Skocz do zawartości
lukasiasty

Analiza logów 002, 031, 033

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, miałem problem z korektami długoterminowymi, na benzynie wynosiły około 8-9%, na gazie po regulacji około 12%. Po zrobieniu logów podejrzenie padło na przepływkę, po jej wymianie wartości się poprawiły. Pytanie tylko brzmi czy wszystko jest ok.

 

Logi przed wymianą:

http://vaglog.pl/log-002_031_033_XU3c7t2.html

 

Po wymianie:

http://vaglog.pl/log-002_031_033_8ZfBp7T.html

 

Silnik 1.8T AWT. Logi zrobione na LPG.

Edytowane przez lukasiasty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś MAF zamiennik...? auto seria?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto seria, przepływka pierburga, czy w takim razie tak może być czy zmienić na inną?

Edytowane przez lukasiasty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka przekłamuje i to ostro... Powinno być koło 125 a jest 150. Niestety tak to jest z zamiennikami. Dlatego kupuje się tylko orginały. Próbowałeś starej zrobić kąpiel w IPA?

Patrząc na pierwszy log jeszcze przed zmianą, to raczej miałeś źle wyregulowane LPG o ile log był na gazie albo pompę słabą jeśli log na PB. Ale tak żeby być pewnym to trzeba by obejrzeć dolot i zmienić przepływkę na dobrą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to było jeszcze przed regulacją LPG, bo wszystko zaczęło się od tego ze zapalił mi się check engine bo za uboga była mieszanka. Ten log co był wstawiony był po pierwszej poprawce, a przed drugą.

 

Dzisiaj zrobiłem log na PB:

http://vaglog.pl/log-001_002_H0iF1.html

 

I na LPG:

http://vaglog.pl/log-001_002_44mh8.html

 

W sumie wczesniej miałem korekty długoterminowe wysokie, teraz mam w granicy 0,8% czyli wygląda że jest ok. Teraz na pewno na LPG trzebaby zrobić jeszcze jedną regulację, bo tamte były robione na starej przepływce. Stara przepływka była zarośnięta jakimś syfem i nie szło tego zmyć (pewnie tylko mechanicznie by zeszło a to już nie ma sensu). Dolot jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
długoterminowe wysokie, teraz mam w granicy 0,8%

taaa chyba że IDLE, nie uwierzę dopóki nie zobaczę 032 RUN po 50km na Pb. CHociaż w sumie jest to możliwe bo pieron wie jak ta przepływka reaguje do obciążeń które są uważane za CL i RUN Jak uważasz że do -10 na w krótkich w Pb jest OK to tak możesz jeździć. Wg mnie nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną krótkoterminowe mam -1,8%. Możesz powiedzieć mi jakie są negatywne skutki tego, że ta przepływka za dużo mierzy(mam na myśli na dłuższą metę czyli długi czas użytkowania)? Jutro przejadę dłuższą trasę niż 50km to zobaczymy co będzie wtedy. Tylko pewnie przejadę je na LPG bo tak jest ciągle auto eksploatowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(mam na myśli na dłuższą metę czyli długi czas użytkowania)?

a kto to wie. Bogata mieszanka to np. szybciej zajeżdżony kat. Masz szerokopasmówkę więc trochę Cię ona chroni. Normalnie jeździłbyś na bogatości, spalał dużo i zajeździł kata.

 

Tylko pewnie przejadę je na LPG

To nie zobaczysz jak wygląda sytuacja bo gaz jest nieustawiony odpowiednio.

 

Na chwilę obecną krótkoterminowe mam -1,8%.

albo mówisz o długich albo ja oczy mam nie te bo w logach widzę znacznie większe wartości. Nie kasuj błędó bo wtedy zerujesz korekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótkoterminowe miałem na myśli z 32 kanału. W logu faktycznie na benzynie dobija do 9,4%. Błędów nie kasuję, skasowałem tylko po wymianie przepływki bo tam były zapamiętane te korekty długoterminowe. To skocze na benzynie i zobaczymy. Z drugiej strony jeżeli się nie mylę to odchyły +-10% sterownik sobie jest w stanie poradzić i nie wpływa to w żaden sposób (jeżeli się mylę to mnie popraw). Jeszcze jedna rzecz, znalazłem czyjegoś loga, który na nowej przepływce bosha(która maksymalne wartosci pokazywala kolo 130g/s) miał korekcje podczas loga do 8% i na forum powiedzieli, że niby wszystko git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
+-10% sterownik sobie jest w stanie poradzić

teoretycznie bodajże do +/-25 w grupie 033 sterownik sobie radzi. I do +/-25% w 032. Przy czym 1% w 032 nie jest równy 1% w 033 (obserwacja własna), dlatego całkowicie komp może nawet więcej niż +/-50%. Pytanie tylko po co dawać taką możliwość. Znaczy rozumiem żeby ją dać, po to żeby użytkownik nie latał za każdym razem do serwisu. Ale gdy wiesz że tak nie powinno być to po co zostawiać coś co jest daleko od ideału?

VAG mówi o -/-10% w swojej instrukcji, czyli uznaje że jak przyjedziesz na diagnozę do ASO to jak będziesz miał do 10% to uznaja że auto sprawne. Internet przyjmuje że +/-5%, bo lubimy swoje VAGi. Nadrzędna sprawą jest jeszcze to jaka jest sonda i jak jest zaporpogramowany sterownik (tryby CL i OL). Jeśli auto do końca wierzy sondzie lambda szerokopasmowej i jedzie w CL to teoretycznie w ogóle nie zaszkodzi, dopóki mieścisz się w tym na co pozwala sterownik. Ale to tylko teoria. Co do VAGów nie jestem pewien czy tak jest, czyli czy do końca jedzie w CL.

 

 

na nowej przepływce bosha(która maksymalne wartosci pokazywala kolo 130g/s) miał korekcje podczas loga do 8% i na forum powiedzieli, że niby wszystko git

log mógł być na Pb, na LPG, może stara pompa Pb, może kiepska regulacja LPG itp może 032 było 0% a w 033 8%, nie widziałem tematu. Zresztą każdy sądzi wg siebie. A 130 do 125 to jest 4% a twoje 150 do 125 to 20%. Chyba jest różnica.

Ja za to pamiętam temat z a6klub gdzie korekty były bliskie 0 w 032 i 033 a przepłwyka zaniżała ze 30%. Okazało się że po wymianie przepłwyomierza na nowy orginał korekty poszły od razu sporo na minus. Zalany jak żul z pod sklepu ale korekty były fajne. Tylko suma sumarum zalanie+niskiMAF dały 0.

Krótkoterminowe miałem na myśli z 32 kanału.

to są długie. Krótkie są w 033.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu po prostu jest taki problem, że tej przepływki nie mogę już zwrócić(tak twierdzi mechanik, że będzie z tym problem), bo gdybym mógł to już dzisiaj chciałem to zrobić. Przepływka była chyba w zgrzanej folii, a żeby zwrócić folia nie mogłaby być uszkodzona, a kupować drugiej nowej przepływki chyba nie ma sensu, bo z tą nową nie mam co zrobić. To już jak jesteśmy w temacie, faktycznie popierniczyło mi się z tym kanałem 32, bo myślałem że krótkoterminowe w 32 to ta pierwsza wartość, a druga to długoterminowe, a one są obie długoterminowe tylko pierwsza na biegu jałowym a druga pod obciążeniem(przepraszam za wprowadzenie wcześniej w błąd). Jutro przejadę się i zobaczymy jakie będą korekty długoterminowe na benzynie. Do gaziarza się wybiorę jeszcze raz, żeby poprawił mi dawki paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu około 60km na benzynie, korekty długoterminowe pod obciążeniem -3,1%, na luzie -1,1%

 

RFn4WYj.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rób co tam chcesz. Przeplywka jest z d. To fakt. Teraz go przegon na pb z 031 i 033 wcześniej zapisz wartości z 032 (jeśli jezdziles coś poza tymi 60km na pb

), nie kasuj błędów (korekt) i zobaczysz. Jak twierdzisz ze chcesz zostawić to chyba cie tu nikt nie zmusi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegoniłem go na PB, nic więcej nie jeździłem, korekty długoterminowe takie jak wyżej. Tak jak mówiłem, ja chce ją zmienić, tylko chcieć to nie znaczy móc. Musiałbym kupić drugą nową a tą nową wyrzucić na śmietnik bo nie mam co z nią zrobić.

 

Log z 31 i 33 kanału, po 22 sekundzie puściłem gaz.

http://vaglog.pl/log-031_033_ev83P8.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności