Skocz do zawartości
mgboczna

[Instrukcja] Montaż Park Assist PLA 2.0 Passat B7

Rekomendowane odpowiedzi

[iNSTRUKCJA] PASSAT B7 - PARK ASSIST (DOŁOŻENIE DO PARKTRONIKA ASYSTENTA PARKOWANIA)

WYKAZ PODZESPOŁÓW:

-MODUŁ STEROWNIKA : 3AA 919 475 S

Sterownik (1).jpg

-PANEL WŁĄCZNIKA (Przy dźwigni zmiany biegów): 3AB927238CB (w zależności od wersji wyposażenia)

Panel (1).jpg

- CZUJNIKI LEWY TYŁ BOK, PRAWY TYŁ BOK : 1S0 919 275 C x 2 SZT.

11 (1).jpg

- CZUJNIKI LEWY PRZÓD BOK, PRAWY PRZÓD BOK : 1T0 919 297 A x 2 SZT.

12 (1).jpg

- PIERŚCIENIE USZCZELNIAJĄCE DLA CZUJNIKÓW TYŁ : 1T0 919 133 C / 9B9 x2 SZT.

- PIERŚCIENIE USZCZELNIAJĄCE DLA CZUJNIKÓW PRZÓD : 1T0 919 133 B /9B9 x 2 SZT.

1 (1).jpg

- UCHWYT CZUJNIKA LEWY TYŁ : 1T0 919 397 GRU

5 (1).jpg

- UCHWYT CZUJNIKA PRAWY TYŁ : 1T0 919 398 GR

2 (1).jpg

- UCHWYT CZUJNIKA LEWY PRZÓD : 1T0 919 399 GRU

3 (1).jpg

- UCHWYT CZUJNIKA PRAWY PRZÓD : 1T0 919 400 GRU

4 (1).jpg

- OPRAWA WTYCZKI ZE STYKAMI : 4F0 973 703 x 2 SZT. (DO CZUJNIKÓW TYŁ BOK-CZARNE)

- OPRAWA WTYCZKI ZE STYKAMI : 4H0 973 703 A x 2SZT. (DO CZUJNIKÓW PRZÓD BOK-BRĄZOWE)

[W przypadku trudności ze zdobyciem  …703A można wykorzystać …703 ale trzeba powiększyć nacięcie na wtyku]

9 (1).jpg

- PRZEWÓD 0,5 mm² Z PINAM DO WTYCZKI DLA PANELU WŁĄCZNIKÓW : 000 979 009 E x 2 SZT.

- PRZEWÓD 0,35mm² ˛ DO WTYCZKI STEROWNIKA : 00 979 009 E x 4 SZT.

- GNIAZDO + WTYK 1J0973703 1J0973803 X 1 KPL.

 

- LAKIER DO POMALOWANIA CZUJNIKÓW I UCHWYTÓW

- ROZPUSZCZALNIK DO ODTŁUSZCZENIA POWIERZCHNI PRZED LAKIEROWANIEM I PRZYKLEJANIEM UCHWYTÓW DO ZDERZAKÓW

- WIERTŁO (ROZWIERTAK) DO OTWORÓW POD UCHWYTY CZUJNIKÓW (czujniki: przód Ø28mm, tył Ø23mm)

- VCDS

 

MONTAŻ :

W pierwszej kolejności przygotowałem do lakierowania czujniki gdyż były kupione używane i wcześniej lakierowane w innym kolorze. Koszyki czujników zostały zakupione w ASO (cena na aukcjach przewyższa cenę w ASO !!) w opcji GRU czyli zagruntowane i przygotowane do lakierowania. Po lakierowaniu kolorem bazowym zostały pokryte lakierem bezbarwnym.

 

Demontaż zderzaków przód i tył i wykonanie otworów pod koszyki.

Po zdemontowaniu zderzaków przystępujemy do wykonywania otworów. Fabrycznie są one wyciskane za pomocą przyrządu VAS 6614 ale z braku dostępu do odpowiedniej wersji tego przyrządu musimy sobie poradzić w inny sposób.

Otwory w przednim zderzaku mają średnicę 28 mm a w tylnym 23 mm. Miejsce ich wykonania zaznaczone jest przez fabrykę na wewnętrznej stronie zderzaka. W moim przypadku wiercenie wykonałem wiertłami płaskimi do drzewa i plastiku. W pierwszej kolejności wykonałem przewierty na wylot od wewnętrznej strony małym wiertłem o Ø 1,5 mm w celu zaznaczenia miejsca wiercenia. Zasadnicze wiercenie wykonałem od zewnętrznej strony (można powierzchnię zderzaka zabezpieczyć w obrębie wierconego otworu taśmą samoprzylepną) ponieważ gdybym wiercił od wewnętrznej została by krawędź na zewnątrz do zniwelowania , której nie da się w estetyczny sposób usunąć (przeprowadziłem próby wiercenia na kawałku plastiku stąd takie wnioski). Po zakończeniu wiercenia można delikatnie lakierem potraktować krawędzie wewnętrzne otworów aby nie był widoczny czarny plastik zderzaka.

 

Teraz kolej na wiązki.

Do zrobienia jest kilka modyfikacji:

1- wiązka parktronika w zderzaku tył

2- wiązka parktronika w zderzaku przód

3- wiązka od zderzaka tył do sterownika

4- wiązka od zderzaka przód do sterownika

5- wiązka od panelu z włącznikiem PA do sterownika

 

W celu dostępu do sterownika należy wymontować zegary (mamy wówczas swobodny dostęp do złączy).

 

Wiązka "1”

W zależności od wersji wyposażenia ulega modyfikacji tylna wiązka w zderzaku. W moim przypadku (przyp. sedan ,Easy Open, Parktronik) z wtyczki 8pin należy wypiąć piny 7 i 8 (oświetlenie tablicy rejestracyjnej) a w to miejsce wpiąć w/g schematu piny od przewodów sygnałowych czujników PA ( dwa pozostałe piny z czujników łączymy równolegle z istniejącymi czujnikami). Z kolei wypięte przewody należy zamontować do nowej zakupionej wtyczki 3 pin. Z 8 pinowego gniazda w wiązce do zderzaka również należy wyjąć 2 piny i zamontować je do nowego gniazda. ( W ten sposób wykonamy instalację zgodną ze schematem instalacji samochodu. Można sobie sprawę uprościć i dwa przewody sygnałowe od czujników wpiąć do nowej wtyczki, aleâ�Ś.zakładam, że robimy jak w oryginale).

 

 

Wiązka "2"

Modyfikujemy wiązkę dokładając czujniki (zasilanie i masę łączymy z istniejącymi w wiązce) natomiast przewody sygnałowe wpinamy do istniejącej kostki (pin 3 i 4 gn. T12A)

Wiązka "3"

W miejsce wypiętych przewodów oświetlenia tablicy rejestracyjnej wpinamy nową wiązkę (2 x przewód o przekroju 0,35 mm² zaizolowany taśmą parcianą) i prowadzimy ją pod listwami progowymi do sterownika (pin6 i 10 gn.T12).

 

Wiązka "4"

Są to dwa przewody sygnałowe, które wpinamy w gniazdo (pin 3 i 4) wtyczki (gniazda) znajdującego się na przedniej lewej podłużnicy i prowadzimy je w izolacji do wtyczki T12A pin 9 i 10 sterownika. Wyjęte z niewykorzystanych pinów dwie zaślepki wykorzystujemy do zaślepienia wolnych pinów w złączy zderzaka tylnego.

 

Wiązka "5"

Wiązkę tę stanowią dwa przewody o przekroju 0,5 mm² prowadzone od pinów 10 i 11 wtyczki T26 przy panelu włączników w konsoli środkowej do pinów 9 i 16 wtyczki T16 sterownika PA.

Po prawidłowym podłączeniu i sprawdzeniu połączeń możemy przystąpić do kodowania.

 

Kodowanie.

19-CAN GATEWAY: check 10-Park/ Steer Assist Adress

44- STEERING ASSIST- enter Security Code –Adaptation-Channel 04:Installation Park Steer Assist- New Value :1 Test- Save - OK

10-Park Steer Assist : module coding in accordance with your vehicle’s options

 

 

Zestawienie kosztów.

- sterownik - 150,-

- przełącznik - 110,-

- czujniki przód, tył -160,-

- koszyki kpl.- 121.-

- przewody, wtyczka 3 pin, izolacja -58,-

- lakier - 52,-

- wiertła - 28,-

- wtyczki do czujników - pozostałość ze starej wiązki

RAZEM : 679,-

 

Poświęcony czas i frajda - BEZCENNE

 

ZE WZGLĘDU NA OGRANICZENIA WIĘCEJ ZDJĘĆ W KOLEJNYM POSCIE

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Park Assist zdjęcia cz.2

7 (1).jpg

 

18 (1).jpg

 

Sterownik2 (1).jpg

13 (1).jpg

14 (1).jpg

15 (1).jpg

17 (1).jpg

21 (1).jpg

czujniki i koszyki po lakierowaniu (1).jpg

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3AA sterownik to zeszłe "stulecie"

teraz to się zakłada 1K8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Scirocco ?! A z jakiej paki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a z jakiej paki?

pla 3.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny napisał:
Scirocco ?! A z jakiej paki?

Bo się samo aktywuje przy podjeżdżaniu do przeszkody.

Pisałem już o tym.

truna napisał:
pla 3.0

3,14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co trzeba zrobić, aby podłączyć pa 3.0? Tylko sterownik? Czy wiązki , czujniki itd. trzeba zmieniać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PLA 3.0 musi być z odpowiednim softem to raz i trzeba umieć do niego wgrać charakterystykę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
romeo9999 napisał:
PLA 3.0 musi być z odpowiednim softem to raz i trzeba umieć do niego wgrać charakterystykę

To kiedy montujemy? :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak.... ciekawe czy ten sterownik pla3 jest zgodny z naszymi gatewayami i licznikami. Czy jest inny sposób programowania, no i jak wygląda sprawa techniczna, ilość przewodów, czujników i typ. Ps. Ostatnio jezdzilem a6 i przy cofaniu jak dojechałem do przeszkody sam zachamowal. Bez automatycznego parkowania. W passacie tak nie jest. Inny sterownik chyba.

Edytowane przez mark2121

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy róznica między pla 1.5 a 2.0 to sterownik i ilość czujników?

Chciałbym domontować do b6 pla 1.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia z prac podczas robienia otworów.

Jakby ktoś chciał narzędzie do dziur 23mm to służę pomocą :)

Mam taki problem że po podłączeniu wszystkiego wyrzuca mi błąd :

1079828 - Supply Voltage for Parking Aid Sensor(s)
          B107A 14 [009] - Open or Short to Ground
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001

W momencie jak podłączam wcześniejszy sterownik to 8 czujników działa, a jak ten pod 12 to jest w/w błąd.

IMG_20181027_182436.jpg

IMG_20181027_182611.jpg

IMG_20181027_182929.jpg

IMG_20181028_090408.jpg

IMG_20181028_181630.jpg

IMG_20181028_181721.jpg

IMG_20181027_170244.jpg

IMG_20181027_170254.jpg

IMG_20181027_170548.jpg

IMG_20181027_170645.jpg

IMG_20181027_171030.jpg

 

Dodatkowe pytanie czy trzeba zmieniać czujniki abs?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b6 jak przechodzisz na pompę 3AA ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha dzięki a ten błąd :

1079828 - Supply Voltage for Parking Aid Sensor(s)
          B107A 14 [009] - Open or Short to Ground
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązka, czujnki albo sterownik nie bangla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak odłączyłem dwie wtyczki przy sterowniku 12pinowe to sterownik nadal wyrzuca ten sam błąd wiec może on jest uszkodzony ?

Dla testu podłączyłem z powrotem sterownik pod 8 czujników i 8 czujników działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych to był uszkodzony sterownik.

Mam jeszcze ciekawszą sytuacje otóż PArk asist działa ale OPS360 niema ;/

 

IMG_20181105_201833.jpg

IMG_20181105_201938.jpg

IMG_20181105_203419.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności