Skocz do zawartości
lukaszpiast

Cały czas prawie pełen bak czy to bez różnicy ?? ( ON )

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie do was koledzy Passat AVF 02r PD 130km a mianowicie lepiej jeździć mając prawie cały czas pełen bak i jak spadnie wskazówką do polowy znowu tankowac do pelna czy to nie ma różnicy w użytkowaniu bo slyszalem juz tyle opinii ze głową mała ;) pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę max do połowy za 100 PLN

Od rezerwy .

Nigdy nie słyszałem o praktykach w tym kierunku że ma niby to wpływ na cokolwiek .

Gdzie to wyczytałes.

Avf 270 tys 2001

100 tys zrobiłem ja.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość mechaników znajomych mówi ze paliwo paruje i wytrąca się ponoć woda im więcej paliwa tym ponoć jest mniej powierzchni do parowania i w ten sposób wytrąca się mniej wody ważne to jest ponoć zima i groźne dla PD dlatego właśnie pytam a czy to prawda???? Nie mam pojęcia dlatego chce zasięgnąć waszych opinii..

Edytowane przez rainman777
Ortografia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tankuj do pełna, jak zaświeci się rezerwa to znowu do pełna. Będzie dobrze. Rzadziej będziesz tracić czas na wizyty na stacji.

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od pełnego do rezerwy i tak w kółko już siedem lat AVF-em. Nie miałem żadnych problemów. Lepiej zadbaj o regularną wymianę filtra paliwa a nie powinieneś mieć większych problemów. Oczywiście jeżeli serduszko jest w dobrej kondycji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serduszko w idealnym stanie a co ile wymieniasz filtry w AVFie ?? i olej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja różnie..... Przeważnie połowa kotła i do rezerwy.

Jedynie na wypad do teściów zalewam cały bo to daleko.

Kolega wozi dodatkowego pasażera w postaci ON... :)

Jedynie w zimie dobrze mieć trochę więcej w baku żeby się nie wytrącało dziadostwo.

Tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam takie pytanie do was koledzy Passat AVF 02r PD 130km a mianowicie lepiej jeździć mając prawie cały czas pełen bak i jak spadnie wskazówką do polowy znowu tankowac do pelna czy to nie ma różnicy w użytkowaniu bo slyszalem juz tyle opinii ze głową mała ;) pozdrawiam...

 

 

Sądzę, że gdyby wynikały z tego jakieś pozytywy / negatywy to już byśmy doskonale o nich wiedzieli. Nawet blisko 20 letnie Passaty byłyby świetnym przykładem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak mam mniej niż pol baku paliwa to po przekreceniu kluczyka w stan zapłonu słychać takie bulgotanie przelewanie co to może być? Dlatego tez tankuje zawsze od polowy do pełną i unikam tego bulgotania ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od pelnego do rezerwy - nie ma czym sobie glowy zawracac

 

Sent from my SAMSUNG-SM-G900A using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Serduszko w idealnym stanie a co ile wymieniasz filtry w AVFie ?? i olej ?

 

Rocznie przejeżdżam około 10 000 km, więc wymieniam raz w roku.

 

 

Ale jak mam mniej niż pol baku paliwa to po przekreceniu kluczyka w stan zapłonu słychać takie bulgotanie przelewanie co to może być? Dlatego tez tankuje zawsze od polowy do pełną i unikam tego bulgotania ...

 

Im mniej paliwa tym bardziej słyszalna jest pompa paliwa w zbiorniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im mniej paliwa w zbiorniku tym więcej powietrza w zbiorniku. Powietrze składa się również z pary wodnej i to jest problem bo para skrapla się od zmian temperatury. Paliwo nagrzewa się a razem z nim powietrze, para skrapla się na ściankach baku który jest chłodny, woda ścieka do paliwa. Proces powtarza się, wody przybywa i nie ma ona możliwości odparowania bo jest cięższa od ON.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie o to chodzi czyli lepiej mieć więcej niż pół baku ? czy ta woda nie robi różnicy dla silnika układu całego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj mój post #8. Sądzę, że własnie gdyby były tego jakieś konsekwencje to byśmy odczuwali je na naszych starych blisko 20 letnich gratach. Oczywiście to jest tylko moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze dla silnika to okresowa wymiana na dobry olej wraz z wszelkimi filtrami , do tego sprawdzenie stanu płynu chłodzącego a nie ile ma się paliwa w baku , ja osobiście jezdzę na lpg , ale zawsze dotankowuje do pełnego baku jakoś nie lubię jak wskazówka jest nisko ale to nie dlatego że tak trzeba .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie o to chodzi czyli lepiej mieć więcej niż pół baku ? czy ta woda nie robi różnicy dla silnika układu całego??

 

To zależy od wielu czynników. Można przyjąć że im mniej paliwa w zbiorniku tym woda z powietrza szybciej dostaje się do baku ale czy będzie to miało jakieś znaczenie to już inna kwestia. Niekoniecznie musi to być efektowne zgaśnięcie silnika jakby zaciągną wiadro wody, woda na pewno przyspiesza zużycie wtryskiwaczy więc efekt może być widoczny po wielu latach i nigdy nie będzie pewności czy wtryskiwacz, pompowtryskiwacz czy pompa paliwa uszkodziła się przez naturalne zużycie czy też uszkodzenie nastąpiło szybciej niż normalnie przez wodę w paliwie.

 

Mała ilość paliwa w baku to nie tylko kwestia zbierania się wody ale i gorszego chłodzenia paliwa (szczególnie w silnikach PD). Im więcej paliwa w baku tym paliwo słabiej się nagrzewa, większa powierzchnia oddawania ciepła w baku plus większa pojemność cieplna przekłada się niższe temperatury. Wydajność chłodnicy paliwa jest dosyć mała, przy jeździe na rezerwie w upalne dni temperatura ON może wzrosnąć do poziomu szkodliwego dla układu paliwowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tym woda z powietrza szybciej dostaje się do baku
którędy?
Im więcej paliwa w baku tym paliwo słabiej się nagrzewa, większa powierzchnia oddawania ciepła
:wmorde Przeczytaj sobie to jeszcze raz a potem zgugluj zbiornik paliwa do passata i zgugluj definicję powierzchni.
przy jeździe na rezerwie w upalne dni temperatura ON może wzrosnąć do poziomu szkodliwego dla układu paliwowego.
Jakieś badania albo informacje na potwierdzenie tej teorii? Bo nie wydaje mi się, żeby jakikolwiek element układu paliwowego mógł ulec zniszczeniu albo uszkodzeniu przy temperaturach od -50 do +100, ale oczywiście mogę się mylić, więc chętnie poczytam

 

Pompa paliwa jest chłodzona paliwem to raz. Pompa ma trochę łatwiej jeśli cały kosz jest zanurzony i paliwo wlewa się grawitacyjnie. Jak tylko lustro paliwa jest poniżej poziomu kosza pompa ma kolokwialnie mówiąc "pod górkę". Wie to każdy komu zaczęły się problemy z pompą. To moim zdaniem jedyne argumenty za jazdą na stację przy połowie zbiornika. No i oczywiście auto zatankowane jest w każdej chwili gotowe do długiej trasy :)

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
którędy?

Pisałem już, para wodna w powietrzu.

 

Przeczytaj sobie to jeszcze raz a potem zgugluj zbiornik paliwa do passata i zgugluj definicję powierzchni.

 

Powierzchnia baku jest taka sama ale powierzchnia oddawania ciepła z paliwa jest tym większa im więcej paliwa.

 

Jakieś badania albo informacje na potwierdzenie tej teorii? Bo nie wydaje mi się, żeby jakikolwiek element układu paliwowego mógł ulec zniszczeniu albo uszkodzeniu przy temperaturach od -50 do +100, ale oczywiście mogę się mylić, więc chętnie poczytam

Nie wierzysz, Twój wybór :) Polecam jednak sprawdzić przy jakiej temperaturze włącza się chłodzenie paliwa i pomyśleć po co chłodzenie skoro temperatura ON jest znacznie poniżej 100C. Możesz napisać do VW że niepotrzebnie montują chłodnice paliwa skoro ON do 100C według Ciebie nie ma żadnego wpływu na ukł.paliwowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisałem już, para wodna w powietrzu.
A ja się pytam którędy miałaby się dostać do baku
Powierzchnia baku jest taka sama ale powierzchnia oddawania ciepła z paliwa jest tym większa im więcej paliwa.
Jeśli dobrze zrozumiałem to paliwo jednocześnie nagrzewa się od ścian zbiornika i jednocześnie oddaje ciepło tym samym ścianom. Jestem za, a nawet przeciw.....

 

Nie wierzysz, Twój wybór Polecam jednak sprawdzić przy jakiej temperaturze włącza się chłodzenie paliwa i pomyśleć po co chłodzenie skoro temperatura ON jest znacznie poniżej 100C. Możesz napisać do VW że niepotrzebnie montują chłodnice paliwa skoro ON do 100C według Ciebie nie ma żadnego wpływu na ukł.paliwowy.
W takim razie w Afryce i Australii jeżdżą same rowery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja się pytam którędy miałaby się dostać do baku

Naprawdę nie wiesz co to jest odpowietrzenie baku ? Myślisz że jak pełny bak wyjeździsz do zera to powstaje w nim próżnia ? W baku możesz mieć paliwo lub powietrze które wchodzi na miejsca ubywającego paliwa.

 

Jeśli dobrze zrozumiałem to paliwo jednocześnie nagrzewa się od ścian zbiornika i jednocześnie oddaje ciepło tym samym ścianom. Jestem za, a nawet przeciw.....

Czyli źle zrozumiałeś. Paliwo nagrzewa się najmocniej od pompowtryskiwaczy i kanałów w głowicy ale swoje dokłada również pompa elektryczna i tandemowa. Te części ukł. paliwowego które nie nagrzewają paliwa robią za radiatory. Im więcej paliwa w baku tym bak oddaje większą powierzchnią ciepło a większa ilość paliwa to większa pojemność cieplna a to przekłada się na wolniejszy wzrost temperatury ON.

 

W takim razie w Afryce i Australii jeżdżą same rowery.

O chłodnicach paliwa też nie słyszałeś ? Skoro inżynierowie z VW uznali że paliwo należy chłodzić już od 50C to może zastanów się czy chłodnicę i monitoring temperatury dodali tak dla żartów czy może jest w tym jakiś cel. Jeśli temperatura ON nie miałaby znaczenia to zarówno chłodnica paliwa jak i czujnik temperatury paliwa byłyby zbędne... a jednak nie są skoro się je montuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności