Skocz do zawartości
arturg1988

Remont generalny Passat b5 1.6 ANA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Zapraszam do dyskusji i proszę o pomoc przy remoncie kapitalnym silnika w moim Passacie b5 z 2000 roku 1.6 ANA - przebieg nieco ponad 300 tyś km. Problem - branie oleju.

Zakres pracy:

wymiana pierścieni (Prima), panewek korbowodowych (Glyco), remont głowicy (standardowy), wymiana katalizatora i wiadomo cała reszta rzeczy takich jak rozrząd, uszczelka pod głowicą, naprawa gwintu miski itp.

 

 

Poniżej troszkę filmików z postępu prac:)

 

Panowie pytanie, nie mam zainstalowanej Elsy, czy mógłby ktoś sprawdzić i napisać z jakim momentem dokręcić stopy korbowodu w w/w silniku ?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

I filmiki:

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Robiłeś coś z odmą? U mnie to jest chyba winowajca brania oleju. Niestety nie bardzo mogę znaleźć wersję do tego silnika.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, generalnie prace stanęły, jutro nagram film dlaczego (błąd przy montażu i niestety rozbiórka od nowa i - 1000 zł:))...

Odma hm raczej nie będę nic kombinować chociaż rozmyślam o tym. Nagram filmik to zobaczysz jak wygląda odma (odpowietrzenie) tego silnika.

Winowajcą brania oleju na 99 % są 3 częściowe pierścienie olejowe, u mnie pierścienie stały, można było włożyć tłok bez ściskania pierścieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozważ poważnie tą odmę. Tam mogą być ogromne ilości nagaru. Ja na razie szukam "wersji" do "naszego" silnika.

 

odm2.jpg

 

 

To powinno być to. Jednak udało się znaleźć.

WP_20170616_19_58_17_Pro.jpg

WP_20170616_19_53_52_Pro.jpg

odm1.jpg

Edytowane przez Siema_CoTam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego poniżej filmik, od 4 minuty jest troszkę o odmie. Generalnie czego szukasz? Jak przerobić odme czy gdzie ona w ogóle w tym aucie jest?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana ww. przewodu mokrego w oleju i mokrego wszystkiego wokół nie rozwiązała problemu z gubieniem oleju. Pewnie pierścienie :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było by zbyt pięknie żeby winowajcą były tylko kawałki rurek... Jeśli zjada Ci przyzwoite ilości oleju to olej temat;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mój Pasek jest po generalnym remoncie silnika. Co prawda mój to ARM 99' ale wszystkie te silniki 1.6 mają ten sam problem o którym pisał kolega Artur - trzyczęściowy pierścień olejowy. Mój mechanik już zrobił duzo tych silników i mówi że to jest ich bolączka. Ja zamontowałem pierścienie Goetz'a. Po remoncie docieralem je przez 3,5 tyś.km. nie piłowalem go i starałem się nie przekraczać 3000 obr. W miniony weekend zrobiłem trasę. 600km i niestety jazda z predkością 160km/h jemu nie służy - wciągnął 1,5 litra oleju. Juz tracę cierpliwość do tego auta. W moim odma już od 8 lat wyprowadzona jest pod spód silnika, ale nie polecam wyprowadzać odmy pod auto bo przy większych predkościach wysysa mgłę olejową z silnika i tym samym olej szybciej ubywa, no chyba że ktoś jeździ tylmo po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Było by zbyt pięknie żeby winowajcą były tylko kawałki rurek... Jeśli zjada Ci przyzwoite ilości oleju to olej temat;)

 

Szczerze mówiąc miałem tak przy wale korbowym silnika z pół litra przez tą rurką rozchlapane więc stąd taka nadzieja :D

 

Do tego jeszcze uszczelka przy rurce wychodzącej pokrywy silnika :P Taki oto psikus ;)

Edytowane przez Siema_CoTam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzyczęściowy pierścień olejowy

Mógłby ktoś przybliżyć o co chodzi z tym pierścieniem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim odma już od 8 lat wyprowadzona jest pod spód silnika, ale nie polecam wyprowadzać odmy pod auto bo przy większych predkościach wysysa mgłę olejową z silnika

 

Jeśli odpowietrzenie dekla zaworów puściłeś pod silnik to jak ci może wysysać mgłę olejową ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moj pasek 1.6 ANA takze ma problem wciaga kolo 400 ml na 1000 km.Zaczne od plukania silnika bg-109 i zaleje moze nafte na noc.Silnik mam maly przebieg okolo 130 tys ale z racji na male przebiegi roczne pierscienie moglo złapac nagarem,szkoa troche robic generalke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Moj pasek 1.6 ANA takze ma problem wciaga kolo 400 ml na 1000 km.Zaczne od plukania silnika bg-109 i zaleje moze nafte na noc.Silnik mam maly przebieg okolo 130 tys ale z racji na male przebiegi roczne pierscienie moglo złapac nagarem,szkoa troche robic generalke

 

Czekam na opowieść czy pomogło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mógłby ktoś przybliżyć o co chodzi z tym pierścieniem ?

 

Tłok ma dwa pierścienie uszczelniające i jeden pierścień zgarniający do oleju ze sprężynką. Jak rozebrałem silnik to na każdym tłoku był zapieczony pierścień do zgarniania oleju. Po wymianie pierścieni i zmianie uszczelnień głowicy silnik przestał brać olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie nagaru z rowków tłoka to było spore wyzwanie mając je w ręce więc niestety Panowie marne szanse że jakieś specyfiki pomogą. PS Walcze jeszcze z moim i dam znać co i jak i poopowiadam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie wiem o co chodzi z tym "trzyczęściowy pierścień olejowy" , bo to co opisałeś to standard na tłoku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boguss jak to nie wiesz? Pierścień olejowy składa się z 3 części poprostu,dwie cienkie przekładki i ta część falista.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie pierścień olejowy składa się z 2 części , właściwego pierścienia i sprężyny rozprężnej.

pierscien olejowy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dalej nie wiem o co chodzi z tym "trzyczęściowy pierścień olejowy" , bo to co opisałeś to standard na tłoku.

 

Tez zgłupiałem jak czytałem o tym trzyczęściowym - generalnie to samo co u mnie w dieslu - są trzy pierścienie, ale jeden jest trochę inny ma wcięcie i ring sprężynujący. Może kolega założył odwrotnie pierścienie i napis TOP był u dołu, dlatego mu olej w większej ilości ciągnie. Inna rzecz, że tuleja w której pracuje tłok może nie trzymać już wymiaru bo jest jajowata.

Też zmieniałem pierścienie na PRIMA i oleju w jakiś kosmicznych ilościach mi nie ciągnie. Głównie ubywa go przez mgiełkę olejową w odmie - mam wyprowadzoną na zewnątrz do butelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wystarczy wpisać w google co to pierścień olejowy 3 częściowy i zobaczyć filmik na YT. Póki co mam małe urwanie głowy więc w przyszłym tygodniu opiszę swoje mniej i bardziej ciekawe przygody:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności