Skocz do zawartości
Patryks83

Czujnik ciśnienia doładowania. Problem po wymianie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem dotyczy czujnika który się znajduje za intercoolerem i mierzy ciśnienie doładowania. Jakiś czas temu odmówił posłuszeństwa wyskakiwał błąd że jest uszkodzony, auto wchodziło w tryb awaryjny. Kupiłem identyczny tej samej firmy i po zamontowaniu wyrzuca błąd: 18000 Czujnik ciśnienia doładowania- niewiarygodna korelacja. Błąd wyrzuca prawie zawsze po odpaleniu auta, lub zaraz po starcie i wciśnięciu gazu powyżej 2,5tyś obrotów, ale jeśli w czasie jazdy wykasuję błąd jest wszystko ok, turbina działa trochę nie doładowuje zwłaszcza 1.5 a 2 tyś obrotów, ale myślę że to już jest niedomaganie turbiny. Po zgaszeniu auta i odpaleniu błąd powraca i nie załącza turbiny. Mam mini scaner 5053 ITS, i nie mogę zapisać logów.

Próbowałem za adaptować ten wymieniony czujnik, ale wyskakuje napis na kanale 011 że adaptacja nie dotyczy tego kanału. Proszę podpowiedzcie coś, bo mam dosyć kasowania błędu po każdym odpaleniu auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem błąd tego czujnika i też było słowo o korelacji i dotyczyło korelacji z drugim czujnikiem ciśnienia, który jest w komputerze silnika.

Po włączeniu zapłonu, zanim uruchomimy silnik, pomiary z tych dwóch czujników są porównywane. I jeżeli różnica jest zbyt duża, jest taki błąd.

Ja miałem tak, że gdy silnik był gorący, to był błąd - jak temperatura opadła - wszytko wracało do normy.

Też najpierw wymieniłem ten czujnik - ciężko było, bo mało miejsca - i błąd i zachowanie identyczne.

Okazuje się, że przyczyną była wiązka, która w BMR zawsze w tym samym miejscu robi się przebicie - znalazłem to miejsce, zdjąłem stary oplot i na nowo taśmą parcianą owinąłem - jest OK.

PS. Mam dobry czujnik na zbyciu jakby co :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za podpowiedź i jakiś trop... Mógłbyś jeszcze sprecyzować czy to przebicie było gdzieś przy tym czujniku czy gdzieś dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki kolego za podpowiedź i jakiś trop... Mógłbyś jeszcze sprecyzować czy to przebicie było gdzieś przy tym czujniku czy gdzieś dalej?

 

U mnie przewód od tego czujnika idzie przodem silnika, następnie na wysokości rozrusznika jest złączka i dalej przejście na lewą podłużnicę.

I właśnie pomiędzy złączem a podłużnicą, na tym odcinku, jest miejsce, gdzie kończy się obwinięcie taśmą samoprzylepną materiałową. I tam właśnie była klejąca substancja, jakby w tym miejscu klej taśmy nadal był świeży albo reagował z czymś - może woda zostawała. Izolacja przewodów była tam dużo twardsza - stwardniała i może spękana ale nie było takich pęknięć widać.

Odwinąłem tą taśmę, oczyściłem i dałem nową materiałową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No umnie mniej więcej tak samo lecą te wiązki , w weekend będę szukał... Dam znać czy coś znalazłem... Wielkie dzięki jeszcze raz kolego, nie wpadłem na to że coś z przewodami może być coś nie tak, bardziej się skłaniałem do tego że ten czujnik to podruba i nie ma zgodności z komputerem w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wziąłem się za sprawdzenie tych kabli. A więc od tego czujnika wychodzi kabel długości ok, 15 cm, leci w górę łączy się w grubą wiązkę leci w prawo (stojąc przodem do silnika) na podłużnicę i wychodzi z tej grubszej wiązki i jest wtyczka przez którą przechodzą dalej na jeszcze grubszą wiązkę pod akumulatorem i leci do auta. Odwinąłem izolację od wtyczki czujnika przez tę pierwszą wiązkę do momentu przejścia przez wtyczkę. Na tym odcinku jest wszystko ok, ale dla bezpieczeństwa odizolowałem te cztery przewody tego czujnika i włożyłem w osobny peszel . Pomierzyłem miernikiem każdy z tych przewodów i ma taką samą rezystancję i przejście sygnału, czyli na tym odcinku nie ma problemu.

Zadzwoniłem do kolegi który pracuje od 20 lat na serwisie autobusów volvo, jest bardzo dobrym mechanikiem, a nie monterem :) , mówi że muszę się dostać do komputera w aucie i tam wypiąć wtyczkę i "przedzwonić" przewody od komputera do wtyczki tego czujnika.

Ale doradził mi także że z doświadczenia wie że nieraz nowe czujniki są walnięte.

Zmierzyłem stary czujnik i między pinem 3 a 4 jest 5K omów , a nowy ma 30K omów, bardzo duża różnica. Piny 1i2 to zasilanie 5V tych czujników i dla obu jest taka sama rezystancja.

I teraz nie wiem czy stary czujnik jest walnięty i ma tylko 5K omów czy nowy też jest walnięty i ma aż 30k.???

Kolego "atmosferyczny" pisałeś że został ci nowy ten czujnik, byłbyś tak dobry i zmierzył rezystancję między 3a4 pinem, jeśli dysponujesz miernikiem?

A może ktoś inny z forum posiada luźny czujnik doładowania turbiny i zmierzyć rezystancję???

Bardzo proszę o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z moim passatem. Po odpaleniu zimnego silnika auto jest słabe i czuć że nie załącza się turbina. Wystarczy w trakcie jazdy zgasic i odpalić silnik turbo wraca. Ten problem w większości pojawia się na zimnym silniku ale i nieraz zdarza się że i na ciepłym dzieje się tak samo. Dziś dopiero po 7 odpaleniu turbo wróciło. Dodam że auto nie kopci jak nie działa turbo. Ostatnio wywalić mi błąd czujnika ciśnienia doładowania. Mam pytanie gdzie ten czujnik się znajduje i od czego zacząć diagnozę? Wężyk? Proszę o jaką instrukcje i pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Do czujnika dostaniesz się od spodu, siedzi w rurze intercoolera , sprawdź wtyczkę. VCDS-em sprawdź czy czujnik mierzy ciśnienie doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp.Co to znaczy VCDS? Myślałem że ten czujnik znajduje się przy podszybiu, w takim razie co to jest z takimi wężyki na podszybiu? Dodam że ostatnio wypaliło mi błąd czujnika ciśnienia doładowania i po odpaleniu za 30 min wszystko znikło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki za odp.Co to znaczy VCDS? Myślałem że ten czujnik znajduje się przy podszybiu, w takim razie co to jest z takimi wężyki na podszybiu? Dodam że ostatnio wypaliło mi błąd czujnika ciśnienia doładowania i po odpaleniu za 30 min wszystko znikło.

 

VCDS to program do diagnostyki komputerowej pojazdów z grupy VW. Na podszybiu masz prawdopodobnie elektrozawory sterujące pracą turbospręzarki.

A czujnik ciśn., októrym piszesz znajduje się na przewodzie łączącym chłodnicę powietrza(intercooler) z kolektorem ssącym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. W weekend sprawdzę kostkę na tym czujniki i dam znać jak to wygląda. Dzięki za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni auto jeździ normalnie, moc jest za każdym razem błędu nie wywala. Pod maską na podszybiu poruszalem tymi wężyk ami. Może to mieć jakiś wpływ na ten błąd i brak mocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłączam się do tematu żeby się pochwalić. 
Problem dotknął i mnie, więc kupiłem original - new ,

wymieniłem i ........ prawie zapomniałem. Gdy nagle sam się przypomniał, a pod maską ujrzałem:
czujnik.thumb.jpg.94725ad2dafa30aa81f839d6060879e5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ale o co chodzi? O to, że wkręty mocujące, że są nieoryginalne? :)
Trzeba było torxami przykręcić a nie tak byle czym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi o to, że się rozkleił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkręty orginał (bynajmniej u mnie tak jest od początku).

Rozkleił bardziej pasuje,a najlepiej to rzekłbym, że ciśnienie go wy...ebało, podobno nie jestem wyjątkiem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.06.2017 o 09:56, Patryks83 napisał:

Wczoraj wziąłem się za sprawdzenie tych kabli. A więc od tego czujnika wychodzi kabel długości ok, 15 cm, leci w górę łączy się w grubą wiązkę leci w prawo

Dość dawno już o tym było, ale jakie w końcu rozwiązanie tego tematu u Ciebie było?  Mam identyczna sytuację, tylko nie mierzyłem jeszcze rezystancji na czujniku, jutro to zrobię,ale przejście wszędzie jest, wiązka wygląda bardzo ładnie, przynajmniej od podłużnicy do rozrusznika, dalej coraz ciaśniej i zastanawiam się czy muszę tam się męczyć, czy może znalazłeś inna przyczynę?

Jeszcze jedna dziwna rzecz, w schematach jakie znalazłem, przewod z tego czujnika idzie do wtyczki 14 pinowej i dalej do ecu, a u mnie idzie do wtyczki 4 pinowej i dalej do ecu i to na inne miejsca niż w schemacie który znalazłem na cardiagn. Może ktoś coś wie.. pomoże? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie odpowiedział, a ja za to dopowiem, bo cały czas mam z tym dziadostwem problem. 

Pomierzone napięcie zasilania map sensora daje mi 2.61V. Takie napiecie wychodzi z ecu. Przebicia żadnego nie znalazłem, jednak dla pewności poprowadziłem nowa wiązkę od czujnika do kostki na podłużnicy. Totalnie nic się nie zmieniło.

Więcej nic mi nie przychodzi do głowy jak dać ecu do sprawdzenia. Czy ktoś z mądrych głów na tym forum kojarzy co jeszcze ewentualnie można podejrzeć? Mój VCDs niestety nie chce zrobić logów, mam tylko zrzut błędu. 

https://photos.app.goo.gl/zBtQy8g4UKZ3g2Uy9

https://photos.app.goo.gl/1tbdRby5m6AjszRk7

Edytowane przez mech82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności