacyjki,jest cichy i nic nie słychac.

 

mi tez nie zawsze stuka ale np. po jeździe jak zgaszę silnik i przekręcę stacyjkę to już stuka i to dość głośno (słychać go nawet jak ponownie odpalę silnik)

 

 

A jeszcze jedno, czy jak odepne przepływomiesz to powinna być jakas różnica w pracy silnika ??

 

ja sobie dzisiaj odpiąłem i różnica jest zdecydowana. bez przepływki chodzi mi jak GOLF SDI bez turbiny (64KM) którego kiedyś miałem tzn. gaz w podłogę a on i tak rozpędza się w swoim (ślimaczym) tempie, nie reagując na dodanie gazu. za szybko nie jechałem i nie wiem do jakiej prędkości by się rozpędził.

 

od razu pytanko: czy sam przepływomierz działa lub nie - czy może np. działać ale "nie do końca sprawnie" i czy w moim przypadku jest jakaś szansa na polepszenie osiągów na niskich obrotach poprzez wyczyszczenie go?

 

Jak odpiąłem zaworek N75 od dolotu (wężyk zdjąłem) to w zasadzie nie było zauważalnej różnicy w pracy silnika. Czy to coś oznacza? Np to że jest zdup... i trza go wymienić, względnie wyczyścić (zregenerować) jak to ktoś proponował w jednym z postów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:

Ostatnio przemieniałem przepływomierz a później zawór N75 z passata sąsiada do mojego, a moje cześci poszły do jego auta.

Po zmianie nic u mnie lepiej nie było,dalej do 1900 obr/min jest przymulony później dostaje kopa.A Passat sasiada na moich częściach jeździ idealnie moc ma od zera.

Więc przeływomierz i N75 u mnie jest ok.

Juz nie wiem co może być przyczyna słabego silnika przy niskich obrotach :kwasny:

Jaki jeszcze element przy silniku może byc za to odpowiedzialny??

A czy rozmiar kół moze mieć na to jakis wpływ?? Ja mam u siebie 205/55 R 15 a u sąsiada są 185/65 R 14. Ja takie mam zimówki i po zmianie na letnie 15 była wyczuwalna różnica ze jest słabszy, ale nie brałem tego pod uwage wcześniej.

 

I jeszcze jedno : jak sprawdzić ciśnienie turbo??czy jest jakiś sposób żeby sobie to samemu sprawdzić nie jeżdząc do mechanika?? moze z turbina cos jest nie tak?? ( z 2-giej strony od 1900 obr. ciągnie jak zły)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomala

Witam.

Najprostrzym sposobem sprawdzenia N75 to zamiana przewodów podciśnienia (czerwony z niebieskim) i porównianie osiągów przed i po zmianie. Jeżeli auto lepiej się wkręca po zmianie to zawór do wymiany. Co do pytania o możliwość sprawdzenia ciśnienia doładowania to musisz mieć VAG-COM, można kupić interface na allegro za około 100zł, a oprogramowanie ściągnąć z torrenty.org . Podpinasz kompa i wszystkie parametry masz na monitorze: ciśnienie doładowania, ilość wtryskiwanego paliwa, ilość zasysanego powietrza itp. Dodatkowo załatw sobie książkę (jak chcesz to mogę Ci przesłać na pocztę, tylko napisz czy chcesz [email protected]) jest tam dokładnie opisane jak wymontować/zamontować daną część i jak sprawdzić poszczególne czujniki i elektrozawory. Co do opon to 205 mają większy opór toczenia ale lepszą przyczepność (mam takie same 205/50 R15). Ale czytając twojego posta stawiam na turbine lub przytkany IC.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomala

Jeszcze jedno - DO CZYSZCZENIA PRZEPŁYWOMIERZA NAJLEPSZA JEST BĘZYNA EXTRAKCYJNA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem takie same objawy i miałem zwarcie na przepływce i ka kompie bocha wylko wykazało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobne doświadczenia - dwa prawie identyczne paski b4 1Z

jeden idzie od początku a drugi powiedzmy od 1900 obr ale jeszcze nie szukałem przyczyny z braku czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnij pod vaga zobacz czy coś wyskoczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 99 % vag nie pokazuje błędów a nie miałem nigdy tyle czasu by porównywać parametry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie musiałem wymienić uszczelkę pod nastawnikiem pompy i po wymianie miałem dawkę paliwa 1 tak pokazywało na sprzęcie Bosha, wiem że to niedobrze, ale samochód przyśpieszał jak marzenie:D. W serwisie ustawiono na cztery i paszczak jeździ jak przedtem czyli jak opisywane wyżej. Możliwe że to właśnie dawka paliwa ma tu jakieś znaczenie ,ale ja się na tym nie znam tylko opisuję mój przypadek:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kondzik30

witam. Ja miałem to samo, ale po wyczyszczeniu kolektora ssącego silnik dostał nowe życie.

prawie 1,5 cm smoły osadziło się na ściankach kolektora, to właśnie jest jazda po mieście.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kolektorem podobny przypadek mielismy w Audi 1.9 tdi. Ciezko bylo cholere wyczyscic, widac ktos zbyt delikatnie wczesniej jezdzil ;] W kazdym razie zarosl tak, ze srednica otworow spadla moze do 1/2-1/3. Po wydlubaniu smoly ( odmakal cala dobe w chemikaliach ;] ) silnik odzyl na nizszych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. podepnę się do tematu. mam ten sam problem ze do około 2000obr/min mi muli a później już ładnie idzie. Zaworek n75 jest ok, przepływka czysta. czego może być wina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

n18,egr, lewe powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak to sprawdzić bo pakować kasę w ciemno to mi trochę nie leży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności