Skocz do zawartości
Adam - Gliwice

B4 brak mocy w pewnym zakresie obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

tez mialem podobnie jakos 2 miesiace temu, ze "dol" byl jak w starym ursusie c330:), ale wyczyscilem egr i dolot i po sprawie. Tu i tu bylo tyle syfu, taka maź na 2-3mm, benzynka, szmatka, szczoteczka do zebow i problem z glowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wyczyscilem egr i dolot i po sprawie
jest moze na forum jakiś manual? no i mowa tu o b4 1z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie widzialem, ale pewnie podobnie jak w kazdym tdi, odepnij podcisnienia, odkrec rurke kolektor wdechowy-egr, zdejmij waz cisnieniowy od dolotu z egr'a, pozniej go odkrec od kolektora i nastepnie sam kolektor, albo kolektor i egr razem i na stole sobie je rozdziel, egr wyczysc, a kolektor zanurz na jakis czas w benzynie i czysc go pozniej dokladnie. Ja wzialem szmatke dosc duz kawalek i elastyczny drug, ale taki zeby sie nie odksztalcal, i przeciagalem szmatke po dolocie, 70-80% syfu zeszlo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

u mnie jest podobna sytuacja, z jedna różnica:

jak silnik jest zimny (albo jak zlapie swoja normalna temp. pracy, ale przy krotkotrwalej jezdzie 10- 15 min.), to silnik wkreca sie z rowna moca od niskich obrotów do wysokich. Jak silnik sie nagrzeje, po dluższej jezdzie (pn.:30 min.) to w przedziale od okolo 1100 do 1800/1900 obrotów silnik nie ma mocy. Po przekroczeniu tych 1900 obrotów moc znowu wraca i auto ładnie przyspiesza.

co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym powiedział że masz zimny lut w przepływomierzu. Naprawiałem takie coś w naszym firmowym aucie opis jest na forum golfa.

dla testu podmień z kimś przepływomierz na kilka dni. Jak wsadzisz na jedną przejażdżkę to nie dojdziesz bo sterownik jakoś adoptuje się do przepływki i może być różnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja bym powiedział że masz zimny lut w przepływomierzu. Naprawiałem takie coś w naszym firmowym aucie opis jest na forum golfa.

dla testu podmień z kimś przepływomierz na kilka dni. Jak wsadzisz na jedną przejażdżkę to nie dojdziesz bo sterownik jakoś adoptuje się do przepływki i może być różnie.

 

 

dzieki. zerkne na przeplywke. Pomyslalem tez, ze moze to byc problem z czujnikiem temperatuty paliwa. Co wy na to?

 

a przy okazji. czy wie ktos jakie oznaczenie katalogowe ma czujnik temperatury cieczy chłodzacej/wody - chodzi mi o ten czujnik, ktory podaje wartosc temperatury na wskaznik, ktory jest obok predkosciomierza i obrotomierza, dla silnika 1,9 tdi ASZ 130KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie nie znalazłem tematu z moim modelem Passata B4 kombi 1.9 TDI 1Z a mianowicie pytanie dotyczące wskaźnika paliwa

jaki jest prawdziwy podział wskazowek paliwa ,ile wskazuje pierwsza kreska -moje pytanie jest dlatego bo chce obliczyć ile ten silnik naprawde pali ,bo wydaje mi się że ostatnio duzo mi pali:rumieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób nie policzysz... nie łudź się..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak to moge policzyć ?:rumieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie każdy sobie może pozwolić bo paliwo drogie ale:

Tankujesz do pełna, na jakiejś stacji, może być że do pierwszego odbicia pistoletu i bez odpowietrzania albo pod sam korek tylko wtedy jeszcze więcej wejdzie jak to bywa w b3/b4. To już wedle uznania.

Potem robisz x km (czym więcej tym lepiej bo pomiar będzie wiarygodniejszy). Najłatwiej do policzenia to 100 lub wielokrotność. Jedziesz na tą sama stację, ten sam dystrybutor i powtarzasz procedurę czyli albo do pierwszego odbicia albo pod sam korek. I już resztę sobie obliczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wskazniki paliwa w tych passatach podobno są rozbieżne i ich wskazania są mało :rumieniecdokładne to prawda?

podobno rezerwy jest 10l ,a mi własnie na rezerwie stanął i stąd moja pytanie bo nie sądze żeby on dużo palił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te wskazniki paliwa w tych passatach podobno są rozbieżne i ich wskazania są mało dokładne to prawda?

tak myślę ale nigdy nie testowałem bo na gazie jeżdżę.. A na gazie to zawsze do pełna..

 

a mi własnie na rezerwie stanął i stąd moja pytanie bo nie sądze żeby on dużo palił

mi mój były AFN też na rezerwie raz stanął a zdawało się że jeszcze z 5 litrów będzie... rezerwą się nie możesz nigdy sugerować w obliczaniu spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem taki objaw, że jak zdrowo depnę na nieco zbyt niskich obrotach to silnik jakby się dusił - nie zbiera się i pali chwilowo jakieś chore ilości paliwa typu 40l/100km. Żeby się zebrał muszę odpuścić gaz i pozwolić mu łagodniej wejść na odpowiednie obroty, po osiągnięciu których jest już normalnie.

 

Czy to jakaś pierdoła typu przepływka lub zasyfiony dolot czy raczej turbina lub pompowtryski kończą żywot?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz przy jakich obrotach rozumiesz "na za niskich obrotach"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów otóż mam problem z moim szczurem z 1996r 1.6 AFT. Samochód nie przyspiesza płynnie w okolicach 4tyś obrotów. Od początku normalnie dochodzi w okolice 3800 zaczyna go dusić, tak jakby trzymać, tak jakby chciał jechać a nie mógł, męczy sie do okolo 4150 i później jakby normalnie zaczyna jechać. Jest to strasznie wnerwiające bo ciężko jest wyprzedzać. Auto oryginał ma 128tkm dzieje się tak na gazie jak i na benzynie czyli problem paliwa odpada. Wymienione zostały na oryginał palec, kopułka, kable, świece, na dodatek także wymieniłem cewkę i dalej jest to samo. Ręce opadają. Może ktoś z was ma pomysły co to może być za bolączka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj :) Miałem identycznie w audi objaw dosłownie identyczny :) Winne był sparciałe gumowe węże od podciśnień itp :) po zmianie węży momentalnie ustało i auto miało przysłowiowego "buta" :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień n75 z n18 jak sie poprawi to wiadomo co i jak :) i przede wszystkim wszystkie przewody podciśnenia..rurki wężyki rura intercoolera i sam intercooler może być brudny... lub jak koledzy mówią przepływomierz EWENTUALNIE czujnik ciśnienia doładowania głupieje i przekłamuje i turbo nie dmucha jak powinno do tych 2000rpm ogólnie rzecz biorąc ogólny przegląd węży i wszystkich rur i zaworków

 

 

Edit:

 

Egr też może być brudny :) polecam zaślepić

Edytowane przez Sleaze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłącz przepływomierz i zobacz co się stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę odpinałem, sondę lambda też i dalej to samo. Być może to te wężyki co mówi Sleaze tylko nie ma ich tam zbyt wiele. Jak gdzieś dostane wężyki to powymieniam i spróbuje czy coś to poskutkuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyki pozmieniane i dalej to samo. Nie mam sił. Chyba Diesla trzeba będzie wrzucić i będzie po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności