Gość tygrysek Zgłoś #1 Napisano 14 Lutego 2007 witam załączam stacyjkę i nie słychać pompy paliwa, nie wiem co jest grane , cała reszta załącza się ale z braku paliwa nie idzie ruszyć .. więc podłączyłem przekażnik na krótko i słychać pompę czyli napięcie dochodzi i pompa działa czyli przestało działać coś co tym przekażnikiem steruje i takie pytanie do was czy już coś takiego coś miał lub jakieś pomysły gdzie szukać.... 1,8l silnik PB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #2 Napisano 14 Lutego 2007 Przekaźnikiem pompy steruje komputer silnika.Ale:po włączeniu stacyjki pompa chodzi tylko ok. 1 sekundy.Następnie załącza się dopiero po uruchomieniu silnika.Wyjmij przekaźnik i sprawdź woltomierzem co się dzieje na pinie zasilania cewki przekaźnika.Jeśli po przekręceniu stacyjki pojawi się ok +12V przez sekundę to zobacz czy cewka przekaźnika dostaje masę.Jeśli jest i to i to musisz podmienić przekaźnik - być może jest wadliwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #3 Napisano 14 Lutego 2007 Dodam tylko, że (przynajmniej w B3) przekaźnik pompy dostaje "+" na cewkę zaraz po przekręceniu stacyjki, komputer zaś steruje masą. Sprawdzaj miernikiem po prostu czy między stykami cewki w gnieździe przekaźnika pojawia się napięcie przy próbie uruchamiania silnika, bo działanie pompy jak widzę już sprawdziłeś "na krótko" Jeżeli pojawia się "+" (pomiar np. w stosunku do blach nadwozia) po przekręceniu stacyjki ale nie pojawia się masa (czyli napięcie 12V między stykami cewki w gnieździe przekaźnika), to coś się dzieje z komputerem albo połączeniem do komputera. Kabel idzie bezpośrednio ze skrzynki bezpiecznikowej do komputera. Zakładam, ze to jednak awaria samego przekaźnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tygrysek Zgłoś #4 Napisano 14 Lutego 2007 Do przekażnika dochodzi plus za to masy nie ma, czyli sygnał od kompa nie idzie, zaczełem oglądać inne przekażniki i natrafiłem na dziwaka (przekażnik) który jest przy skrzynce bezpieczników (zdjęcie niżej) który nie chce ruszyć mi nawet na krótko może któryś z was wie do czego on jest co ciekawe jak go otworzyłem i zwarłem ręcznie styki to pompa ruszyła więc teraz jestem zakręcony ... ten przekażnik ma 6 wyprowadzeń i brak schematu na nim .. może potraficie powiedzieć co to jest .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 14 Lutego 2007 może potraficie powiedzieć co to jest .. Jest to przekaźnik zwłoczny pompy paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tygrysek Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2007 Dziękuje za informacje i mam pytanie do czego służy -- `przekaźnik zwłoczny pompy paliwa` może ma ktoś z was schemat jego wyprowadzeń czy macie jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldek Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2007 do czego służy -- `przekaźnik zwłoczny pompy paliwa` A może to on jest od tego żeby pompa pracowała przez sekundę jeszcze i sie wyłączyła. A jak ktoś nie wie to to jest potrzebne w przypadku wypadku gdyby sie cos rozszczelniło np. wężyk pod maska to pracująca pompa by zalała wszystko benzyna ( a wydajna jest). To jest lepsze rozwiązanie niż w fordach gdzie jest wyłącznik wstrząsowy ukryty w innym miejscu w różnych modelach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #8 Napisano 14 Lutego 2007 tygrysek No tu już nie pomogę. U mnie nie ma tego ustrojstwa. Dla pompy wkładałem "zwykły" 4-koncówkowy przekaźnik na pozycji 12 w/g rysunku zamieszczonego przez kuczlaw-a. Być może u Ciebie ten dodatkowy przekaźnik po wyłączeniu stacyjki jeszcze przez jakiś czas (ok. 1-3 sek.) zasila pompę paliwa... Może być włączony równolegle z przekaźnikiem z pozycji nr. 12. Ale to tylko domniemywania. Ktoś z tą samą wersją silnikową może Ci poradzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tygrysek Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2007 całkiem możliwe `UKI` że jest tak jak piszesz, trudno znależć coś na ten temat (nawet ruszyłem z tym na Elektrode) w najgorszym wypadku komputer będzie do wymiany, jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to chętnie wysłucham może będą pomocne i uratują mnie .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tygrysek Zgłoś #10 Napisano 18 Lutego 2007 witam ponownie - temat do zamknięcia i dziękuje tym co starali się pomóc okazało się że na pin 14 sterownika od przekaźnika głównego idzie max 4-5v a najczęściej nic (powinno być 12v) powód przetarte przewody i małe zwarcie przy okazji .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rybkowy Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2011 (edytowane) witam ponownie - temat do zamknięcia i dziękuje tym co starali się pomóc okazało się że na pin 14 sterownika od przekaźnika głównego idzie max 4-5v a najczęściej nic (powinno być 12v) powód przetarte przewody i małe zwarcie przy okazji .. Pytanie po czterech latach od wątku-a gdzie się przetarły te przewody bo może u mnie jest to samo.Pozdrawiam Edytowane 8 Lutego 2011 przez Rybkowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2011 a gdzie się przetarły te przewody bo może u mnie jest to samo tygrysek już Ci nie odpowie... :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #13 Napisano 12 Lutego 2011 Witam Wszystkich. Mam podobny lecz inny problem. Zauważyłem dzisiaj ze pompa paliwa cały czas mi cicho wyje nawet na lpg. Zdjąłem ten dekielek na 3 sruby i rozłączyłem kostkę to przestała. Jak sie kostke podepnie to znowu wyje. Nigdy dotąd tak nie było. dodam ze przy odpalaniu pompa włączała sie na około 1 sek. i gasła a za moment po uruchomieniu silnika nawet na lpg zaczyna wyć tak ze ja słychac w srodku! Pomocy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 12 Lutego 2011 Witam Wszystkich.Mam podobny lecz inny problem. Zauważyłem dzisiaj ze pompa paliwa cały czas mi cicho wyje nawet na lpg. Zdjąłem ten dekielek na 3 sruby i rozłączyłem kostkę to przestała. Jak sie kostke podepnie to znowu wyje. Nigdy dotąd tak nie było. dodam ze przy odpalaniu pompa włączała sie na około 1 sek. i gasła a za moment po uruchomieniu silnika nawet na lpg zaczyna wyć tak ze ja słychac w srodku! Pomocy! pewnie przekaźnik powiedział papa a że wyje to pewnie wyłechtana już Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #15 Napisano 12 Lutego 2011 To jest ten przekaznik pierwszy od prawej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 12 Lutego 2011 To jest ten przekaznik pierwszy od prawej? ten przekaźnik u ciebie jest na miejscu 13 pierwszy od lewej na dolnym rzędzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #17 Napisano 12 Lutego 2011 Dzięki wielkie Kolego!!!. Zerkne w poniedziałek czy to jest to. Pozdrawiam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #18 Napisano 13 Lutego 2011 Przekaźnik od pompy to jest taki szary numer 80 pierwszy od prawej, pierwszy rząd nad bezpiecznikami. Jest sprawny. Pompa jak ja słychać było tak ją słychać! Mechanik mówił mi ze trzeba będzie pompę wymienić na nową. Koszt większy ale będzie git. Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie. Chętnie przeczytam. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 13 Lutego 2011 Przekaźnik od pompy to jest taki szary numer 80 pierwszy od prawej, pierwszy rząd nad bezpiecznikami. Jest sprawny. Pompa jak ja słychać było tak ją słychać! Mechanik mówił mi ze trzeba będzie pompę wymienić na nową. Koszt większy ale będzie git. Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie. Chętnie przeczytam. Pozdrawiam a może pompa dostaje stały plus i dlatego cały czas pracuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #20 Napisano 13 Lutego 2011 Nie wiem jak ma być w silniku PF, ale u mnie nawet na LPG pompa pracuje cały czas - tak musi być, żeby benzyna chłodził wtryskiwacze benzyny. Zdjąłem ten dekielek na 3 sruby i rozłączyłem kostkę to przestała.Przestała wyć bo odłączyłeś jej zasilanie Mechanik mówił mi ze trzeba będzie pompę wymienić na nową.Jeśli padnie całkiem to tak, ale... Wymontuj pompę i wyczyść ją. Jeśli na sitku są zanieczyszczenia w postaci opiłków metalu (tak było u mnie), będzie wyła. U mnie po czyszczeniu jest cisza. Nie wiem ile jeszcze ta pompa pociągnie, ale wycie ustało. Polecam ten zabieg zanim kupisz nową pompę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach