Skocz do zawartości
wariat_wawa

Passat B6 1.4TSI Problem przy odpalaniu, dziwny dźwięk

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Mamy z kolegą problem z jego B6.

Mianowicie przy odpalaniu po dłuższym postoju auto wydaje bardzo nieprzyjemne dźwięki, jak się domyślacie żaden z kilku warsztatów które odwiedził ten samochód nie zdiagnozował usterki.

 

 

Passat B6; 1.4TSI; 122km; oznaczenie silnika CAXA; przebieg 82tyś km

 

Rozrząd był wymieniany przy 60tys km (bez wariatora)

Olej był castrol 5W30 teraz jest zalany Motul 5W30

 

Szklanki, pompa oleju, świece - wszystko w oryginale.

 

Mamy dostęp do VCDS jeżeli można zrobić jakieś logi przy odpalaniu które mogłyby pomóc w zdiagnozowaniu usterki dajcie znać jak zrobić :mlask

 

Może macie jakieś pomysły? Od czego zacząć co sprawdzić?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już brzmi jak przestawiony rozrząd (uszkodzony napinacz i/lub wariator). W pewnym momencie brzmi wręcz jakby nie było kompresji.

 

Który to rocznik? Świece jeszcze oryginalne (z tego co pamiętam wymiana co 60.000 km)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2010, tak świece jeszcze oryginalnie nie doczekał się wymiany.

 

Kiedyś już była z autem podobna sytuacja wyglądało to tak:

 

https://goo.gl/photos/yexnSWLzeuRNcntM9

 

Samochód na lawecie pojechał do warsztatu w którym jest na bieżąco serwisowany i uwaga zostal wymieniony akumulator, podobno nic wiecej i nastepnego dnia został odebrany jako sprawny (odpalał, natomiast jakieś niepokojące dźwięki raz na jakiś czas pojawiały się, natomiast podobno ten model tak ma i wszystko jest ok, dodam że rozrząd był wymieniany w tym samym miejscu)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddaj to do porządnego warsztatu. Ten silnik ma tą wadę, że trzeba rozbebeszać cały front silnika aby zobaczyć co dolega układowi rozrządczemu ale to jedyna pewna metoda. Auto nie miało błędów dotyczących braku synchronizacji wał-wałek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było [emoji108] jeszcze sprawdzę osobiscie jak bede w okolicach u kolegi. Widzisz warsztat wydawał się b.dobry sam naprawiałem tam moje b7 w tdi ale po pewnym incydencie zrezygnowałem a kolega został. Jak widzisz świeże Audi A6 A8 na podjeździe to wydaje Ci się że ogarniają a czasem wcale to nie musi być prawda. Generalnie ja sam szukam jakiegos dobrego serwisu w okolicach Warszawy najchętniej w pobliskich od Warszawy Markach ale coś mi nie idzie :(

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w sumie o czym jest ten temat. Pytasz co się dzieję więc odpowiadam - masz na 99% przestawiony rozrząd. Filmików i tematów o 1.4TSI w Internecie jest mnóstwo.

Teraz dochodzi jeszcze pewnie rozwalony nastawnik i masz rozrząd przestawiony o dodatkowe kilka stopni... Odpalajcie dalej, ale w międzyczasie radzę wtedy szukać silnika na portalach aukcyjnych ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak kolega radekrp90 napisał : w zasadzie zgon ,wywaliło rozrząd na pewno łańcuch przeskoczył i pytanie czy tłoki z zaworami się nie spotkały bo dzwięk jest taki jakby nie było kompresji ? dziura w tłoku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie dzięki bardzo za info. Co do filmików tak jak napisałem teraz mu nie odpala to nagrał i poprosił mnie żebym wrzucił i się zapytał sprytniejszych. A ten drugi filmik byl nagrany jakoś z rok temu i tak jak napisałem w tym serwisie co rabią a raczej robili mu auto po 1 dniu oddali samochód twierdząc że przyczyną był rozładowany akumulator który wymienili na nowy i jest ok, pisząc to liczyłem że napiszecie coś w stylu "tak akumulator, poprawili wam pewnie to i to i dla tego odpla" tak wiec na pewno nikt nie stoi nad autem odpala go co 10 mi ut i nagrywa kolejny film spokojnie aż tak zle z nami nie jest, raz nagrane bo latwiej pokazać niż powiedzieć że silnik robi tru tu tu tu ;) dobra nie ważne. Jeszcze raz dzięki za info, niestety dość dobijające ale trudno. Napisze potem jak to się skończyło. Może komuś w przyszłości się przyda. Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator mógł jedynie poprawić "nabijanie" ciśnienia oleju. Ale to jak leczenie trupa wysokim napięciem - podskakuje ale nie długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek żyje. Naładowali znowu akumulator i odpalili samochód. Generalnie został na wymianę łańcucha i napinacza serwis się poczuł że coś sknocili. Mechanik robiący samochód wymienił sam łańcuch, taką podjął decyzje. Ech... można się umawiać. Generalnie na razie od jakis 2tyg jest ok odpala dobrze i prawidłowo.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności