Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Próbowałem dokręcic, ale śruba jakby nie łapała gwintu, ani w jedną ani w drugą. Ktoś mi podpowiedział że trzeba udarem kręcić... Ale mam tylko wkretarke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo masz urwaną ośkę albo wieloklin. Tak czy inaczej trzeba odkręcić udarem (najlepiej pneumatycznym) i sprawdzać stan elementów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w passacie B6 po włączeniu klimy słyszę jakieś popukiwanie od strony deski rozdzielczej. Jak wyłączę klimę robi się cicho. Strasznie to irytujące. Nie wiecie może jaka może być przyczyna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Próbowałem dokręcic, ale śruba jakby nie łapała gwintu, ani w jedną ani w drugą. Ktoś mi podpowiedział że trzeba udarem kręcić... Ale mam tylko wkretarke

 

I sprawa załatwiona, trzeba śrubke dokręcic dobrym kluczem udarowym, i klima śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I sprawa załatwiona, trzeba śrubke dokręcic dobrym kluczem udarowym, i klima śmiga.

 

Dokręciłeś śrubę bez oględzin wałka i wieloklina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokręciłeś śrubę bez oględzin wałka i wieloklina?

 

mechanik dokrecil, mowil ze to nie jego pierwszy passat z ta sruba, podobno to czesto spotykany problem z odkrecajaca sie sruba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechanik dokrecil, mowil ze to nie jego pierwszy passat z ta sruba, podobno to czesto spotykany problem z odkrecajaca sie sruba

 

Lux !!! Facet widać zna się na rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z klimatronikiem w Passat b6 pokazał mi się kod błędu 71 a z drugiej strony kod 00. co robić bo wiem ze nie tak to powinno wyglądać. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o czym wy mówicie , jaki błąd. Passat to nie statek kosmiczny.gdy miałem uwalony ten zawór w kompresorze ale jeszcze o tym nie wiedziałem, zdjąłem z niego wtyczke i podpinajac miernik i włączając przycisk AC sprawdzałem czy napięcie się pojawia czy nie. błędów żadnych przy tym nie wywaliło. czytając ten wątek od początku setki ludzi miało uwalony właśnie ten e.zawór i nikt nie miał żadnych błędów- dlatego jest taki problem w diagnozie. po wymianie jego ponieważ to w 97% jest przyczyną, klima zaczęła działać i tak też było u mnie. wymiana to 5 min roboty. później nabicie czynnika i po problemie

 

A ktorym miejscu znajduje sie ten zawór? Mam taki sam silnik i oznaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie troche temat. Panowie zauważyłem ze klimatyzacja slabo chlodzi i nie wiem czy kompresor wogole sie zaczala. Jak to sprawdzic ? Spalanie na postoju mam 0.6-0.7 l wlaczam klime , przycisk AC i spalanie jest takie same. Po wylaczeniu auta nie słychać aby jakieś wiatraki chodzily czy cos w tym stylu. Co do samej temperatury to... dzis bylo 17stopni na plusie , odpalilem klime i ruszylem autem , po przejechaniu 5 km dopiero bylo czuć ze cos tam zimno leci ale to nie jest to co powinno. Jak daje na HI to czuc ze leci gorace powietrze a jak na LO to temperatura ma okolo 20-21 stopni.. gdzies czytałem ze moze byc za to odpowiedzialny zawor sterowania klimatyzacja . To prawda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duże prawdopodobieństwo że zawór się "wiesza". Też tak miałem u siebie - dopiero po dłuższej chwili klimatyzacja zaczynała chłodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sprężarce klimatyzacji - szukaj przewodu elektrycznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! U mnie klima jest coś kapryśna. Chłodzi, choć mrożne powietrze to to nie jest, tylko jeśli ustawię temp 18 lub 19 stopni, w każdej innej konfiguracji, nawet na LO leci wyrażnie ciepłe lub gorące powietrze. Zrobiłem test klimy i test silników nawiewów i sprawdzona ilość czynnika, jest ok. I jeszcze jedno, może nie na pewno ale mam wrażenie, że przy nagrzanym silniku klima gorzej chłodzi. O czym to może świadczyć, ktoś podpowie jakiś trop? Z góry dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylatory się uruchamiają na chłodnicy? Zobacz ręką jaka jest temperatura przewodów od klimatyzacji biegnących od grodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jak wentylatory... Przewody od klimy: jeden zimny drugi ciepły, nie gorący, to te pod maską ale sprawdzałem filtr kabinowy i dotknąłem tych rurek pod konsolą środkową i oba bardzo gorące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc, dzisiaj strzelił mi pasek wielorowkowy od klimatyzacji i alternatora, koła pasowe wyglądają jak by pasek topił się na nich (sam pasek też tak wygląda jak nadtopiony).

 

Sprawdziłem rolka napinacza oraz alternator jest ok, brak dziwnych odgłosów.

 

Jednak koła pasowego klimatyzacji nie da się ruszyć ręką i niestety podejrzewam, że to sprężarka się zatarła, chociaż wszystko jeszcze dzisiaj chłodziło ok i nie było żadnych dziwnych objawów ani odgłosów.

 

Czy ktoś miał takie objawy? bo nie wiem czy zakładać nowy pasek, czy od razy jechać do magika od klimatyzacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli kola sprezarki nie mozna ruszyc to jak mozna zalozyc pasek??? To chyba logiczne ze nie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

Trzeba wymontować sprzęgło z koła pasowego kompresora i można jeździć. Nie jest to skomplikowane

Zakładanie nowego paska nie ma sensu. Masz do wymiany kompresor, chłodnicę klimatyzacji i zawór rozprężny plus czyszczenie instalacji z opiłków.

Edytowane przez motocyklista

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba wymontować sprzęgło z koła pasowego kompresora i można jeździć. Nie jest to skomplikowane

 

Czy jest gdzieś jakieś how-to jak się za to zabrać?

Czy trzeba wyciągać sprężarkę do tej operacji?

 

Masz do wymiany kompresor, chłodnicę klimatyzacji i zawór rozprężny plus czyszczenie instalacji z opiłków.

 

Ktoś przerabiał?, jaka skala wydatków mnie czeka ?

Edytowane przez lopezpb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

Przerabiałem... Nie trzeba wyciągać kompresora. sprzęgiełko jest w kole pasowym kompresora od zewnątrz da się to łatwo wymontować.

Mi zatarł się w jesieni i po wymontowaniu sprzęgiełka jeździłem aż do niedawna (klimatyzacja w zimie nie była potrzebna) Sam kompresor to koszt ok. 1500 zł. ale nie wymieniaj tylko kompresora bo to nie ma sensu i wszystko schlag trafi... Zrobiłem w ASO za 2970 zł. i mam na to dwa lata gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności