arturg1988 Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2017 Witam wszystkich! Zapraszam do dyskusji i proszę o pomoc przy remoncie kapitalnym silnika w moim Passacie b5 z 2000 roku 1.6 ANA - przebieg nieco ponad 300 tyś km. Problem - branie oleju. Zakres pracy: wymiana pierścieni (Prima), panewek korbowodowych (Glyco), remont głowicy (standardowy), wymiana katalizatora i wiadomo cała reszta rzeczy takich jak rozrząd, uszczelka pod głowicą, naprawa gwintu miski itp. Poniżej troszkę filmików z postępu prac:) Panowie pytanie, nie mam zainstalowanej Elsy, czy mógłby ktoś sprawdzić i napisać z jakim momentem dokręcić stopy korbowodu w w/w silniku ? Z góry dziękuję za pomoc. I filmiki: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siema_CoTam Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2017 Witam, Robiłeś coś z odmą? U mnie to jest chyba winowajca brania oleju. Niestety nie bardzo mogę znaleźć wersję do tego silnika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturg1988 Zgłoś #3 Napisano 17 Czerwca 2017 Hej, generalnie prace stanęły, jutro nagram film dlaczego (błąd przy montażu i niestety rozbiórka od nowa i - 1000 zł... Odma hm raczej nie będę nic kombinować chociaż rozmyślam o tym. Nagram filmik to zobaczysz jak wygląda odma (odpowietrzenie) tego silnika. Winowajcą brania oleju na 99 % są 3 częściowe pierścienie olejowe, u mnie pierścienie stały, można było włożyć tłok bez ściskania pierścieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siema_CoTam Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Rozważ poważnie tą odmę. Tam mogą być ogromne ilości nagaru. Ja na razie szukam "wersji" do "naszego" silnika. To powinno być to. Jednak udało się znaleźć. Edytowane 19 Czerwca 2017 przez Siema_CoTam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturg1988 Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2017 Kolego poniżej filmik, od 4 minuty jest troszkę o odmie. Generalnie czego szukasz? Jak przerobić odme czy gdzie ona w ogóle w tym aucie jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siema_CoTam Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2017 Niestety wymiana ww. przewodu mokrego w oleju i mokrego wszystkiego wokół nie rozwiązała problemu z gubieniem oleju. Pewnie pierścienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturg1988 Zgłoś #7 Napisano 27 Czerwca 2017 Było by zbyt pięknie żeby winowajcą były tylko kawałki rurek... Jeśli zjada Ci przyzwoite ilości oleju to olej temat;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #8 Napisano 27 Czerwca 2017 Koledzy, mój Pasek jest po generalnym remoncie silnika. Co prawda mój to ARM 99' ale wszystkie te silniki 1.6 mają ten sam problem o którym pisał kolega Artur - trzyczęściowy pierścień olejowy. Mój mechanik już zrobił duzo tych silników i mówi że to jest ich bolączka. Ja zamontowałem pierścienie Goetz'a. Po remoncie docieralem je przez 3,5 tyś.km. nie piłowalem go i starałem się nie przekraczać 3000 obr. W miniony weekend zrobiłem trasę. 600km i niestety jazda z predkością 160km/h jemu nie służy - wciągnął 1,5 litra oleju. Juz tracę cierpliwość do tego auta. W moim odma już od 8 lat wyprowadzona jest pod spód silnika, ale nie polecam wyprowadzać odmy pod auto bo przy większych predkościach wysysa mgłę olejową z silnika i tym samym olej szybciej ubywa, no chyba że ktoś jeździ tylmo po mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siema_CoTam Zgłoś #9 Napisano 27 Czerwca 2017 (edytowane) Było by zbyt pięknie żeby winowajcą były tylko kawałki rurek... Jeśli zjada Ci przyzwoite ilości oleju to olej temat;) Szczerze mówiąc miałem tak przy wale korbowym silnika z pół litra przez tą rurką rozchlapane więc stąd taka nadzieja Do tego jeszcze uszczelka przy rurce wychodzącej pokrywy silnika Taki oto psikus Edytowane 27 Czerwca 2017 przez Siema_CoTam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOGUSS Zgłoś #10 Napisano 28 Czerwca 2017 trzyczęściowy pierścień olejowy Mógłby ktoś przybliżyć o co chodzi z tym pierścieniem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #11 Napisano 28 Czerwca 2017 W moim odma już od 8 lat wyprowadzona jest pod spód silnika, ale nie polecam wyprowadzać odmy pod auto bo przy większych predkościach wysysa mgłę olejową z silnika Jeśli odpowietrzenie dekla zaworów puściłeś pod silnik to jak ci może wysysać mgłę olejową ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanek90 Zgłoś #12 Napisano 28 Czerwca 2017 Witam Moj pasek 1.6 ANA takze ma problem wciaga kolo 400 ml na 1000 km.Zaczne od plukania silnika bg-109 i zaleje moze nafte na noc.Silnik mam maly przebieg okolo 130 tys ale z racji na male przebiegi roczne pierscienie moglo złapac nagarem,szkoa troche robic generalke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siema_CoTam Zgłoś #13 Napisano 28 Czerwca 2017 WitamMoj pasek 1.6 ANA takze ma problem wciaga kolo 400 ml na 1000 km.Zaczne od plukania silnika bg-109 i zaleje moze nafte na noc.Silnik mam maly przebieg okolo 130 tys ale z racji na male przebiegi roczne pierscienie moglo złapac nagarem,szkoa troche robic generalke Czekam na opowieść czy pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Addios Zgłoś #14 Napisano 28 Czerwca 2017 Mógłby ktoś przybliżyć o co chodzi z tym pierścieniem ? Tłok ma dwa pierścienie uszczelniające i jeden pierścień zgarniający do oleju ze sprężynką. Jak rozebrałem silnik to na każdym tłoku był zapieczony pierścień do zgarniania oleju. Po wymianie pierścieni i zmianie uszczelnień głowicy silnik przestał brać olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturg1988 Zgłoś #15 Napisano 28 Czerwca 2017 Usunięcie nagaru z rowków tłoka to było spore wyzwanie mając je w ręce więc niestety Panowie marne szanse że jakieś specyfiki pomogą. PS Walcze jeszcze z moim i dam znać co i jak i poopowiadam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOGUSS Zgłoś #16 Napisano 29 Czerwca 2017 Dalej nie wiem o co chodzi z tym "trzyczęściowy pierścień olejowy" , bo to co opisałeś to standard na tłoku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #17 Napisano 29 Czerwca 2017 Boguss jak to nie wiesz? Pierścień olejowy składa się z 3 części poprostu,dwie cienkie przekładki i ta część falista. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOGUSS Zgłoś #18 Napisano 29 Czerwca 2017 Dla mnie pierścień olejowy składa się z 2 części , właściwego pierścienia i sprężyny rozprężnej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #19 Napisano 29 Czerwca 2017 Dalej nie wiem o co chodzi z tym "trzyczęściowy pierścień olejowy" , bo to co opisałeś to standard na tłoku. Tez zgłupiałem jak czytałem o tym trzyczęściowym - generalnie to samo co u mnie w dieslu - są trzy pierścienie, ale jeden jest trochę inny ma wcięcie i ring sprężynujący. Może kolega założył odwrotnie pierścienie i napis TOP był u dołu, dlatego mu olej w większej ilości ciągnie. Inna rzecz, że tuleja w której pracuje tłok może nie trzymać już wymiaru bo jest jajowata. Też zmieniałem pierścienie na PRIMA i oleju w jakiś kosmicznych ilościach mi nie ciągnie. Głównie ubywa go przez mgiełkę olejową w odmie - mam wyprowadzoną na zewnątrz do butelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturg1988 Zgłoś #20 Napisano 30 Czerwca 2017 Panowie wystarczy wpisać w google co to pierścień olejowy 3 częściowy i zobaczyć filmik na YT. Póki co mam małe urwanie głowy więc w przyszłym tygodniu opiszę swoje mniej i bardziej ciekawe przygody:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach