kaiteu Zgłoś #1 Napisano 11 Maja 2017 (edytowane) Witam wszystkich dziś spotkała mnie przykra niespodzianka mianowicie rozbiegał sie mój passacik trochę go przeciągałem na obrotach spadła zupełnie moc jak by skrzynia się rozsypała i turbinka się trochę rozbiegała próbowałem zgasić kluczykiem a on chodzi dalej, szczęście w nie szczęściu że trzymało go na niskich obrotach, i zdusiłem go dopiero rozrusznikiem gdy zgasł odpaliłem ponownie i wszystko niby w normie nawet żadnego błędu nic normalnie dojechałem do domu 1km ostatnio zauważyłem że coś więcej oleju brał i miał trochę przeciągnięty termin wymiany na poniedziałek mam termin u mechanika tak czy tak będę robił generalny remont, nurtuje mnie tylko pytanie czy to wina turbiny czy starego oleju? pierwszy raz taka sytuacja a jak widziałem na youtube to jak się silnik rozbiega to reguły max obroty i korba bokiem a ty tak "spokojnie" wszystko to wyglądało na moje szczęście. Mogło coś przez to się uszkodzić? na co przy remoncie oprócz turbiny zwrócić jeszcze uwagę? może to nie rozbieganie ? teraz miga kontrolka świec żarowych co wskazywało by na czujnik podciśnienia turbo? Edytowane 11 Maja 2017 przez kaiteu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #2 Napisano 11 Maja 2017 Jak go zgasiles w miare szybko to nic nie powinno sie uszkodzic . Musisz wyczyścić umyć dobrze cały dolot wymiana filtrów oczywiście olejowy i paliwowy nowy olej i filtr powietrza i powinno smigac wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaiteu Zgłoś #3 Napisano 11 Maja 2017 Tak to wyglada czy to nastawnik pompy paliwa czy turbiny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #4 Napisano 11 Maja 2017 17971regulator przepływu paliwa osiagniety dolny zakres 17969 nastawnik dawki paliwa Cos nie tak z pompa wtryskowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaiteu Zgłoś #5 Napisano 11 Maja 2017 i przez pompę mogły wystąpić takie obawy ze silnika nie mogłem zgasić czy porostu turbinka sie rozbiegała a uszkodzenie pompy jest tego rezultatem czy pompa. czyli pompa do naprawy gorzej jak będzie do wymiany bo siedzi 11 ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #6 Napisano 11 Maja 2017 A turbina olej pobrała z silnika dużo oleju ci ubyło z silnika ? Jak nie mogles zgasić to mogła pobrac olej który z silnika przez nieszczelności. Dymil mocno i na jaki kolor ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaiteu Zgłoś #7 Napisano 11 Maja 2017 nie dymił w ogóle chodził normalnie w granicach 1,5-2 tys obrotów nie reagował na pedał gazu przekręciłem kluczyk i nic dopiero tak jak bym chciał odpalić ponownie to go rozrusznik zdusił dojechałem do domu 1 km zgasiłem napisałem post i poszedłem vagiem i wtedy migająca kontrolka świec żarowych falowanie na obrotach z reguły trzyma się na 0.9 podskakuje do 1,5 i gaśnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszpiast Zgłoś #8 Napisano 11 Maja 2017 W takim razie to wina pompy turbo masz ok jakby silnik ci się rozbiegal od zepsutego turbo to by dymil mocno bo by przepalal olej silnikowy zaciagniety z nie szczelnego turbo a tu chodzi w takim razie o pompę musisz dac ja fachowców i do sprawdzenia bądź podmienia na inna .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaiteu Zgłoś #9 Napisano 11 Maja 2017 może wjade zaraz jeszcze do grazu i sciagne pokrywe nastawnika i wzrokowo zobacze czy wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #10 Napisano 17 Maja 2017 Jakieś dziwne to rozbieganie, czyli co nie mogłeś zgasić silnika, przekręcając kluczyk w stacyjce, czy jak? Trochę to wygląda na problemy z kostką stacyjki, ewentualnie z zaworkiem odcinającym dopływ paliwa tym w głowiczce pompy wtryskowej. Rozbiegany silnik to obroty na max i kupa dymu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaiteu Zgłoś #11 Napisano 25 Maja 2017 Tak macie rację okazało się że na na nastawniku pompy zebrało się trochę syfu, co skutkowało takimi objawami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach