Skocz do zawartości
lukaszpiast

Co to za Turbina ? Rozkodowanie oznaczeń ...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam 2 turbinki na obudowie strony zimnej pisze duzymi literami GARRETT 10 i na drugiej GARRETT 16 Ta pierwsza 10tka garretta siedziala chyba nominalnie w passacie 3BG 1.9 TDI 130km AVF 2002 r czy mozna wsadzic na podmianke te druga na kturej pisze GARRETT 16 ? Czym one sie roznia ? Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam....

Edytowane przez lukaszpiast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to numery tej garrett 10 ktora oryginalnie siedziala w passacie 20170608_174400.jpg

20170608_174609.jpg

Edytowane przez lukaszpiast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta druga ma nieoryginalna tablicze, pewnie po regeneracji. Wylot z muszli zimnej ma na szybkozlaczke tak jak ta pierwsza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko tak samo jak w tamtej ale tak jakby większą może mi się wydaje tylko ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie to jesy gt1749va od 130 konnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pasuje spokojnie na podmianke ... ? A czemu na jednej pisze Garrett 10 a na drugiej Garrett 16 ? Czy to nie ma różnicy w tym momencie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze turbina nie ma mocy, po drugie nie ważne jaką wrzucisz do auta to i tak doładowanie się nie zmieni, a co za tym idzie moc i moment.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak ze jak wsadze za dużą turbinę to może nie pompowac jak trzeba bo będzie potrzebować większej ilości spalin by ja napędzic prawidłowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie większy lag i turbo dziura ale większe turbo jest w stanie utrzymywać wyższe ciśnienie.

Nie zgodzę się że zmiana turbo nie pociąga za sobą zmianę ciśnienia. Tzn. jeśli wymienisz turbinę na podobną to zmienna geometria poradzi sobie z utrzymaniem ciśnienia. Ale jak dowalisz dużo większe turbo to sztanga nie będzie w stanie wyregulować ciśnienia na poziomie żądanym przez sterownik. Nawet standardowa GT1749VA ma problemy z overbostami bo regulacja nie nadąża.

 

Co do turbiny to ja mam regenerowaną z numerem 3 :) Ważne żeby na tabliczce było GT1749VA.

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do nowej turbiny można gruszkę przełożyć ze starej czy trzeba nowa gruszkę juz wyregulowana pod te nowa turbinę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa turbina jest już z gruszką i odpowiednio wyregulowaną sztangą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ha rozumiem a ile z tej turbiny nominalnejGT1749VA można wycisnac koni w samochodzie ? Bezpiecznie oczywiście dla turbiny ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,45 bara jest bezpieczne, niektórzy mają na 1,5 ale to już według mnie ryzyko przez overbosty. Ile KM to zależy od programu. Tak żeby dymiło z umiarem to 165KM, może 170 jak się tuner postara.

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wtedy dwumas się zachowa po tuningu nie rozpadnie się? Ile niutkow można śmiało dodać by pasek w sumie by dwumas to wytrzymał bo konie nie są tak ważne jak niutonometry..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

350Nm jest bezpiecznie byle nie przesadzić ze "strzałem" od samego dołu. Są i tacy co mają 400Nm ale to już szczyt wytrzymałości dla seryjnego sprzęgła i dwumasy w AVF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ha dzięki wielkie ;) myślę ze mały tuningu można zrobić zawsze to większą radość z jazdy ;) A co do spalania po zmianie mapy ? Pytam dlatego bo słyszałem od paru osob ze po zmianie mapy np z seryjnego AVF 130km na 160km spalanie spadło jest to możliwe??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, wiecej mocy na tą samą masę wiec silnik ma lżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie licz na spadek spalania, będzie na takim samym poziomie lub się zwiększy. Nie ma nic za darmo, moc wynika z ilości paliwa. Można robić mapy z delikatnym dołem i mocniejszą górą co przy spokojnej jeździe dałoby jakieś tam, minimalne oszczędności tylko po co tak psuć największą zaletę diesla czyli elastyczność. U mnie zmiana programu przełożyła się na wzrost spalania o około 0,5l/100 gdy się mocno depta w gaz a przy spokojnej jeździe jest bez zmian względem serii.

 

Tylko jak u Ciebie występują problemy w silniku, jakieś spadki mocy przy przyspieszaniu itp. to nawet nie myśl o programie. Wpierw doprowadź auto do przyzwoitego stanu a dopiero jak już masz pewność że silnik, sprzęgło i dwumasa są w dobrym stanie to bierz się za program.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok juz rozumiem dzięki ... Jutro wymieniam turbinę i zobaczymy czy się poprawi jeśli będzie spoko to potem lekki sofcik pewnie pujdzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak się sprawuje nowe turbo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności