Skocz do zawartości
mck

Piszczenie w prawym kole, krzywią się tarcze.

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem tematy na ten temat ale znalazłem tylko odnośnie passata B5.

Więc zakładam nowy temat.

Od roku czasu mam pewien problem z autem i chciałbym go w końcu wyeliminować. Byłem już u 3 mechaników i każdy mi mówi, że według niego jest wszystko okej. Podczas jazdy autem piszczy mi coś w przednich kołach (prawdopodobnie hamulce) podczas hamowania piszczenie ustaje. Nawet delikatne naciśniecie pedału hamulca powoduje, że tego piszczenia nie ma. Gdy odpalam auto np. po całej nocy na parkingu i nim jadę nic się nie dzieje do czasu aż nie nacisnę na hamulec 3-4 razy. Później już cały czas notorycznie słychać pisk dochodzący z kół. Do tego podczas hamowania trzęsie mi kierownicą (na 99% krzywe tarcze hamulcowe). Na jesieni zmieniłem tarcze na proste, piszczenie dalej nie ustąpiło ale przynajmniej nie miałem wibracji na kierownicy podczas hamowania a po kilku miesiącach te tarcze również się wykrzywiły i jest jak jest. Ciężko tak dalej jeździć. Jaka może być przyczyna tego piszczenia oraz tego że tarcze się notorycznie krzywią po jakimś czasie?

Znajomy mi podpowiedział, że mogą to być już stare gumowe przewody hamulcowe. Mianowicie uważa, że przewody są pewnie stare i są już że tak to nazwę zawalone w środku a przewód hamulcowy ma w środku dość mały przekrój i hamulce cały czas dociska do tarczy nawet podczas jazdy. Tak jak wyżej wspomniałem gdy samochód postoi np. cała noc to rano gdy zaczynam jechać wszystko jest okej do czasu aż nie zahamuje 4-5 razy. Wtedy od razu zaczyna piszczeć w kole podczas jazdy.

Wole się upewnić na forum niż na marne wymieniać przewody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś tarcze na proste, czy to znaczy że na nowe czy inne?

Jakiej firmy?

Znajomy może mieć racje, bo jak przewód elastyczny "spuchnie" to działa jak zawór jednokierunkowy i płyn nie wraca lub słabo wraca, klocki trą o tarcze, tarcze się nagrzewają i jak wjedziesz w kałuże to mogą się wygiąć.

 

Trzeba by rozebrać hamulce i zobaczyć, prowadnice zacisku mogą być zakorodowane i nie chodzą swobodnie, tłoczek może mieć wżery albo nazbierało się syfu na uszczelniaczu tłoczka że ciężko chodzi i się nie cofa, przewody elastyczne mogły spuchnąć.

Więc albo na spokojnie rozbierz hamulce i zregeneruj zaciski albo znajdź fachowca od hamulców lub pasjonata to rozbierze i powie co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeszukałem tematy na ten temat ale znalazłem tylko odnośnie passata B5.

Więc zakładam nowy temat.

Od roku czasu mam pewien problem z autem i chciałbym go w końcu wyeliminować. Byłem już u 3 mechaników i każdy mi mówi, że według niego jest wszystko okej. Podczas jazdy autem piszczy mi coś w przednich kołach (prawdopodobnie hamulce) podczas hamowania piszczenie ustaje. Nawet delikatne naciśniecie pedału hamulca powoduje, że tego piszczenia nie ma. Gdy odpalam auto np. po całej nocy na parkingu i nim jadę nic się nie dzieje do czasu aż nie nacisnę na hamulec 3-4 razy. Później już cały czas notorycznie słychać pisk dochodzący z kół. Do tego podczas hamowania trzęsie mi kierownicą (na 99% krzywe tarcze hamulcowe). Na jesieni zmieniłem tarcze na proste, piszczenie dalej nie ustąpiło ale przynajmniej nie miałem wibracji na kierownicy podczas hamowania a po kilku miesiącach te tarcze również się wykrzywiły i jest jak jest. Ciężko tak dalej jeździć. Jaka może być przyczyna tego piszczenia oraz tego że tarcze się notorycznie krzywią po jakimś czasie?

Znajomy mi podpowiedział, że mogą to być już stare gumowe przewody hamulcowe. Mianowicie uważa, że przewody są pewnie stare i są już że tak to nazwę zawalone w środku a przewód hamulcowy ma w środku dość mały przekrój i hamulce cały czas dociska do tarczy nawet podczas jazdy. Tak jak wyżej wspomniałem gdy samochód postoi np. cała noc to rano gdy zaczynam jechać wszystko jest okej do czasu aż nie zahamuje 4-5 razy. Wtedy od razu zaczyna piszczeć w kole podczas jazdy.

Wole się upewnić na forum niż na marne wymieniać przewody.

 

 

 

 

 

sprawdź osłony tarcz hamulcowych ( to taka blaha ona lubi obcierac o tarcze hamulcową) jeśli to nie pomoże to zdemontuj zacisk hamulcowy z jarzma i przetrzyj klocki na grubym papierze ściernym i zmontuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcza kotwiczna,tarcze,zacisk,klocki,tloczek.. ogólnie może być tak że tloczek ma swoje lata i po prostu nie cofa (potrzebuje więcej czasu) i caly czas jest wysunięty lekko a co za tym idzie klocki lekko ocierają o tarcze :) a nawet 1 . Nawet schemat pasuje do krzywienia sie tarczy.. nagrzewa się wjedziesz w kałuże i juz jest krzywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety po wymianie przetoczonych tarcz (firmy TRW), wymienionych przewodach elastycznych, tłoczków i regeneracji zacisków oraz wymianie płynu hamulcowego po przejechaniu ok.2500 tys. km tarcze znów się skrzywiły. Wróciłem do tych samych mechaników którzy to wszystko wymieniali. Mieli na warsztacie nowe oryginalne tarcze od VW które od nich odkupiłem. Według nich wszystko z układem hamulcowym jest ok. Zrzucili winę na tarcze, podobno często ostatnio ktoś do nich wraca kto montował tarcze TRW. Póki co przy hamowaniu jest wszystko okej ale cały czas z kół słychać piszczenie które ustaje po nacisnięciu pedału hamulca. Mam spore obawy że za ok. 2-3 tys. km znów tarcze sie skrzywią. Póki co przejechałem ok.300 km. Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły? Bo walcze z tym już od roku, poszło na ten cel ok 1.tys zł i dalej jak piszczało tak piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo z tym piszczeniem i była to ta osłona tarczy hamulcowej od wewnątrz i stało się to odrazu po zmianę tarcz i klocków.  Przy hamowaniu i przy skręcaniu ustawało, a na prostej wracało. 

https://www.google.pl/search?q=8D0615311E&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjer-KG1uPWAhUBlhQKHQSqBmkQ_AUICygC&biw=1920&bih=949

 

By jedrus,

tylko tak informacyjnie - dodawaj w treści numer części, na pewno pomoże w przyszłości :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś czy piasta nie jest krzywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności