Skocz do zawartości
arturg1988

Remont generalny Passat b5 1.6 ANA

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli odpowietrzenie dekla zaworów puściłeś pod silnik to jak ci może wysysać mgłę olejową ?

 

Kolego, gdzie ja napisałem że puściłem pod spód auta odmę od dekla zaworów??? Puściłem odmę skrzyni korbowej !!! i nie polecam tak robić bo już pisałem co się dzieje - przy większych prędkościach spód auta cały w oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na jakim poziomie miałeś sprężanie przed remontem?

Ja mam ,,fabryczne,, i jak za mną jadą to nic nie dymi. Wszystkie miejsca wycieku wyeliminowane i efektów brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, autko śmiga po remoncie, mam jedynie mały problem - co jakiś czas słychać szklanki. Nie wiem kupiłem nowe niby INA ale... Kij wie teraz jest tyle podróbek. Na razie jeżdżę, jeśli odgłosy będą narastać wymienię na stare szklanki i zobaczę czy pomoże. PS. jak wiadomo żeby wymienić szklanki trzeba się troszkę narozkręcać...

Poza tym silnik ładnie pracuje. Za 3/4 tyś km pojadę do gazownika.

Sprężanie przed remontem na bardzo dobrym poziomie - 12.5. Producent dopuszcza 10-15.

Jeszcze raz powtórzę, i niestety chociażbyś nie wiem co zrobił nie zmienisz rzeczywistości (chyba, że wierzysz, że jako jedyny jesteś wyjątkowy i opisany problem nie dotyczy Twojego auta)...

 

Przyczyną spalania oleju w 99 % przypadkach są zapieczone pierścienie olejowe.

 

Kompresja nie ma nic do tego ponieważ za kompresję odpowiadają dwa pierwsze pierścienie i one są OK.

 

Oczywiście gdyby robić remont książkowo trzeba by zmierzyć gładź cylindra, ewentualnie szlifować i zakładać nadwymiarowe tłoki pierścienie.

U mnie było widać jeszcze honowanie więc mam nadzieję, że taki remont "na skróty" pomoże... W sumie to już pomógł. Jutro jadę w trasę i zobaczymy. Według wstępnych wyników spalanie oleju spadło 10/15 krotnie i w tym momencie wynosi około 0,1l/1000 (ale jestem w okresie docierania). Zobaczymy jutro na trasie:)

 

PS.2 Przed remontem sprężanie było również zadowalające około 12 albo i coś więcej, nie pamiętam ale było ok. Mój też nic nie dymił. Nawet bez problemu przechodził przegląd;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jeszcze przejeździsz tym autem parę setek tysięcy kilometrów. Ja mam trochę inny silnik 1,6 ALZ i niestety też żłopie mi olej. Powoli przymierzam się do remontu. Szerokości życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile Ci pije oleju? Sam robisz czy ktoś ? Jakie koszta? Generalnie zrobiłem remont sam. Drugi raz jasne mógłbym to zrobić ale ustrzegłbym się kilku błędów. Po pierwsze to bym znalazł tyle czasu żeby wyszarpać cały silnik i poskładał "na stole".

Tak czy siak powodzenia, ale trzeba się nad tym zastanowić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności