Skocz do zawartości
maajeranek

Klimatyzacja - odwieczny problem

Rekomendowane odpowiedzi

A weź zobacz czy nie masz czujnika 4 pin na dolnym wężu chlodnicy od spodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A weź zobacz czy nie masz czujnika 4 pin na dolnym wężu chlodnicy od spodu.

 

Mam taki czujnik 4 pinowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ten czujnik jest od rozłączania pompy jak temperatura silnika jest zbyt wysoka,i od załączania 2 biegu wiatraka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to ten czujnik jest od rozłączania pompy jak temperatura silnika jest zbyt wysoka,i od załączania 2 biegu wiatraka.

 

Nigdy mi się nie zdarzyło żeby silnik dostał takiej temperatury aby załączył wentylator klimatyzacji. Dzisiaj zrobiłem test wpiąłem się dwoma kabelkami we wtyczkę wentylatora, żeby mierzyć napięcie. Odpaliłem klimatyzacje wiatrak ruszył na 1 biegu i miał napięcie 8V 2 bieg wentylatora powinien mieć 12V(tak się domyślam skoro jest opornica) . Pojechałem na jazdę próbną i po 25 min sprężarka się wyłączyła, a wentylator pobierał tylko 8V czyli był na 1 biegu. Czyli ciśnienie w układzie wzrosło do takiego poziomu że wyłączyło kompresor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo ten czujnik na wezu dostaje swira i widzi zbyt wysoka temp i rozlacza,jedno z 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki czujnik na wężu ?? Jest tylko jeden czujnik presostat przy chłodnicy z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisalem ci ze czujnik na wezu dolnym odpowiada za rozlaczenie sprezarki ja widzi wysoka temp silnika,moze byc uszkodzony.zalczenie wiatraka i rozlaczenie pompy nie musi byc razem,po sa tam 4 piny a nie dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pisalem ci ze czujnik na wezu dolnym odpowiada za rozlaczenie sprezarki ja widzi wysoka temp silnika,moze byc uszkodzony.zalczenie wiatraka i rozlaczenie pompy nie musi byc razem,po sa tam 4 piny a nie dwa.

 

Ten czujnik o którym mówisz to jest presostat na chłodnicy klimatyzacji (skraplaczu). Innego czujnika w obwodzie klimatyzacji nie ma.

 

Dzisiaj zrobiłem test zmostkowałem piny 3 i 4 w presostacie od 2 biegu wentylatora żeby chodził cały czas. Załączyłem klimę na postoju chłodzi aż miło ale problem pojawia się w takie upalne dni że jak przejadę kilkaset metrów i stanę w korku to rozłącza kompresor. I nie mam pojęcia dlaczego skoro wentylator chodzi na 2 biegu to powinien zbić ciśnienie.

Drugi objaw to taki że po 25 min na postoju kiedy klima chodzi non stop nie widzę żeby jakaś woda kapała? To normalne w takie gorące dni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugi objaw to taki że po 25 min na postoju kiedy klima chodzi non stop nie widzę żeby jakaś woda kapała? To normalne w takie gorące dni?

-------------------------

 

Bardzo zły objaw , u mnie po 25 minutach jak mam na auto 18 stopni to kałuża 15 cm na 15 cm , z 0.5 litra jak nic , u mnie to praktycznie ciurkiem leci aż czasami wstyd np na stacji bo wygląda jak wyciek , powinna Ci lecieć woda od okolicy przedniego prawego koła .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Innego czujnika w obwodzie klimatyzacji nie ma.
pisze ci ze chodzi mi o czujnik na wezu chlodnicy wody dolnym a ty mi ciagle o presostacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie wykluczyłem wszystkie czujniki posprawdzane i są dobre.

1. VAG - 0 błędów

2. Autodiagnoza - 0 błędów

 

Teraz sprawa wygląda tak wszedłem w menu serwisowe kanał 19. Normalna praca kompresora pokazuje wartość 0 gdy dodaje gazu np. na 1 biegu tak 3 tys/obr to pokazuje się wartość 12 ( Motronic-Schnittstelle) na około 2 -3 sekundy. Później wraca do normalnych wartości 0 czyli praca kompresora (ale nie słychać żeby sprzęgło się załączało) i słychać jak cyka przekaźnik pod kierownicą.

 

Następny test jest taki, że włączam na przemian ECON i AUTO (przekaźnik cyka czy sprzęgło sprężarki powinno rozłączać i załączać się w tym momencie czy są jakieś zwłoki czasowe) bo u mnie ewidentnie się nie załącza dopiero jak postoi samochód 1 godzinę to się uda załączyć sprzęgło kompresora. Załączy się dodam gwałtownie gazu i rozłączy i auto znów musi odstać swoje coś ze sprzęgłem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności