Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Hala napisał:

Jakie te niedoskonałości? Chodzi mi XC60 po głowie po Passacie?

Samochód oprócz bycia moim narzędziem biznesowym służy mi również jako auto rodzinne i tutaj staram się aby żona była również zadowolona. Pierwsza wada jest dosyć prozaiczna gdyż moja druga połowa nie przepada za suwami czy też autami podniesionymi. Dodatkowo nie ma możliwości dobrania rolet dla tylnich szyb i trzeba dokupić to jako akcesorium zakładane na ramki. Sprawa kolejna to silniki: Przez całe swoje życie jeździłem benzynami i raczej nie chciałbym tego zmieniać no chyba że na elektryka ale to raczej pieśń dalekiej przyszłości. Jeździłem wersją T5 a sam rozważałem T4 głównie ze względów finansowych. T5 zbiera się naprawdę przywoicie ale i swoje wypić musi. Uważam że jeżdzę naprawdę spokojnie ale mimo to na krótkich odcinkach w mieście ciężko zejść poniżej 12 litrów. Odnośnie skrzyni biegów w grę wchodzi tylko automat a ten Aisin ideałem nie jest. Po pierwsze auto na starcie wyraźnie zostaje. To tak jakby skrzynia myślała jak to cholerstwo ruszyć z miejsca. Po tej krótkiej chwili niezręcznego myślenia dalej auto idzie już jak burza. Odnośnie silnika zapomniałem dodać że samochód na postoju pracuje trochę jak diesel. W każdym razie napewno nie uświadczysz tej błogiej ciszy którą mam w swoim passacie. Wracając do skrzyni to trzeba przyznać że pracuje w miarę płynnie ale kolejnym problemem jest schodzenie z przełożeń przy mocniejszym hamowaniu. Widać że podczas tego procesu skrzynia lubi trochę przyspać i coś tam szarpnąć. Przechodząc do zawieszenia to rozważałem tylko te sportowe a utwierdziłem się po jazdach próbnych. Przy zawieszeniu podstawowym samochód ma czasem tendencje do pływania co przynajmniej dla mnie jest efektem nie pożądanym. Co prawda cenię komfort nad doznania sportowe ale w tym przypadku to już naprawdę za dużo. Problemem będzie również hamowanie ponieważ aby płynnie zatrzymać się do zera trzeba naprawdę bardzo delikatnie operować hamulcem. Nie wspominając o tym że zaciski lubią wydać charakterystyczny dźwięk. Passat wybacza w tej materii zdecydowanie dużo więcej. Ostatnia kwestia to asystenci jazdy z którymi co prawda dużo doświadczenia nie mam ale ichni lane assist dał mi się we znaki. Dwa razy miałem sytuacje w której przekraczając raz linie ciągłą a raz przerywaną samochód walczył ze mną ściągając mnie w stronę w którą skręcałem. W passacie tego systemu nie mam ale jeżeli to ma tak działać to ja podziękuje.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o nowym Seacie Tarraco? Na razie podobno nie podlega rabatowaniu, bo to nowy model, ale wersja Xcellence ma sporo rzeczy już w standardzie, TSI 2.0 od 164tys a TDI 2.0 od 174 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba :) ciekawe wyposażenie standardowe. Wychodzi dużo taniej niż tiguan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja będę sprzedawał niedługo Audi A4 (B9 - Sedan) bardzo fajnie wyposażony (quattro, head-up, matrix-led, virtual cockpit, postojowe ogrzewanie, wszystkie możliwe systemy asystujące, nawigacja itp.) i w świetnym stanie. Nie chcę tu spamować, czy robić reklamy, ale być może ktoś z planujących zmianę samochodu byłby akurat zainteresowany, bo auto jest naprawdę fajne i pozbawione wad typowych dla VW (nic nie skrzypi, nie trzeszczy, chromy nie korodują). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile takie autko  mniej więcej 

i przebieg, silnik i przebieg pls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, skoczek1213 said:

Ile takie autko  mniej więcej 

i przebieg, silnik i przebieg pls


NIe chcę tutaj zaśmiecać tematu, bo zaraz moderator się zdenerwuje ? Napisz proszę na priv to podam szczegóły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja zamówiłem cupre st 4x4 na full opcji. We wrześniu oddaje passata i biorę cupre . 

Mialem na testach s3 , golfa R i cupre. Uważam ze jeżdżą porównywalnie , jedyna różnica to cena na korzyść cupry. 

Dlatego tak zdecydowałem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zamówiłem Arteona Rline w złotym kolorze tym razem 190km ale TSI. Odbiór koniec listopada 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Johnypl napisał:

Dziś zamówiłem Arteona Rline w złotym kolorze tym razem 190km ale TSI. Odbiór koniec listopada 

 Mój faworyt, jest piękny?Szkoda że muszę jeszcze parę lat poczekać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W DE jest teraz promocja na arteona 2.0 tsi R Line 190 KM, na 24 miesiące za 115 Euro netto ?

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, paolokos napisał:

W DE jest teraz promocja na arteona 2.0 tsi R Line 190 KM, na 24 miesiące za 115 Euro netto ?

Za tą kwotę biorę dziś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Der VW Arteon hat einen harten Stand gegen den VW Passat. Da sich die elegante 4,86 Meter lange Limousine nicht gut verkauft, gibt es den deutlich über 40.000 Euro teuren Arteon bei Sparneuwagen jetzt zum Schnäppchenpreis im Leasing!

45.920 Euro (38.588 Euro netto)kostet der 190 PS starke VW Arteonmit DSG und R-Line. Doch Arteon fahren geht auch deutlich günstiger, zumindest für Gewerbetreibende. Aktuell ist der Arteon 2.0 TSI mit DSG und R-Line für extrem günstige 115 Euro netto (137 Euro brutto) pro Monat zu haben. Das entspricht einem sehr guten Leasingfaktor von 0,298. Hinzu kommt, dass keine Anzahlung nötig ist und die Überführungskosten mit 353 Euro netto ebenfalls recht gering ausfallen. Wichtig: Das Angebot richtet sich ausschließlich an Gewerbetreibende und ist nur bis zum 10. September 2019 gültig.

Der Arteon wird für zwei Jahre mit einer Gesamtlaufleistung von 20.000 Kilometern geleast. Da es sich um ein Bestellfahrzeug handelt, müssen drei bis fünf Monate Lieferzeiteingeplant werden. Dafür ist die Ausstattung individuell anpassbar. Festzuhalten bleibt, dass die monatliche Rate extrem günstig ist. Vergleichbare Angebot startet in der Regel bei über 300 Euro netto.

Tu masz ofertę, ale spiesz się czas do 10 września ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opuściłem ziemię Niemiecką kilka lat temu więc nic z tego?A tak na serio to gdybym miał firmę i tak dużo pieniążków zapewne kupiłbym go bo mega mi się podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedałem w piątek swojego Passata. Prawie 4 lata i 93500 km.

Fajne auto, ale już mam dość samochodów z VAG. Po prawie 20 latach nieprzerwanego posiadania aut z tego koncernu (kilka VW, Skoda Octavia RS zawsze nowe z salonu) powiedziałem dość. Obejrzałem Arteona ( +jazda), ale odpadł od razu - zbyt podobny do Passata, Audi - A5, A4 Allroad i wszystko prawie na jedno kopyto.

Bardzo długo analizowałem Mercedesa E213 (mam w domu C205 kombi),ale by otrzymać samochód z dużym silnikiem benzynowym trzeba wydać wagon pieniędzy.

Wybór padł na KIA Stinger GT 3,3. Cenowo po rabacie wyszło 226500 brutto ( ze wszystkim co możliwe na pokładzie poza szklanym dachem, którego po wiecznie trzeszczącym Passacie nie chciałem). Z Arteonem nie ma nawet co porównywać. Poza mniejszym bagażnikiem ( co dla mnie nie jest istotne) bije go na głowę, nawet jakością wykonania. Dodatkowo silnik V6.

Edytowane przez Losec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj trochę i opisz co nieco za jakiś czas. Mnie też bardzo interesował Stinger (przez powalający wygląd), ale trzeszczące wnętrze, paliwożerne silniki z poprzedniej epoki oraz wysoka cena + słabe rabaty, a co za tym idzie szybka utrata wartości przez problem z odsprzedażą w dobrych pieniądzach, niestety szybko wymazały go z mojej głowy.

Ale tak, wygląda o wiele lepiej od wszystkich VW razem wziętych, także szczere gratulacje! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie stinger jest wręcz paskudny, ale jeden woli disco polo, a inny muzykę klasyczną. 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, [email protected] napisał:

Pojeździj trochę i opisz co nieco za jakiś czas. Mnie też bardzo interesował Stinger (przez powalający wygląd), ale trzeszczące wnętrze, paliwożerne silniki z poprzedniej epoki oraz wysoka cena + słabe rabaty, a co za tym idzie szybka utrata wartości przez problem z odsprzedażą w dobrych pieniądzach, niestety szybko wymazały go z mojej głowy.

Ale tak, wygląda o wiele lepiej od wszystkich VW razem wziętych, także szczere gratulacje! 

Postaram się wrzucić za czas jakiś kilka zdań na temat użytkowania.

Nie wiem jaki egzemplarz oglądałeś, ale ja jeździłem kilkoma i żadnego nawet najmniejszego skrzypienia nie zaobserwowałem w przeciwieństwie do VAG :) np. Przez 4 lata nikt nie mógł usunąć skrzypienia okna dachowego pomimo akcji serwisowej itd. Plastiki w Passacie ( przyciski) w porównaniu do Stingera to dno, nie mówiąc o C205, którą mam pod domem. Silnik V6 3,3 musi swoje spalić, ale to nie jest silnik z poprzedniej epoki. Mam już dość TDI nawet ze spalaniem 6,5l/100 z DPF, który o aktualizacji softu przez VAG po aferach spalinowych jest mega denerwujący.

Tak, azjatyckie marki nie dają rabatów tak jak europejskie, bo mają kompletnie inne polityki wyceny produktów. Mnie udało się uzyskać 6% co jak wiem jest praktycznie maksem. Ceny VW , Audi i innych( katalogowe) są kompletnie z dupy - sztucznie napompowane by Klient "kupił" rabat. Wszyscy zadowoleni :). Taka sytuacja win-win.

Podobne (mocowo i wyposażeniowo) auto do Stingera Audi, Mercedes, BMW (pisze o tych markach bo VW i inne "prawie premium" nie robią niczego podobnego) to cena min. 100000 do góry.

Co do odsprzedaży w przyszłości to niewiele na razie wiadomo. Samochody te są bardzo krótko na rynku. Ja planuję mieć go ok 4-5 lat. Warunki gwarancji w KIA biją na łeb VAG-a więc nie ma obaw.

Godzinę temu, paolokos napisał:

Dla mnie stinger jest wręcz paskudny, ale jeden woli disco polo, a inny muzykę klasyczną. 

Dokładnie. O gustach się nie dyskutuje. Polecam jednak pojeździć testowo i porównać np. z Arteonem :) Jak dla mnie przepaść.

Dla mnie Passat i wszystkie modele VAG bardzo się oklepały. We wszystkich autach koncernu wszystkie podzespoły są takie same. kompletna nuda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po 17 miesiącach sprzedałem swojego Passata - oprócz wymiany gwarancyjnej tarcz i klocków samochód nie sprawiał absolutnie żadnych problemów. Ogólnie rzecz biorąc uważam że VW zrobił dobrą robotę z B8. 

Po Passacie wybrałem A5 sportback 45 tfsi quattro. Zobaczymy czy będę równie zadowolony jak z Passata. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś gwarancję? 7lat?

Screenshot_20190908_171603_com.android.chrome.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, paolokos napisał:

Czytałeś gwarancję? 7lat?

Screenshot_20190908_171603_com.android.chrome.jpg

Oczywiście. Najważniejsze: silnik + skrzynia biegów + układ napędowy - 7 lat. Wrzucę tu screen z dokumentu, który uzyskam wraz z samochodem.

I tak jest to znacznie więcej niż 2 lata :)

A Ty czytałeś gwarancję swojego Passata? Poczytaj na tym forum jak się obsługuje Klientów w PL. Podstawowa odpowiedź - "ten ty tak ma". Od ponad 20 lat jeżdże nowymi samochodami grupy VAG głównie VW i obserwuję megalomanie sprzedawców, pracowników serwisów i przede wszystkim użytkowników. O ile wiele lat temu szła za tym wielka różnica pomiędzy konkurencją to powiedzmy ok 2009 roku to niczym nie poparta szmira. Poczytaj sobie również na tym forum o "jakości" produktu VW. Wyciszenie Passata "prawie premium" to kpina - słychać wszystko z okolicy kół. Inne przykłady można mnożyć. Użytkownicy wrzucają tutoriale jak usunąć trzeszczenia i hałasy w aucie za 190 tyś - tyle kosztował mój ostatni Passat.

U nie w firmie jeździ 15 i30 i nie ma z nimi żadnego kłopotu. Tylko serwis i eksploatacja. Niestety do VW i innych niemieckich marek ( przede wszystkim ich użytkowników) nie dotarł chyba fakt, że inni producenci już ich dogonili. Porównaj sobie koszty serwisu, który w VW w Polsce ma mocno przeciętnej jakości  - korzystałem z wielu miejsc.

23 minuty temu, _PiTi_ napisał:

Ja po 17 miesiącach sprzedałem swojego Passata - oprócz wymiany gwarancyjnej tarcz i klocków samochód nie sprawiał absolutnie żadnych problemów. Ogólnie rzecz biorąc uważam że VW zrobił dobrą robotę z B8. 

Po Passacie wybrałem A5 sportback 45 tfsi quattro. Zobaczymy czy będę równie zadowolony jak z Passata. 

Ja serwisowałem swojego bardzo sumiennie. Nie twierdzę, że to był zły samochód, ale nie ma nad czym się zachwycać, a tym bardziej płacić za to takich pieniędzy ( ceny Passata po lifcie to odlot). Ciekawe dlaczego wymienili Ci tarcze po tak krótkim czasie. Ja musiałem swoje wymienić po 2 latach ( niestety po gwarancji) bo zardzewiały przy piastach!! Premium - prawdziwe premium!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności