lukaszpiast Zgłoś #1 Napisano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Witam mam 2 turbinki na obudowie strony zimnej pisze duzymi literami GARRETT 10 i na drugiej GARRETT 16 Ta pierwsza 10tka garretta siedziala chyba nominalnie w passacie 3BG 1.9 TDI 130km AVF 2002 r czy mozna wsadzic na podmianke te druga na kturej pisze GARRETT 16 ? Czym one sie roznia ? Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.... Edytowane 8 Czerwca 2017 przez lukaszpiast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #2 Napisano 8 Czerwca 2017 (edytowane) to numery tej garrett 10 ktora oryginalnie siedziala w passacie Edytowane 8 Czerwca 2017 przez lukaszpiast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #3 Napisano 8 Czerwca 2017 Ta druga ma nieoryginalna tablicze, pewnie po regeneracji. Wylot z muszli zimnej ma na szybkozlaczke tak jak ta pierwsza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #4 Napisano 8 Czerwca 2017 Tak wszystko tak samo jak w tamtej ale tak jakby większą może mi się wydaje tylko ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #5 Napisano 8 Czerwca 2017 W takim razie to jesy gt1749va od 130 konnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #6 Napisano 8 Czerwca 2017 Czyli pasuje spokojnie na podmianke ... ? A czemu na jednej pisze Garrett 10 a na drugiej Garrett 16 ? Czy to nie ma różnicy w tym momencie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #7 Napisano 9 Czerwca 2017 Po pierwsze turbina nie ma mocy, po drugie nie ważne jaką wrzucisz do auta to i tak doładowanie się nie zmieni, a co za tym idzie moc i moment. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #8 Napisano 9 Czerwca 2017 A to nie jest tak ze jak wsadze za dużą turbinę to może nie pompowac jak trzeba bo będzie potrzebować większej ilości spalin by ja napędzic prawidłowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #9 Napisano 9 Czerwca 2017 (edytowane) Będzie większy lag i turbo dziura ale większe turbo jest w stanie utrzymywać wyższe ciśnienie. Nie zgodzę się że zmiana turbo nie pociąga za sobą zmianę ciśnienia. Tzn. jeśli wymienisz turbinę na podobną to zmienna geometria poradzi sobie z utrzymaniem ciśnienia. Ale jak dowalisz dużo większe turbo to sztanga nie będzie w stanie wyregulować ciśnienia na poziomie żądanym przez sterownik. Nawet standardowa GT1749VA ma problemy z overbostami bo regulacja nie nadąża. Co do turbiny to ja mam regenerowaną z numerem 3 Ważne żeby na tabliczce było GT1749VA. Edytowane 9 Czerwca 2017 przez Fenio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #10 Napisano 9 Czerwca 2017 A do nowej turbiny można gruszkę przełożyć ze starej czy trzeba nowa gruszkę juz wyregulowana pod te nowa turbinę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #11 Napisano 10 Czerwca 2017 Nowa turbina jest już z gruszką i odpowiednio wyregulowaną sztangą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #12 Napisano 10 Czerwca 2017 A ha rozumiem a ile z tej turbiny nominalnejGT1749VA można wycisnac koni w samochodzie ? Bezpiecznie oczywiście dla turbiny .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #13 Napisano 10 Czerwca 2017 (edytowane) 1,45 bara jest bezpieczne, niektórzy mają na 1,5 ale to już według mnie ryzyko przez overbosty. Ile KM to zależy od programu. Tak żeby dymiło z umiarem to 165KM, może 170 jak się tuner postara. Edytowane 10 Czerwca 2017 przez Fenio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #14 Napisano 10 Czerwca 2017 A jak wtedy dwumas się zachowa po tuningu nie rozpadnie się? Ile niutkow można śmiało dodać by pasek w sumie by dwumas to wytrzymał bo konie nie są tak ważne jak niutonometry.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #15 Napisano 10 Czerwca 2017 350Nm jest bezpiecznie byle nie przesadzić ze "strzałem" od samego dołu. Są i tacy co mają 400Nm ale to już szczyt wytrzymałości dla seryjnego sprzęgła i dwumasy w AVF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #16 Napisano 11 Czerwca 2017 A ha dzięki wielkie myślę ze mały tuningu można zrobić zawsze to większą radość z jazdy A co do spalania po zmianie mapy ? Pytam dlatego bo słyszałem od paru osob ze po zmianie mapy np z seryjnego AVF 130km na 160km spalanie spadło jest to możliwe?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #17 Napisano 11 Czerwca 2017 Możliwe, wiecej mocy na tą samą masę wiec silnik ma lżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #18 Napisano 11 Czerwca 2017 Nie licz na spadek spalania, będzie na takim samym poziomie lub się zwiększy. Nie ma nic za darmo, moc wynika z ilości paliwa. Można robić mapy z delikatnym dołem i mocniejszą górą co przy spokojnej jeździe dałoby jakieś tam, minimalne oszczędności tylko po co tak psuć największą zaletę diesla czyli elastyczność. U mnie zmiana programu przełożyła się na wzrost spalania o około 0,5l/100 gdy się mocno depta w gaz a przy spokojnej jeździe jest bez zmian względem serii. Tylko jak u Ciebie występują problemy w silniku, jakieś spadki mocy przy przyspieszaniu itp. to nawet nie myśl o programie. Wpierw doprowadź auto do przyzwoitego stanu a dopiero jak już masz pewność że silnik, sprzęgło i dwumasa są w dobrym stanie to bierz się za program. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #19 Napisano 11 Czerwca 2017 Ok juz rozumiem dzięki ... Jutro wymieniam turbinę i zobaczymy czy się poprawi jeśli będzie spoko to potem lekki sofcik pewnie pujdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #20 Napisano 12 Czerwca 2017 I jak się sprawuje nowe turbo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach