Skocz do zawartości
handre

Czujnik g61 stukowy i g28 obrotów co maja wspólnego ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakuje mi błąd 16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High. czyli czujnik spalania stukowego. Jak na razie to go bagatelizowałem bo auto chodziło w miarę ok. Wczoraj zrobiłem trasę 400 km z czego większość autostrada z średnia prędkością 140-145 i... auto 3 razy zgasło w nieoczekiwanych momentach- z czego raz na autostradzie. Po odpaleniu dalej wszystko było ok. pojawił sie check engine. Wszystkie trzy zgaśnięcia były tak na gorącym silniku 3-do 5 min po rozpoczęciu jazdy. przyjechaniu do domu podpoiłem do kompa i... 3 błedy -

- 16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High. czyli czujnik spalania stukowego wspomniany i kolejny raz pojawiajacy sie

-16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal czyli czujnik pedkosci obrotowej niepoprawny sygnał

-16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal - jak wyzej tylko brak sygnału.

dodam ze przed pojawieniem sie cheka obroty może nie tyle wariowały co na wolnych na światłach miał 1200 zamiast 800. Potem z checkiem wróciły do 800.

Jak to sprawdzić co wymienić , rozpiąć sprawdzić , a co najważniejsze czy oba te czujniki maja na siebie jakiś wpływ i czy błąd 1 moze powodować bład 2 pomimo ze ten jest ok. Tak na chłopski rozum to oba spełniają podobna funkcje- oba liczą obroty . Ogólnie auto od jakiegoś czasu miało problem z odpaleniem na ciepłym- znaczy odpalało i po 3 sek gasło po 2 odpaleniu było juz ok i nie robiło tego zawsze. Ja myślałem ze to wina gazu ze odpala od razu na lpg i brakuje mu ciśnienia Bede wdzięczny za podpowiedz i sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o czujniki to bardzo mozliwe ze jeden jeds powiazany z drugim. Jezeli czujnik walu bedzie przeklamywac lub nie bedzie mial sprawnosci auto nie bedzie prawidlowo odpalac lub w ogole nie bedzie mogl odpalic lub gasnac tym bardziej na cieplym lub nie rowno chodzil silnik zalezy w jakim stopniu uszkodzony i bedzie dochodzilo do tak zwanego spalania stukowego. Pierwsze zdemontuj czujnik polozenia walu i sprawdz jego wartosci, powinien utrzymywac wartosc okolo 900 ohm. Podepnij miernik ustawiony na ohm i podepnij 2 pin oraz trzeci i sprawdz wartosc ohm przyblizajac i oddalajac jakis kawalek metalu przy okazji podgrzewaj czujnik jakas opalarka i sprawdz czy wartosci nie beda skakac mocno lub tez miernik nie pokaze w ogole wartosci, czyli skale poza wartoscia (czyli ukaze sie na mierniku liczbaa 1)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki. Trochę późno ale zawsze. Problemem był przepalony lut na przekaźniku nr 30 koło ecu. Z tego co wiem idzie przez niego zasilanie osprzętu silnika. Lut puścił ale jakieś tam napięcie jeszcze przechodziło przez co wywalało błędy zwarcia rożnych czujników itd. Temat do zamknięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności