Skocz do zawartości
Krawcol82

Proszę o analizę logów 2.5TDI BDG słabe przyspieszenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Są to moje pierwsze logi, więc mogą być niedociągnięcia.

 

Sprawa ma się następująco.

Passat 3BG z 2003 z motorkiem BDG. Na poprzednim silniku samochód zbierał się już od 1500 obr/min i równo przyspieszał aż do 4000 obr/min. Na poprzednim silniku, bo rozrząd tuż po wymianie odmówił posłuszeństwa-był niedokręcony napinacz i pasek się zblokował. Silnik został wymieniony na kolejny BDG (z 2007r chyba, z SuperBa), ale osprzęt w postaci turbiny, pompy wtryskowej, wtrysków, intercoolerów, zaworków itp został stary.

 

A teraz co się dzieje? Do 2000 obr/min jest muł-poprzedni silnik zbierał się od 1500, ten zaczyna odpowiednio przyspieszać dopiero powyżej 2000 obr/min. Podczas przyspieszania przy ok. 2800 obr/min jest lekkie osłabienie (takie "zawahanie") i po chwili znów idzie do przodu. Poza tymi zakresami obrotów silnik się ładnie zbiera.

 

Nie ma żadnych błędów przy skanowaniu-poza klasycznymi klapkami z climatronica ;-)

Przy uruchamianiu potrafi zakopcić, ale nic poza tym.

 

Proszę o analizę logów, czym może być spowodowane przyspieszanie przy wyższych obrotach niż wcześniej i to "zawahanie" przy ok. 2800 obr/min.

 

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_3Axfp.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_6ZA49.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_4A3XP2.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_9Nys0.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bYOLt.html

Grupa 002: http://vaglog.pl/log-002_t0893.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_EpLo0.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_hqVBZ4.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś, kto zna się na tych logach jest mi w stanie cokolwiek podpowiedzieć?

Dodam jedynie, że od wymiany silnika tak samo przyspiesza, słabo poniżej 2000 obr/min z tym wahnięciem przy 2800 obr/min.

Od wymiany silnika, czyli od prawie 2 lat i ok. 30-40tkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestabilne ciśnienie doładowania, do sprawdzenia wszystko co jest związane ze sterowaniem turbo wężyki podciśnieniowe, N75, gruszka turbiny itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, turbodziury przy 2800 obr/min już nie ma, zbiera się już przy nieco niższych obrotach. Winny był N75.

Za miesiąc zrobię ponownie logi dynamiczne i porównamy.

Dzięki za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności