Jump to content
dziura75

Co po Passacie B8...?

Recommended Posts

Hej, ja po 2 letniej przygodzie z passatem b8 , od 3 miesięcy jeżdżę nowym Leonem cupra st 4 drive, jestem bardzo zadowolony, passat większy i bardziej komfortowy, ale jeżeli chodzi o prowadzenie i osiągi oraz frajdę ogólna z jazdy to nie żałuje ani trochę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.11.2019 o 01:00, biokd napisał:

Mi powiedziano że Audi Perfect Lease już sam w sobie jest korzystny, że nie dają rabatów na auta do produkcji. Auta dostępne od ręki mają już uwzględniony rabat 12%, ale APL liczy się od ceny katalogowej a nie zrabatowanej. Przynajmniej tak jest dla klientów prywatnych a nie przedsiębiorców (rabat  uwzglednia się jeśli kupujesz za gotówkę lub kredytujesz). 

Fakt A4 allroad przed liftem za 250tys wychodził taniej na racie brutto w APL niż rata za passata tańszego o 100tys. Teraz ceny są wyższe bo "nowy model", więc lepiej poczekać. I dla klientów prywatnych nie ma GAPu, po pierwszym roku i tak jest wartość fakturowa.

Poczekam jak to na początku 2021 będzie wyglądać jak mi się będzie kończył EasyDrive :)

A to ciekawe. Aktualnie rozglądam się za czymś większym czym dałoby się podróżować z trójką dzieci. Myślałem o Q7, X5 lub XC90. XC90 wygląda w środku tragicznie,  Q7 mnie ceną skusił i dobrą ofertą  leasingową, ale zakładałem rabat min 10%. W tej sytuacji pewnie zostanie X5, ale to dopiero na następny rok, więc jeszcze się może coś zmieni :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez chcialem kupic Audi i potwierdzam ze w przypadku zakupu przez APL nie ma zadnych rabatów: z placu, nie z placu, cena katalogowa i koniec kropka. Dodam, ze bylem z polecenia, u znajomego i przy zakupie bez APL rabaty byly calkiem fajne (~20% na a4 allroad z placu)

Leon Cupra na pewno daje frajde z jazdy, w szczegolnosci w porownaniu do 1.8 TSI. Ale jednak w srodku to auto jest bez porownaniia wiec jak ktos rozwaza passat vs audi/bmw/volvo no to jednak nie tym kierunku ;-) Ale rozumiem, sam gdybym mial warunki to na drugie auto kupilbym mustanga 5.0 convertible, mimo ze w srodku obrzydliwe, do tego skrzypi, piszczy, cos sie ciagle nie domyka, to jednak fun niesamowity;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, shoo said:

Tez chcialem kupic Audi i potwierdzam ze w przypadku zakupu przez APL nie ma zadnych rabatów: z placu, nie z placu, cena katalogowa i koniec kropka. Dodam, ze bylem z polecenia, u znajomego i przy zakupie bez APL rabaty byly calkiem fajne (~20% na a4 allroad z placu)

20% na Allroad po FL, czy jeszcze sprzed?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.11.2019 o 12:25, shoo napisał:

Tez chcialem kupic Audi i potwierdzam ze w przypadku zakupu przez APL nie ma zadnych rabatów: z placu, nie z placu, cena katalogowa i koniec kropka. Dodam, ze bylem z polecenia, u znajomego i przy zakupie bez APL rabaty byly calkiem fajne (~20% na a4 allroad z placu)

Leon Cupra na pewno daje frajde z jazdy, w szczegolnosci w porownaniu do 1.8 TSI. Ale jednak w srodku to auto jest bez porownaniia wiec jak ktos rozwaza passat vs audi/bmw/volvo no to jednak nie tym kierunku ;-) Ale rozumiem, sam gdybym mial warunki to na drugie auto kupilbym mustanga 5.0 convertible, mimo ze w srodku obrzydliwe, do tego skrzypi, piszczy, cos sie ciagle nie domyka, to jednak fun niesamowity;-)

Cupra po lifcie tzn po 2017 roku jest naprawde niezle zrobiona w srodku. Wiadomo to nie audi ale przy tej samej konfiguracji co s3 musiałbym dopłacic 80 tys do audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, tadziak napisał:

20% na Allroad po FL, czy jeszcze sprzed?

Przed liftem ale B9 - kupowałem w 2017 ;-) 

50 minut temu, Maciej86 napisał:

Cupra po lifcie tzn po 2017 roku jest naprawde niezle zrobiona w srodku. Wiadomo to nie audi ale przy tej samej konfiguracji co s3 musiałbym dopłacic 80 tys do audi.

80k to i tak malo miedzy leonem a s3 (z tego co pamietam ceny katalogowe). I dlatego uwazam, ze leon cupra to w sumie calkiem przyzwoite auto za te pieniadze - tylko tak jak mowie, gdy ktos mysli nad zmiana passat na premium to seata raczej nie kupi ;-)

Ja jestem fanem tej marki (Seat), przed passatem mialem 3 rozne, a i w najblizszej rodzinie kilka sie przewinelo. Ale ostatnimi czasy cos im sie z cenami i jakoscia pomyliło... 

- Ateca: Po premierze bylem na jezdzie testowej jakims srednim modelem z 1.0 TSI, w wersji chyba Style. Cennikowo kosztowala ~110k, nie miala nic specjalnego na wyposazeniu, a do tego bralo sie albo to co bylo na placu albo czas oczekiwania 6mc. Porownujac np. do Hyundai Tucson troche drogo, ale jeszcze w miare znosnie. 

- Leona bardzo lubie wizualnie. Ale patrzac na ceny, to albo trzeba brac golasa z silnikiem 125km za max 70k na jakiejs promocji (znajomy tak zrobil), albo kupic cos od konkurencji, bo w miare wyposazony leon z silnikiem 1.5 tsi i dsg kosztuje absurdalne pieniadze w porownaniu np. do kia ceed/i30, a w srodku jednak troche spartanski - pelno twardego plastiku i widac ze po kosztach. 

- Leon Cupra to chyba jedyne auto w tej marce ktore bralbym z zamknietymi oczyma - aczkolwiek tylko wersje ST z 4x4. W tej cenie trudno o cos u konkurencji z podobnymi parametrami. No ale jak dla mnie to nie jest jednak auto rodzinne, dzieciaki sie sinakow dorobia na przejezdzie kolejowym ;-)

- Bardzo napalilem sie na Ateca FR 2.0 TSI. Bylem w toruniu na jezdzie testowej zaraz po premierze, mieli nawet 1 szt od reki. Przejechalem sie i niby spoko, ale jednak... 150k, zadnych rabatow, slabe finansowanie, w srodku raczej ciasno, wykonczenie jak w leonie - mocno plastikowe. Wracajac wpadlismy do salonu VW gdzie stal wlasnie Alltrack. Niby duzo drozszy, ale nieporownywanie bardziej komfortowy, wyposazony praktycznie we wszystko z cennika, znaczne rabaty, lepsze finansowanie... i w sumie nie tak duzo drozej to wszystko wychodzilo -  długo sie nie zastanawialismy. 

Takze jakos ciezko mi komus polecic ta marke obecnie. Leon Cupra to chyba jedyne auto w gamie ktore ma "sens" - duzo frajdy, cena w miare racjonalna. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, shoo napisał:

Przed liftem ale B9 - kupowałem w 2017 ;-) 

 

Jeżeli mogę wiedzieć to kupowałeś w salonie czy u brokera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piotr_ek to byla oferta w salonie, na auto z wyprzedazy rocznika (listopad/grudzien), ale ostatecznie zamiast a4 allroad kupilem passata alltrack, jak widac ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak oceniacie komfort korzystania z nawigacji w B8 biorąc pod uwagę nisko umieszczony ekran (chodzi mi o korzystanie z Google maps przez AA czy Mirror Link)? Mam dość wieszania telefonu na szybie w swojej B6 i zastanawiam się, czy taka zmiana nie będzie irytująca i dla wygody użytkowania znowu trzeba będzie się wklejać na szybę...

Myślę też potencjalnie o Audi, gdzie mamy ekran umieszczony wysoko i nie ma tutaj żadnych wątpliwości, ale to już trzeba trochę głębiej sięgnąć do kieszeni.

W nowym Golfie już ekran umieścili normalnie, ale w przypadku Passata trzeba czekać na B9, czyli pewnie 2023 rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to nie przeszkadza a korzystam z map Googla przez app connect. W B6 miałem tel w tym schowku na kubki i tak korzystałem też bez problemów. Masz jeszcze komunikaty głosowe więc nawigacja to jest tylko krótkie zerknięcie na ekran. Może w przyszłości będzie możliwość przenoszenia map Google na AID.

Edited by mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.11.2019 o 18:35, Arken napisał:

A jak oceniacie komfort korzystania z nawigacji w B8 biorąc pod uwagę nisko umieszczony ekran (chodzi mi o korzystanie z Google maps przez AA czy Mirror Link)? Mam dość wieszania telefonu na szybie w swojej B6 i zastanawiam się, czy taka zmiana nie będzie irytująca i dla wygody użytkowania znowu trzeba będzie się wklejać na szybę...

To pewnie zależy kto do czego porównuje. Jeśli kolega biokd korzystał ze schowka na kubki to dla niego umieszczenie ekranu w Passacie jest super. Ja użytkuje Audi B9 i jak jeździłem zastępczą Octavia to po dłuższej trasie bolała mnie szyja od spoglądania na nawigację. Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie zamiana passata czyli jak ktoś ma na własność - nie mówię o leasingu - nie ma sensu. Nie dość ze trzeba dopłacić bo jak zmieniać to na nowszy rok to zmiany w środku tylko na minus ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Maciej86 napisał:

Piekna buda , swietny kolor. Gratulacje !!

Dziękuje ? 

Jedyny słuszny kolor rzekłbym taki katalogowo folderowy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem wczoraj w serwisie VW i stał w salonie VW B8BL. 223 tyś 2.0 TSI 272 KM. Bardzo mnie zastanawia kto da za niego tyle, nawet uwzględniając wyprzedaż rocznika, to będzie coś ponad 200k, większych różnic w stosunku do B8 nie widziałem, poza lekko tandetnym znaczkiem Passat podświetlanym czerwoną diodą. Na plus dodali nowe kolory nadwozia. Jasnoszary bardzo łądnie się prezentuje w połączeniu z czarnymi felgami. Mimo wszystko wymiana Passata B8 na B8 FL raczej sensu nie ma, zwłaszcza przy obecnym cenniku. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle, ze przy wyprzedazy ta cena spadnie nawet do 190k  - chyba ze lift bedzie mial duzy popyt i nie bedzie to konieczne. Wiem, bo u mnie byl taki rabat. 

Kto go kupi? Mimo, ze znaczek tandetny strasznie, to kupi go ktos kto chce auto z mocnym silnikiem, sensownym automatem, napedem na 4 kola i wyposazone w te wszystkie dodatki. I ktos kto nie chce wydawac na auto 250k pio to zeby bylo mniejsze (a4 itp) albo gołe (a6 itp). 

To nie jest tak, ze ta cena jest 5x wieksza niz przed liftem. Ludzie kupowali wersje 280KM po 230 tyś i będą kupować dalej - nawet jeśli jest 10% droższa i 10% gorzej wykonczona w srodku, przestanmy dramatyzowac. 

Edited by shoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeżdżę już 4 passatem, ale po tym jak pojeździłem ostatnio B8FL, to raczej piątego nie będzie.Bardzo ceniłem sobie multimedia najpierw RNS 510 a potem Discover Pro. Do tego w Tiguanie korzystam i jestem zachwycony z Active Info Display. Nie w wersji liftingowej obie te akcesoria to krok w tył. AID jest zubożony i np poziom paliwa jest naklejony i tylko strzałka jest wirtualna. Ekran w DP to wg mnie gorsza grafika. Póki co na zdjęciach wygląda to dużo lepiej w nowym Golfie. Zobaczymy co będzie na żywo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, shoo napisał:

Mysle, ze przy wyprzedazy ta cena spadnie nawet do 190k  - chyba ze lift bedzie mial duzy popyt i nie bedzie to konieczne. Wiem, bo u mnie byl taki rabat. 

Kto go kupi? Mimo, ze znaczek tandetny strasznie, to kupi go ktos kto chce auto z mocnym silnikiem, sensownym automatem, napedem na 4 kola i wyposazone w te wszystkie dodatki. I ktos kto nie chce wydawac na auto 250k pio to zeby bylo mniejsze (a4 itp) albo gołe (a6 itp). 

To nie jest tak, ze ta cena jest 5x wieksza niz przed liftem. Ludzie kupowali wersje 280KM po 230 tyś i będą kupować dalej - nawet jeśli jest 10% droższa i 10% gorzej wykonczona w srodku, przestanmy dramatyzowac. 

Ja osobiście za tyle bym nie kupił, szukałbym u brokera audi A6 z jakimś wyposażeniem, ewentualnie pomyślał o Peugeocie 508, moze Toyocie Camry?

Jak szukałem swojego Passata, czyli lutym 2018 to 2.0 280KM można było dostać na wyprzedaży za 150-160 k w Highlinie jak się dobrze poszukało. Ale wtedy na starcie było już - 24k rabatu, a teraz jest - 11k jak się nie myle. Wiem, że inflacja itp.

Jednak się z cena pomyliłem, za 223 był chyba Arteon :)

https://od-reki.volkswagen.pl/oferta/wyprzedaz2019/szczegoly/2019639226

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, shoo napisał:

Mysle, ze przy wyprzedazy ta cena spadnie nawet do 190k  - chyba ze lift bedzie mial duzy popyt i nie bedzie to konieczne. Wiem, bo u mnie byl taki rabat. 

Kto go kupi? Mimo, ze znaczek tandetny strasznie, to kupi go ktos kto chce auto z mocnym silnikiem, sensownym automatem, napedem na 4 kola i wyposazone w te wszystkie dodatki. I ktos kto nie chce wydawac na auto 250k pio to zeby bylo mniejsze (a4 itp) albo gołe (a6 itp). 

To nie jest tak, ze ta cena jest 5x wieksza niz przed liftem. Ludzie kupowali wersje 280KM po 230 tyś i będą kupować dalej - nawet jeśli jest 10% droższa i 10% gorzej wykonczona w srodku, przestanmy dramatyzowac. 

Może najem długoterminowy się bardziej opłaca? Np carsmile?

Ostatnio widziałem że gość odebrał Q5 bez wpłaty własnej za 1900zl miesięcznie (plus przebieg trzeba dodac)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy