Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Grubości drzwi nie mierzyłem, ale na oko były sporo grubsze - może tutaj...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.10.2017 o 13:53, Bogart napisał:

20 tyś różnicy Ci wyszło w konfiguratorze  czy finalnie po rabatowaniu? 

Z uwagi, że rozbiłem mojego B8 również zdecydowałem się na Arteona.  Zależy co porównywać między tymi modelami, miałem 1.8 DSG 180KM więc wziąłem 2.0 DSG 190KM

Mi z konfiguratora  wyszła różnica 10 tys dla B8 i Arteona z maksymalnie zbliżonym wyposażeniem. Wziąłem wersję R-line 190KM benzyna.

Cena bazowa Arteona jest wyższa ale dodatki są tańsze np. R-line w B8 zewnętrzny i wewnętrzny 8500zł w Arteonie różnica pomiędzy Elegance a R-line to tylko 3000zł,

drogowy plus dla B8 to koszt 5800zł  w Arteonie 2280zł,   dokładnie nie da się skonfigurować identycznych.

Rabat na Arteona  uzyskałem 12%, na Passat nie wiem ile jest do ugrania (1,5 roku temu przy zakupie B8 nie dostałem nawet 10%)  więc jestem zadowolony.

Wygląd zewnętrzy przykuwa uwagę, auto wyróżniające się z tłumu.  Wewnątrz nie mierzyłem wszystkiego jak kolega Szymon ale mi wszystko pasuje.

Wygląda faktycznie jak w B8 (poza nową navi) ale tam mi wszystko odpowiadało, więc nie oczekiwałem  zmian.

Powyższa różnica 10tys jest dla wersji R-line 2.0 190KM nie liczyłem jak jest w wersji 280KM albo w dieslach.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blazio udało sie zrobić szkodę całkowitą ? Pamietam jaki miałeś "uszczerbek" na swoim aucie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda zostały mi jeszcze 3 lata użytkowania B8 w kredycie ale chciałem zagrać w grę "co dalej?" :)

No i myślę o nowym Passacie ale tym razem kombi lub o alltracku (tylko benzyne biore pod uwage) no i tu alltrack całkiem dobrzy wyposażony wyjdzie jakieś 190tys z konfiguratora ale sprawdziłem też Audi A4 allroad quatro i po dodaniu kilku rzeczy wyszło prawie 250tys (tu kod to tej konfiguracji: A12RG2K1).

Co mnie zaskoczyło to niska rata w audi dla osób prywatnych bo przy tej konfiguracji i wybranych parametrach wychodzi ok 1500zl (gdzie przy tańszym Passacie gdzieś koło 2000zl). Czas pokaże bo przez 3 lata sporo się może zmienić ale jak na razie wygrywa Audi :)Muszę tylko porównać bagażniki jeszcze.

Gdyby w Kodiaqu były mocniejsze silniki niż 190KM to biorę też Kodiaqa pod uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@biokd jak moja zona następnym razem powiem, ze jestem na cos zbyt napalony, to pokaże Twój post :D

Audi generalnie ma lepsze oferty leasingu jeśli chcesz zostawić samochód po 3 latach. Ale przy wykupie wychodzi znacznie drożej, w szczególności jak doliczysz wszystko - koszty serwisowania (lub pakietów), koszty ubezpieczenia, przedłużonej gwarancji etc. Ale wygrywa gdy chcesz zostawić auto bo płacisz 1% miesięcznie a w vw płacisz 1% miesięcznie + 10% na start, przy czym audi nie daje rabatów w tym leasingu. Ogólnie koszt miesięczny podobny, a auto niby droższe.

Natomiast jak zobaczysz bagażnik (oraz kabinę) A4 i porównasz to passata to się przerazisz. Bagażnika nie trzeba nawet mierzyć bo od razu widać, że jest znacznie mniejszy. W środku, w szczególności pasażer z przodu też ma mniej miejsca - głownie dlatego że cała deska rozdzielcza jest odsunięta w stronę siedzeń, podczas gdy w passacie jest przesunięta w stronę szyby. Na plus na pewno wygląd ogólny, ładniejsza konsola itp. Sam byłem mocno napalony i chciałem dopłacić, tylko że po pierwsze nie było za bardzo allroadów na stanie (na wyprzedaż rocznika dawali 20% rabatu, do produkcji niby max 12-13%) po drugie jak zobaczyłem różnicę w ilości miejsca to sam się przeraziłem, a żona powiedziała stanowcze "nie". Tutaj zdecydowanie bliżej passatowi do A6 niż do A4. 

Co do kredytu, z ciekawosci zrobiłem sobie kalkulacje. Zkładając 36mc, 20k/rok i 20% wkładu

  • Audi wychodzi wlasnie 1500zl, doliczajac wklad wlasny to wychodzi około 2900zl/mc przy cenie 250k, 1,16%
  • VW wychodzi 2500zł, doliczając wkład własny to 3555zł/mc przy cenie 190k, 1,87%. Nawet zakładając, że w VW wliczony jest rok ubezpieczenia a w Audi nie to i tak wyjdzie pewnie min. 3400/mc czyli 1,79%

Różnica spora, ale znikąd się nie bierze: zakładam, że od grudnia nic sie nie zmieniło, oraz że warunki są takie same jak przy zakupie na firmę. Wtedy licz się z tym że kupując audi w tym kredycie dostaniesz 0% rabatu - wszystko będzie liczone według cen katalogowych, a w VW standardowy rabat. Wtedy okaże się, że gdybyś miał na wszystko wyłożyć gotówkę i po 3 latach sprzedać, to na audi dostaniesz 20% rabatu, na VW mniej ale przy sprzedaży audi będzie więcej warte. Wtedy koszt miesięczny w % wartości się pewnie przybliży, no ale audi i tak powinno mieć lepsze warunki. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, shoo napisał:

@biokd jak moja zona następnym razem powiem, ze jestem na cos zbyt napalony, to pokaże Twój post :D

Audi generalnie ma lepsze oferty leasingu jeśli chcesz zostawić samochód po 3 latach. Ale przy wykupie wychodzi znacznie drożej, w szczególności jak doliczysz wszystko - koszty serwisowania (lub pakietów), koszty ubezpieczenia, przedłużonej gwarancji etc. Ale wygrywa gdy chcesz zostawić auto bo płacisz 1% miesięcznie a w vw płacisz 1% miesięcznie + 10% na start, przy czym audi nie daje rabatów w tym leasingu. Ogólnie koszt miesięczny podobny, a auto niby droższe.

Natomiast jak zobaczysz bagażnik (oraz kabinę) A4 i porównasz to passata to się przerazisz. Bagażnika nie trzeba nawet mierzyć bo od razu widać, że jest znacznie mniejszy. W środku, w szczególności pasażer z przodu też ma mniej miejsca - głownie dlatego że cała deska rozdzielcza jest odsunięta w stronę siedzeń, podczas gdy w passacie jest przesunięta w stronę szyby. Na plus na pewno wygląd ogólny, ładniejsza konsola itp. Sam byłem mocno napalony i chciałem dopłacić, tylko że po pierwsze nie było za bardzo allroadów na stanie (na wyprzedaż rocznika dawali 20% rabatu, do produkcji niby max 12-13%) po drugie jak zobaczyłem różnicę w ilości miejsca to sam się przeraziłem, a żona powiedziała stanowcze "nie". Tutaj zdecydowanie bliżej passatowi do A6 niż do A4. 

Co do kredytu, z ciekawosci zrobiłem sobie kalkulacje. Zkładając 36mc, 20k/rok i 20% wkładu

  • Audi wychodzi wlasnie 1500zl, doliczajac wklad wlasny to wychodzi około 2900zl/mc przy cenie 250k, 1,16%
  • VW wychodzi 2500zł, doliczając wkład własny to 3555zł/mc przy cenie 190k, 1,87%. Nawet zakładając, że w VW wliczony jest rok ubezpieczenia a w Audi nie to i tak wyjdzie pewnie min. 3400/mc czyli 1,79%

Różnica spora, ale znikąd się nie bierze: zakładam, że od grudnia nic sie nie zmieniło, oraz że warunki są takie same jak przy zakupie na firmę. Wtedy licz się z tym że kupując audi w tym kredycie dostaniesz 0% rabatu - wszystko będzie liczone według cen katalogowych, a w VW standardowy rabat. Wtedy okaże się, że gdybyś miał na wszystko wyłożyć gotówkę i po 3 latach sprzedać, to na audi dostaniesz 20% rabatu, na VW mniej ale przy sprzedaży audi będzie więcej warte. Wtedy koszt miesięczny w % wartości się pewnie przybliży, no ale audi i tak powinno mieć lepsze warunki. 

 

 

 

Już się dowiadywalem u dealera ;)

Pomimo że jest to ten sam bank (VW bank) to Audi ma tylko ofertę leasingu ale również konsumenckiego  (Bo ja nie mam firmy więc tylko zakup prywatny). W takim wypadku nie ma rabatów, to raz. Dwa to zamówienia robione teraz będą do odbioru na przełomie roku i silnik TFSI schodzi już z 252KM na 242KM (to samo co przy VW 280 -> 272)

Ubezpieczenie komunikacyjne można wliczyć ale się nie opłaca bo splaca się pierwszy rok ubezpieczenia przez cały okres leasingu. RTI nie można doliczyć do leasingu konsumenckiego (tylko na firme).

Mi wyliczyli przy wkładzie własnym 20% (od kwoty ok 250tys), leasing konsumencki na 3 lata, deklarowany przebieg 25tys km ratę brutto ok 1500zl plus ubezpieczenie (pierwszy rok 2.7%). Na koniec przy takich warunkach tylko zwrot do dealera się opłaca. 

Aha i ma być facelifting w tym roku jeszcze ale ma dotyczyc tylko zderzaków :)

zobaczymy za 3 lata jak rynek będzie wyglądał bo teraz to traktuje jako zabawę;)

Edytowane przez biokd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po Passacie bedzie A4 już nawet sobie skonfigurowałam. Dużo wyszło ale liczę że na doktora dostanę uczciwy rabat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Olanzapina napisał:

Po Passacie bedzie A4 już nawet sobie skonfigurowałam. Dużo wyszło ale liczę że na doktora dostanę uczciwy rabat ?

Heh ja też skonfigurowalem A4 allroad. Auto owszem droższe ale rata niższa nawet rata brutto bo to leasing ale konsumencki. W takim wypadku rabatów nie udzielają. Nie wiem jak w przypadku leasingu na firmę czyt. gabinet lekarski ;)

Popatrz sobie na nowe A6. Po ciekawej konfiguracji wychodzi ok 450tys zł :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grubo z tym A6, wychodzi dobre 50k więcej przy analogicznym silniku. Moze troche to spadnie jak wejdą te pakiety comfort/technology bo zakladam ze tutaj jest najwieksza róznica - w starej cena pakietu w którym jest 10 różnych rzeczy jest taka sama, jak w nowym cena za samo topowe MMI. 

To, ze zaczyna sie od 300k ze wzgledu na 3.0 tdi tez nie pomaga :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, biokd napisał:

Auto owszem droższe ale rata niższa nawet rata brutto bo to leasing ale konsumencki

Zwykle tak jest, ale ubezpieczenie i serwis są z reguły o wiele droższe. Trzeba liczyć całość, jeśli ktoś chce mieć pełny ogląd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niższy % ale od 2x wyższej bazy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile to ubezpieczenie kosztuje, że 2,7% robi taką różnicę przy cenie nowego Audi czy Passata B8 ?‍♂️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bierzesz leasing na 5 lat to 5 razy kilka tysi. (Ja mam na 5 lat, dlatego tak liczę). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Macmaciek napisał:

Zwykle tak jest, ale ubezpieczenie i serwis są z reguły o wiele droższe. Trzeba liczyć całość, jeśli ktoś chce mieć pełny ogląd. 

No niby tak. 2.7% to prawie 7tys przy tej cenie auta. Nie wiem jak jest w leasingu na kolejne lata i czy można sobie wybrać ubezpieczyciela. Co do serwisu to obecnie audi ma w tej cenie przeglądy na 3 lata/90 tys km czyli maksymalny okres leasingu i jak dla mnie to akurat, bo robię obecnie nie więcej jak 25tys km rocznie. Zakladam że przez 3 lata nic się nie spieprzy na tyle aby wydawać coś ponad same przeglądy a jeśli pakiet przegladow jest juz zawarty w tej racie to serwis nic nie kosztuje  (No chyba że dodatkowe rzeczy jak wymiana oleju w skrzyni i inne rzeczy nie objęte pakietem przeglądów).

Ale przy VW i kredycie rata brutto przy aucie w cenie ok 170tys wychodzi ok 2tys z ubezpieczeniem na 1 rok a jak dorzuci się pakiet przeglądów to wyjdzie jeszcze więcej więc i tak tu Audi bardziej na korzyść  (jedyny minus to brak możliwości wykupienia RTI ale wtedy rata byłaby też wyzsza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko chcialem sprostowac stwierdzenie ze ubezpieczenie Audi jest drozdze. To chyba naturalne, ze im wieksza wartosci samochodu to placimy za ubezpiecznie wiecej. Ale chodzi o to ze w Audi za ta sama kwote ubezpieczymy wieksza wartosc samochodu, wiec ubezpieczenie jest tansze. Na tej samej zasadzie porownujemy przeciez koszty leasingu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2018 o 23:59, proarnes napisał:

Ale chodzi o to ze w Audi za ta sama kwote ubezpieczymy wieksza wartosc samochodu, wiec ubezpieczenie jest tansze

Względnie tańsze. Bezwzględnie - może być jednak droższe bo tak jak wskazałeś trzeba ubezpieczyć droższy pojazd i nie ma w tym nic dziwnego jeśli względna obniżka nie jest wystarczająco duża.

Co więcej, w kolejnych latach może być jeszcze gorzej. Ten % ubezpieczenia w pakiecie dilerskim obowiązuje tylko na pierwszy rok (przynajmniej w VW). W kolejnych latach ubezpieczenie jest wyliczane standardowo. W pierwszym roku brałem pakiet i wyszło trochę ponad 5k (auto ~170k). W drugim roku pomimo utraty wartości przez pojazd wyliczyli mi w salonie ok. 7k! Na szczęście warta uratowała sytuację i wraz z opłatą za weryfikację zamknąłem się w kwocie poniżej 4k. Nie wyobrażam sobie jak to musi wyglądać w Audi bo ubezpieczenie w drugim roku musi kosztować chyba tyle co 3-4 raty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Tobol napisał:

W drugim roku pomimo utraty wartości przez pojazd wyliczyli mi w salonie ok. 7k! Na szczęście warta uratowała sytuację i wraz z opłatą za weryfikację zamknąłem się w kwocie poniżej 4k. Nie wyobrażam sobie jak to musi wyglądać w Audi bo ubezpieczenie w drugim roku musi kosztować chyba tyle co 3-4 raty.

Ubezpieczenia najbardziej zależą od wartości samego samochodu a nie marki, jak ktoś kupuje B8 za 250k to dziwnie to później wygląda jak narzeka na ubezpieczenie Audi. Za Audi zapłaciłby pewnie ok 300, więc i samo ubezpieczenie proporcjonalnie wyżej. Jakby kupił B8 za 90k to by też płacił mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zobacz wyceny za tak samo warto BMW ;) Średnio 10-15% więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, dziki_pl napisał:

Ubezpieczenia najbardziej zależą od wartości samego samochodu a nie marki, jak ktoś kupuje B8 za 250k to dziwnie to później wygląda jak narzeka na ubezpieczenie Audi. Za Audi zapłaciłby pewnie ok 300, więc i samo ubezpieczenie proporcjonalnie wyżej. Jakby kupił B8 za 90k to by też płacił mniej.

Dokladnie, wartosc liczy sie najbardziej.

Audi wcale nie jest tak duzo drozsze od Passata, jesli dobrze sie ponegocjuje. Moja A4 kosztowala sporo ponizej 200 tys. pln. Ma silnik tfsi 190 KM i wszystko to co potrzebne w wyposazeniu. Za pelny pakiet ubezpieczenia przez dealera zaplacilem lekko ponad 4 tys. 

Oczywiscie passat, ktorego tez bralem pod uwage, bylby lepiej wyposazony za podobne pieniadze ale wiele rzeczy to sa zbedne bajery.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności