mgboczna Zgłoś #1 Napisano 11 Maja 2017 (edytowane) [iNSTRUKCJA] PASSAT B7 - PARK ASSIST (DOŁOŻENIE DO PARKTRONIKA ASYSTENTA PARKOWANIA) WYKAZ PODZESPOŁÓW: -MODUŁ STEROWNIKA : 3AA 919 475 S -PANEL WŁĄCZNIKA (Przy dźwigni zmiany biegów): 3AB927238CB (w zależności od wersji wyposażenia) - CZUJNIKI LEWY TYŁ BOK, PRAWY TYŁ BOK : 1S0 919 275 C x 2 SZT. - CZUJNIKI LEWY PRZÓD BOK, PRAWY PRZÓD BOK : 1T0 919 297 A x 2 SZT. - PIERŚCIENIE USZCZELNIAJĄCE DLA CZUJNIKÓW TYŁ : 1T0 919 133 C / 9B9 x2 SZT. - PIERŚCIENIE USZCZELNIAJĄCE DLA CZUJNIKÓW PRZÓD : 1T0 919 133 B /9B9 x 2 SZT. - UCHWYT CZUJNIKA LEWY TYŁ : 1T0 919 397 GRU - UCHWYT CZUJNIKA PRAWY TYŁ : 1T0 919 398 GR - UCHWYT CZUJNIKA LEWY PRZÓD : 1T0 919 399 GRU - UCHWYT CZUJNIKA PRAWY PRZÓD : 1T0 919 400 GRU - OPRAWA WTYCZKI ZE STYKAMI : 4F0 973 703 x 2 SZT. (DO CZUJNIKÓW TYŁ BOK-CZARNE) - OPRAWA WTYCZKI ZE STYKAMI : 4H0 973 703 A x 2SZT. (DO CZUJNIKÓW PRZÓD BOK-BRĄZOWE) [W przypadku trudności ze zdobyciem …703A można wykorzystać …703 ale trzeba powiększyć nacięcie na wtyku] - PRZEWÓD 0,5 mm² Z PINAM DO WTYCZKI DLA PANELU WŁĄCZNIKÓW : 000 979 009 E x 2 SZT. - PRZEWÓD 0,35mm² ˛ DO WTYCZKI STEROWNIKA : 00 979 009 E x 4 SZT. - GNIAZDO + WTYK 1J0973703 1J0973803 X 1 KPL. - LAKIER DO POMALOWANIA CZUJNIKÓW I UCHWYTÓW - ROZPUSZCZALNIK DO ODTŁUSZCZENIA POWIERZCHNI PRZED LAKIEROWANIEM I PRZYKLEJANIEM UCHWYTÓW DO ZDERZAKÓW - WIERTŁO (ROZWIERTAK) DO OTWORÓW POD UCHWYTY CZUJNIKÓW (czujniki: przód Ø28mm, tył Ø23mm) - VCDS MONTAŻ : W pierwszej kolejności przygotowałem do lakierowania czujniki gdyż były kupione używane i wcześniej lakierowane w innym kolorze. Koszyki czujników zostały zakupione w ASO (cena na aukcjach przewyższa cenę w ASO !!) w opcji GRU czyli zagruntowane i przygotowane do lakierowania. Po lakierowaniu kolorem bazowym zostały pokryte lakierem bezbarwnym. Demontaż zderzaków przód i tył i wykonanie otworów pod koszyki. Po zdemontowaniu zderzaków przystępujemy do wykonywania otworów. Fabrycznie są one wyciskane za pomocą przyrządu VAS 6614 ale z braku dostępu do odpowiedniej wersji tego przyrządu musimy sobie poradzić w inny sposób. Otwory w przednim zderzaku mają średnicę 28 mm a w tylnym 23 mm. Miejsce ich wykonania zaznaczone jest przez fabrykę na wewnętrznej stronie zderzaka. W moim przypadku wiercenie wykonałem wiertłami płaskimi do drzewa i plastiku. W pierwszej kolejności wykonałem przewierty na wylot od wewnętrznej strony małym wiertłem o Ø 1,5 mm w celu zaznaczenia miejsca wiercenia. Zasadnicze wiercenie wykonałem od zewnętrznej strony (można powierzchnię zderzaka zabezpieczyć w obrębie wierconego otworu taśmą samoprzylepną) ponieważ gdybym wiercił od wewnętrznej została by krawędź na zewnątrz do zniwelowania , której nie da się w estetyczny sposób usunąć (przeprowadziłem próby wiercenia na kawałku plastiku stąd takie wnioski). Po zakończeniu wiercenia można delikatnie lakierem potraktować krawędzie wewnętrzne otworów aby nie był widoczny czarny plastik zderzaka. Teraz kolej na wiązki. Do zrobienia jest kilka modyfikacji: 1- wiązka parktronika w zderzaku tył 2- wiązka parktronika w zderzaku przód 3- wiązka od zderzaka tył do sterownika 4- wiązka od zderzaka przód do sterownika 5- wiązka od panelu z włącznikiem PA do sterownika W celu dostępu do sterownika należy wymontować zegary (mamy wówczas swobodny dostęp do złączy). Wiązka "1” W zależności od wersji wyposażenia ulega modyfikacji tylna wiązka w zderzaku. W moim przypadku (przyp. sedan ,Easy Open, Parktronik) z wtyczki 8pin należy wypiąć piny 7 i 8 (oświetlenie tablicy rejestracyjnej) a w to miejsce wpiąć w/g schematu piny od przewodów sygnałowych czujników PA ( dwa pozostałe piny z czujników łączymy równolegle z istniejącymi czujnikami). Z kolei wypięte przewody należy zamontować do nowej zakupionej wtyczki 3 pin. Z 8 pinowego gniazda w wiązce do zderzaka również należy wyjąć 2 piny i zamontować je do nowego gniazda. ( W ten sposób wykonamy instalację zgodną ze schematem instalacji samochodu. Można sobie sprawę uprościć i dwa przewody sygnałowe od czujników wpiąć do nowej wtyczki, aleâ�Ś.zakładam, że robimy jak w oryginale). Wiązka "2" Modyfikujemy wiązkę dokładając czujniki (zasilanie i masę łączymy z istniejącymi w wiązce) natomiast przewody sygnałowe wpinamy do istniejącej kostki (pin 3 i 4 gn. T12A) Wiązka "3" W miejsce wypiętych przewodów oświetlenia tablicy rejestracyjnej wpinamy nową wiązkę (2 x przewód o przekroju 0,35 mm² zaizolowany taśmą parcianą) i prowadzimy ją pod listwami progowymi do sterownika (pin6 i 10 gn.T12). Wiązka "4" Są to dwa przewody sygnałowe, które wpinamy w gniazdo (pin 3 i 4) wtyczki (gniazda) znajdującego się na przedniej lewej podłużnicy i prowadzimy je w izolacji do wtyczki T12A pin 9 i 10 sterownika. Wyjęte z niewykorzystanych pinów dwie zaślepki wykorzystujemy do zaślepienia wolnych pinów w złączy zderzaka tylnego. Wiązka "5" Wiązkę tę stanowią dwa przewody o przekroju 0,5 mm² prowadzone od pinów 10 i 11 wtyczki T26 przy panelu włączników w konsoli środkowej do pinów 9 i 16 wtyczki T16 sterownika PA. Po prawidłowym podłączeniu i sprawdzeniu połączeń możemy przystąpić do kodowania. Kodowanie. 19-CAN GATEWAY: check 10-Park/ Steer Assist Adress 44- STEERING ASSIST- enter Security Code –Adaptation-Channel 04:Installation Park Steer Assist- New Value :1 Test- Save - OK 10-Park Steer Assist : module coding in accordance with your vehicle’s options Zestawienie kosztów. - sterownik - 150,- - przełącznik - 110,- - czujniki przód, tył -160,- - koszyki kpl.- 121.- - przewody, wtyczka 3 pin, izolacja -58,- - lakier - 52,- - wiertła - 28,- - wtyczki do czujników - pozostałość ze starej wiązki RAZEM : 679,- Poświęcony czas i frajda - BEZCENNE ZE WZGLĘDU NA OGRANICZENIA WIĘCEJ ZDJĘĆ W KOLEJNYM POSCIE Edytowane 9 Listopada 2018 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #2 Napisano 11 Maja 2017 (edytowane) Park Assist zdjęcia cz.2 Edytowane 11 Maja 2017 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #3 Napisano 15 Maja 2017 3AA sterownik to zeszłe "stulecie" teraz to się zakłada 1K8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #4 Napisano 15 Maja 2017 Scirocco ?! A z jakiej paki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #5 Napisano 15 Maja 2017 a z jakiej paki? pla 3.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #6 Napisano 15 Maja 2017 atmosferyczny napisał: Scirocco ?! A z jakiej paki? Bo się samo aktywuje przy podjeżdżaniu do przeszkody. Pisałem już o tym. truna napisał: pla 3.0 3,14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark2121 Zgłoś #7 Napisano 15 Maja 2017 A co trzeba zrobić, aby podłączyć pa 3.0? Tylko sterownik? Czy wiązki , czujniki itd. trzeba zmieniać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f16mysliwiec Zgłoś #8 Napisano 16 Maja 2017 https://www.drive2.ru/l/10392999/ Z tego co widać tylko sterownik i wtyczki do niego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #9 Napisano 16 Maja 2017 PLA 3.0 musi być z odpowiednim softem to raz i trzeba umieć do niego wgrać charakterystykę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f16mysliwiec Zgłoś #10 Napisano 16 Maja 2017 A szczegóły jaki soft ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #11 Napisano 16 Maja 2017 romeo9999 napisał: PLA 3.0 musi być z odpowiednim softem to raz i trzeba umieć do niego wgrać charakterystykę To kiedy montujemy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f16mysliwiec Zgłoś #12 Napisano 17 Maja 2017 A teraz nastanie cisza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark2121 Zgłoś #13 Napisano 17 Maja 2017 (edytowane) Chyba tak.... ciekawe czy ten sterownik pla3 jest zgodny z naszymi gatewayami i licznikami. Czy jest inny sposób programowania, no i jak wygląda sprawa techniczna, ilość przewodów, czujników i typ. Ps. Ostatnio jezdzilem a6 i przy cofaniu jak dojechałem do przeszkody sam zachamowal. Bez automatycznego parkowania. W passacie tak nie jest. Inny sterownik chyba. Edytowane 17 Maja 2017 przez mark2121 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel Zgłoś #14 Napisano 17 Maja 2017 Czy róznica między pla 1.5 a 2.0 to sterownik i ilość czujników? Chciałbym domontować do b6 pla 1.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f16mysliwiec Zgłoś #15 Napisano 28 Października 2018 Zdjęcia z prac podczas robienia otworów. Jakby ktoś chciał narzędzie do dziur 23mm to służę pomocą Mam taki problem że po podłączeniu wszystkiego wyrzuca mi błąd : 1079828 - Supply Voltage for Parking Aid Sensor(s) B107A 14 [009] - Open or Short to Ground Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 W momencie jak podłączam wcześniejszy sterownik to 8 czujników działa, a jak ten pod 12 to jest w/w błąd. Dodatkowe pytanie czy trzeba zmieniać czujniki abs? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #16 Napisano 30 Października 2018 W b6 jak przechodzisz na pompę 3AA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f16mysliwiec Zgłoś #17 Napisano 30 Października 2018 Aha dzięki a ten błąd : 1079828 - Supply Voltage for Parking Aid Sensor(s) B107A 14 [009] - Open or Short to Ground Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #18 Napisano 30 Października 2018 Wiązka, czujnki albo sterownik nie bangla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f16mysliwiec Zgłoś #19 Napisano 30 Października 2018 Nawet jak odłączyłem dwie wtyczki przy sterowniku 12pinowe to sterownik nadal wyrzuca ten sam błąd wiec może on jest uszkodzony ? Dla testu podłączyłem z powrotem sterownik pod 8 czujników i 8 czujników działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f16mysliwiec Zgłoś #20 Napisano 5 Listopada 2018 Dla potomnych to był uszkodzony sterownik. Mam jeszcze ciekawszą sytuacje otóż PArk asist działa ale OPS360 niema ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach