Skocz do zawartości
maajeranek

Klimatyzacja - odwieczny problem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,proszę o podpowiedź co może być u mnie problemem. Załączam klime, wszystko ok,chłodzi lecz po przejechaniu np 50 km praktycznie przestaje chłodzić i obydwa węże od klimy są całe oblodzone. Gdy wyłączę klimę i się przejadę to po jakim czasie znów działa lecz też przez jakiś czas. W zeszłym roku miałem dobijany czynnik i wymieniany filterek na podszybiu.Wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli obydwa przewody są zimne (te dochodzące do kabiny) to masz zatkany układ. Musisz sprawdzić od jakiego miejsca rurka jest zimna - to w tym miejscu jest zator i czynnik się tam rozpręża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli obydwa przewody są zimne (te dochodzące do kabiny) to masz zatkany układ. Musisz sprawdzić od jakiego miejsca rurka jest zimna - to w tym miejscu jest zator i czynnik się tam rozpręża.

 

Zimna to mało powiedziane,obydwie rurki są dosłownie skute lodem.Dzięki za szybką odpowiedź,na weekend sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zimna to mało powiedziane,obydwie rurki są dosłownie skute lodem.Dzięki za szybką odpowiedź,na weekend sprawdzę.

 

Tak jest u ciebie?

Zamarznięty przewód LP klimy.jpg

U mnie powodem zamarzania była zatarta sprężarka

Dysza zapychała się zmieloną sprężarka.

Po czyszczeniu układu i wymianie sprężarki na sprawną wszystko wróciło do normy:victory

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jest u ciebie?

[ATTACH=CONFIG]153431[/ATTACH]

U mnie powodem zamarzania była zatarta sprężarka

Dysza zapychała się zmieloną sprężarka.

Po czyszczeniu układu i wymianie sprężarki na sprawną wszystko wróciło do normy:victory

 

Identycznie jak nie gorzej zamarznięte. Dziwne tylko że klima chłodzi tylko wraz z przebytymi kilometrami przestaje. Muszę znaleźć jakiś godny polecenia warsztat od klimy. Może ktoś ma takie namiary w Zielonej Górze lub Wrocławiu,byłbym wdzięczny.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej jedziesz tym bardziej zamarza parownik, w końcu tak zamarza że blokuje przepływ powietrza wymuszany przez wentylator dmuchawy.

Naciśnij econ poczekaj ze 2-3 minuty, parownik odmarznie i wraca nawiew.

 

Spuszczenie gazu - przedmuchanie dyszy - napełnienie układu - daje tylko chwilowy efekt sprawnej klimatyzacji lecz bardzo szybko problem wraca bo ponownie dysza zapycha się opiłkami metalu z zatartej sprężarki i znów efekt zamarzania.

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Im dłużej jedziesz tym bardziej zamarza parownik, w końcu tak zamarza że blokuje przepływ powietrza wymuszany przez wentylator dmuchawy.

Naciśnij econ poczekaj ze 2-3 minuty, parownik odmarznie i wraca nawiew.

 

Spuszczenie gazu - przedmuchanie dyszy - napełnienie układu - daje tylko chwilowy efekt sprawnej klimatyzacji lecz bardzo szybko problem wraca bo ponownie dysza zapycha się opiłkami metalu z zatartej sprężarki i znów efekt zamarzania.

 

Wielkie dzięki ,szukam sprężarki bo przy tych temperaturach jazda autem bez klimy to istne tortury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim kupisz sprężarkę sprawdź gdzie Ci zamarza. Jeśli nie będzie to na wysokości dyszy to może masz zator gdzieś wcześniej. Jest nawet taka możliwość, że w układzie jest dużo wilgoci i to ona blokuje (krystalizuje się) przepływ.

 

Jeśli już będziesz chciał wymieniać kompresor koniecznie z płukaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u drugiego mechanika i potwierdził że jeżeli dysza rozpręzna jest brudna to przytarta sprężarka i teraz są t opcje

 

1. Robić wszystko na nowych częściach z płukaniem które kosztuje 800pln - i całośc to ponad 2tys - trochę dużo

lub

2. używana sprężarka i nowy osuszacz + przedmuchanie całego układu - koszt okolo 500pln

 

Bardzo proszę o porady w którą stronę iść

 

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy skraplacz 250zl nowy osuszacz hella 50zl przewody sam sobie wyplukasz podczas montazu,jedynie do plukania wymiennika pod deska lipa ale ciekawe ile nowy kosztuje,moj przypadek wyglada tak ze po swapie w a6 lift z 3.0v6 na 1.8t przedlift silnik no i nie szlo odpalic na tym klimy,zrobilem wiec klime po przekaznikach 2x80A ktore ida przez czujnik cisnienia klimatyzacji,odpalam klime obiegiem zamknietym i wszystko bylo by ok ale slabo chlodzilo bardzo slabo mimo ze dalem nowy osuszacz,dysze i przewody,wysokie cisnienie slabo roslo nawet bez wiatraka na skraplaczu,do wymiany zostalo mi tylko pompa i skraplacz,kupilem to tansze czyli skraplacz,nabilem ponownie i git malina chlodzi jak wsciekla cisnienie po odlaczeniu wiatraka przeskoczylo skale po kilku sekundach i rozlaczyl przekaznik,moj stary skraplacz wyglada idealnie ale widocznie w srodku juz przeplyw nie ten,byl tam 17 lat,tak wiec warto brac to pod uwage.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co to może być, że klimatyzacja chłodzi dobrze ale wczoraj zdarzyło mi się 2 razy że sama się wyłączyła dopiero po ponownym załączeniu odpala się kompresor.(tak jakby kompresor sam się wyłączył) dzieje się to na razie tylko gdy jest ustawiona na "LOW".Dodam że rurki idące do parownika nie zamarzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IMG_20170602_102318.jpg Tak wyglądają rurki po 20 kilometrach. Lewa ciepła do pewnego momentu ,prawa zamarznięta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie

Jakieś pół roku temu kupiłem 1.9 TDI

 

wydawało mi się ze klima lekko chłodzi ..może tylko wydawało

Wczoraj pojechałem załadowałem uzupełnienie czynnika (cała procedura) i wg mnie dalej nie działa

 

Bezpiecznik 40 jest cały

przekaźnik 267 włączając klimę pstryka

wiatrak się kręci na wolnych obrotach

wszystkie paski śmigają

Zrobiłem test climatronika wyszło 444 02

Na Vagu nie pokazuje żadnych błędów w grupie 08

filtr kabinowy czysty

 

Gdzie mogę dalej szukać przyczyny barku chłodnego powietrza ?

 

Dziękuję za pomoc

 

Proszę o podpowiedz czy warto iść w 2 opcję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem u drugiego mechanika i potwierdził że jeżeli dysza rozpręzna jest brudna to przytarta sprężarka i teraz są t opcje

 

1. Robić wszystko na nowych częściach z płukaniem które kosztuje 800pln - i całośc to ponad 2tys - trochę dużo

lub

2. używana sprężarka i nowy osuszacz + przedmuchanie całego układu - koszt okolo 500pln

 

Bardzo proszę o porady w którą stronę iść

 

Dzieki

 

 

Proszę o podpowiedz czy warto iść w 2 opcję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć klime? Masz kasę? To rób, skoro inne opcje zawiodły :fajny Czego tu oczekujesz? Ze ktoś ci przytaknie i wyda pozwolenie, że możesz wydać SWOJE WLASNE pieniądze? :wmorde

I czy to opcja nr 1 czy 2- nie wiem. Wrzuć skan PITa z ostatniego roku podatkowego i wyciag z konta. Wtedy okreslimy , czy stać Cię na wariant 1 czy 2 .

 

Ja nikogo nie pytalem i wydałem prawie 2 kafle , ale pasztet w końcu zaczął chlodzic.

 

Zastanawiacie się czasem nad pytaniami, ktore tu wrzucacie? :wmorde :kijemgo

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem u drugiego mechanika i potwierdził że jeżeli dysza rozpręzna jest brudna to przytarta sprężarka i teraz są t opcje

 

1. Robić wszystko na nowych częściach z płukaniem które kosztuje 800pln - i całośc to ponad 2tys - trochę dużo

lub

2. używana sprężarka i nowy osuszacz + przedmuchanie całego układu - koszt okolo 500pln

 

Bardzo proszę o porady w którą stronę iść

 

Dzieki

 

Ja po zatarciu wybrałem opcje nr 2 zaryzykowałem i póki co 3 lato i sprężarka śmiga aż miło. Aż sie dziwie ze jeszcze działa, bo opiłki w układzie zawsze zostają. Nie było kasy więc zrobiłem taniej i na razie nie żałuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co załącza wentylator klimy po wyłączeniu silnika że dalej chodzi przez jakiś czas ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko na tym jednym grubszym przewodzie od klimy na całej jego długosci powinna skraplac sie woda jesli ukałd jest sprawny tak?? Wynika to z roznicy temperatur to wiadome a teraz mam pytanie czy to normalne ze przy temperaturze +20 stopni ta rurka bedzie lekko tylko skroplona woda a z pod auta nie kapie woda a przy np +29 bedzie o wiele wiecej wszedzie skraplała sie woda i bedzie az kapac z pod auta ? to jest normalne dokładnie mi chodzi czy dosłownie przy plus 20 stopniach bedzie mniej tej wody i klima jak by słabiej chłodziła tez tak macie ?? Czy powinna dawac na maxa tez tej wody skraplac i robic lodówke dosłownie w aucie/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik na chlodnicy.

 

Czyli jeżeli PRESOSTAT nie załącza 2 biegu wentylatora przy normalnej pracy klimatyzacji i w korku sprężarka się wyłącza. To wniosek z tego taki że:

 

1. Ciśnienie w układzie przekroczyło 30 bar i presostat wyłączył sprężarkę.

2. Uszkodzony został styk w presostacie (po zmostkowaniu pinu 3 i 4 2 bieg działa). A z tego co pamiętam kiedyś ten wentylator chodził nawet po zgaszeniu silnika.

3. Jeżeli po zgaszeniu auta wentylator też nie chodzi w celu zbicia za wysokiego ciśnienia.

 

To wniosek z tego taki że presostat jest uszkodzony ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności