Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie.

Dramat totalny - upaliło / ukruszyło kawałek świecy w 4 komorze spalania. Efekt misfire ciągły. Prawdopodobnie uszkodzony zawór wydechowy lub pierścienie.

Zaglądałem endoskopem na tłoku jest olej więc chyba pierścienie.

 

Samochód pali ale jeździ na 3 gary.

 

Miał ktoś coś podobnego ?

Szacowane koszty, miejsce naprawy?

 

:dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miał ktoś coś podobnego ?

 

Kiedyś zdejmowałem głowicę z tym, że w maździe w związku z urwaniem żarnika świecy. Denko tłoka było całe podziobane jeśli można tak to nazwać. Oczywiście komora spalania głowicy także była zniszczona. Będziesz musiał zdjąć głowicę i wyjąc tłok. Tłok do wymiany oraz regeneracja głowicy wymagana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za chwile bede zdejmował głowice u siebie aby ocenic straty wiec może później coś ci podpowiem co i jak

ewidentny pech, ale ja wczoraj miałem chyba jeszcze wiekszego , gdyż jadąc sobie spokojnie z pracy podczas wyprzedzania wymontowało mi korbowód i pozostawiło na alternatorze, własnie jestew w trakcie wydzierania silnika by sprawdzić czy głowica cała i pompa oleju ocalała.

wiedziałem że korbowody mają cięka scianke i delikatne sróby ale w cr takich cudów jeszcze nie widziałem

DSC_1534.jpg

DSC_1536.jpg

DSC_1537.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg i historia serwisowa (co ile wymiany oleju) - tak z czystej ciekawości.

 

Swego czasu właśnie w urywaniu korb i pękaniu wałów upatrywano największych potencjalnych wad skrzyń DSG - duże przeciążenia z uwagi na szybką zmianę prędkości obrotowej silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem procedure vw do sprawdzenia komory spalania.

Dany tlok ustawiamy w pozycji top dead center gdzie oba kanaly sa zamkniete. W miejsce swiecy wkrecamy dysze ze sprezonym powietrzem i podajemy 0.3Mpa i sprawdzamy gdzie ucieka powietrze. Na dolot na turbo lub w miske olejowa.

Robil ktos cos takiego. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To normalna procedura, a nie jakaś tam technika VW i działa w każdym silniku spalinowym. Aby była miarodajna próbę wykonuje się dwukrotnie - raz na sucho, a drugi raz po zalaniu oleju do każdego cylindra i ręcznym zakręceniu silnikiem - to uszczelni wstępnie pierścienie i zapewne zmieni wartości ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stan gładzi cylindra i denka tłoka można też sprawdzić za pomocą kamery inspekcyjnej. Wprowadza się ją przez otwór świecy zapłonowej. Moim zdaniem i tak trzeba będzie zdjąć głowicę i oddać do remontu. Ale tak jak napisałeś zacznij od sprawdzenia ciśnienia w cylindrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Endoskopie tak jak pisałem zrobiłem ale nic w sumie tam nie widać oprócz tego oleju na powierzchni tłoka.

Nie chodzi mi o sprawdzenie ciśnienia bo wiem że go tam nie ma. Bardziej chodzi mi o oszacowanie zniszczeń bo jeżeli przy podaniu sprężonego powietrza będzie uciekać przez zawory to do roboty tylko głowica a jeżeli pójdzie w miskę to silnik do remontu.

Oby to pierwsze. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co się bawić. Jeśli wiesz, że nie ma tam ciśnienia to i tak musisz wszystko sprawdzić i rozebrać.

 

Szczelność cylindrów można sprawdzić bez głowicy np.: naftą - ustawić wszystkie tłoki na równo wlać równą ilość nafty i po kilku godzinach sprawdzić czy równo zostało. Jeśli będą rysy na gładziach to można lekko honować tzw. ręczną honownicą ale to według wielu drut-metoda.

 

Głowicę sprawdza się najlepiej na odpowiedniej maszynie - wtedy widać jak na dłoni gdzie jest nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację. Bawić się chciałem tylko po to żeby podjąć decyzję. Jeżeli pierścienie to cały samochód do warsztatu.

Jeżeli zawory to sam zrzucam głowicę i samochód zostaje w domu. Mam blokadę do TSI i wszystkie klucze potrzebne więc nie powinno być problemu z zrzuceniem.

Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update - wczoraj zrobiłem pomiar kompresji.

1 - 10,5 bar

2 - 10,6 bar

3 - 10,4 bar

4 - 0,0 bar

 

W sumie nic odkrywczego bo wiedziałem że nie ma kompresji. Następnie podałem sprężone powietrze przez otwór po świecy i cały czas dmucha przez zawory wlotowe, nawet gdy są one zamknięte. Jest szansa że skończy się tylko na remoncie samej głowicy. W piątek zdejmuję dolot także zawory wlotowe będą jak na dłoni.

Może się komuś przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem rano auto pali na 3gary przez jakis moment po przejechaniu paruset metrow jest okej mam blad swiecy P161D na cylindrze 4 czy to mozem byc przyczyna tego? Oby nie zdarzylo mi sie jak koledze :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest temat dotyczący silnika benzynowego i ukruszonego fragmentu świecy zapłonowej. Ty masz problem z obwodem świecy żarowej w silniku wysokoprężnym. Na oko to prawdopodobnie przepalona świeca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update.

Zdemontowałem dolot i ku mojemu zdziwieniu zawory dolotowe na 4 tłoku są idealnie czyste, brak jakiegokolwiek nagaru (a tylko one nie były czyszczone przy 60kkm).

Konkluzja - doszło do zapłonu nagaru osadzonego na zaworach co spowodowało wypalenie gniazd i samych zaworów.

 

Nie udało mi się ściągnąć głowicy ze względu na brak specjalnego klucza do demontażu głowicy :(

 

Update-20.06.2017

Ściągnąłem głowicę. Zdjęcia poniżej.

 

20170619_164203.jpg

 

Przyglądając się zaworowi wlotowemu na 4 cylindrze wygląda jakby nie dolegał idealnie. Prawdopodobnie jest skrzywiony kiedy dostał odłamkiem świecy. Oddałem głowicę do profesjonalnego zakładu. Zobaczymy Co powiedzą po demontażu.

 

Update

 

Głowica po naprawie. Dwa zawory skrzywione i wymienione.

Głowica już siedzi.

 

20170625_171250.jpg

 

Update

 

Samochód złożony odpalony chodzi idealnie. Żadnych problemów, błędów.

Trafna diagnoza i z szacowanych kosztów 12300 spadł rachunek na 850 PLN.

:)

Może komuś się przyda

20170619_164212.jpg

Edytowane przez pompeusz666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie dlaczego do silników CDAA książka serwisowa podaje szczelinę elektrody 1,0 - 1,1 natomiast wszystkie wyszukiwarki świec, NGK, BRISK, BOSH mówią o szczelinie 0,8 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności