Skocz do zawartości
Gość zwrot

Za niskie zawieszenie.

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego ja u siebie równiez mam tak w Sedanie. Sadze, ze przod jak i tyl jest nizej ale po zaladowaniu bagaznika i do tego wziecia 3 osob **** mi siedzi jak bym mial obnizone zawieszenie. sadze jednak ze mam do wymiany juz amorki bo tez seryjne u mnie siedza

 

Amorki mają za zadanie tłumić drgania, nie odpowiadają one za wysokość samochodu.

Na wysokość mają wpływ głównie sprężyny, które, jak są stare i zużyte uginają się bardziej i auto "siedzi"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy posiadam w passacie sportowe zawieszenie (gwintowane) chciałby podnieść go do góry. Moge tylko założyć normalne spreżyny czy musze też kupić amory??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy posiadam w passacie sportowe zawieszenie (gwintowane) chciałby podnieść go do góry. Moge tylko założyć normalne spreżyny czy musze też kupić amory??

 

Najprawdopodobniej masz też amorki sportowe, więc zakładając sprężyny serie na 100% amory trzeba będzie zmienić, gdyż jest inna ich długość i zakres działania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Koledzy posiadam w passacie sportowe zawieszenie (gwintowane) chciałby podnieść go do góry. Moge tylko założyć normalne spreżyny czy musze też kupić amory??

 

coś nie trybię, w czym chłopie masz problem ??? kręcisz na gwincie do góry i po sprawie, po cholerę sprężyny zmieniać, podniesiesz to się miększy zrobi.

Najprawdopodobniej masz też amorki sportowe, więc zakładając sprężyny serie na 100% amory trzeba będzie zmienić, gdyż jest inna ich długość i zakres działania.

 

 

przy gwincie jest bardzo dużyyyy zakres pracy amorków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jakie występowały rodzaje zawieszenia w Passacie b5 3b?

 

u mnie jest bardzo nisko czerwone sprężyny a opona 205/55 r16

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/112201-VW-PASSAT-KOMBI-1-9-TDI-110-AFN-Royal-Green-Mica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak czytam wasze wypowiedzi to ja chyba trafiłem na "wysokiego" paszczura mam go od niedawna ale prześwit ma spory pomiędzy standardowe koło a rant błotnika można spokojnie włożyć 4 palce pionowo czyli ok 8-9 cm oczywiście z każdej strony równo w porównaniu do mk4 którymi jeździłem od lat to passek jest istnym wozem terenowym nigdzie nie zawadzam podwoziem

sprawdziłem i amorki są oryginalne za znakiem vw sprężyny tez raczej nie były wymieniane a przypartując się innym passkom z parkingu mój stoi tak samo wysoko jak modele b5 fl większość b5 siedzi dość nisko podobnie do mk4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zawieszenie H&R jest dość niski ale prezencja super, na letnich 225/45/17 trzyma się asfaltu jakby był przyklejony, nawet jak załaduję do środka komplet nie siądzie niżej:kciuki

Tyle że na progach muszę się zatrzymać do zera i spokojnie na jedyneczce:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi natomiast wydaje się że mam za wysokie zawieszenie.

Na zdjęciu podaję odlęgłość od podłoża do błotnika:

A z przodu 68,5 cm

B z tyłu 69,5 cm

 

z tyłu mam spręzyny wzmacniane k+f. Z przodu nie wiem jakie.

 

Ile u was wynoszą te odległości i na jakich spręzynach.

Szczególnie ciekawi mnie jak wygląda to na kayabach, na których piszecie że jest za nisko. Fotka poglądowa zapożyczona z sieci. Wymiary na fotce rzeczywiste

 

[ATTACH]26571[/ATTACH]

 

Witam, sorka za odgrzanie schaba, ale mam szybkie pytanko, czy te wymiary zaznaczone przez kolegę snoozer'a to wymiary serii? Bo ja niby mam serie a mam z przdodu 64cm od ziemi do nadkola :P Rozmyślam nad gwintem i nie wiem czy będzie na tej samej wysokości (-2,5 cm od org) czy będzie jeszcze niżej ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam zawieszenie H&R jest dość niski ale prezencja super, na letnich 225/45/17 trzyma się asfaltu jakby był przyklejony, nawet jak załaduję do środka komplet nie siądzie niżej:kciuki

Tyle że na progach muszę się zatrzymać do zera i spokojnie na jedyneczce:D

gwint jest spoko, a z tym leżącym policjantem masz racje. Na jedynce hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogą być już ugniecione sprężyny dlatego leży na glebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo się znam na takich rzeczach i liczę na Waszą pomoc.

Mam w B5 zawieszenie gwintowane MTS-Technik. Chciałem odrobinę podnieść tył żeby nie zahaczać hakiem przy wjeździe do garażu, ale te "podkładki" pod sprężyny którymi reguluje się wysokość są zapieczone. Czy można je wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tył sie bardzo łatwo demontuje, wyciąg nakrętki, wd40 i probuj je rozruszac, bez sprężyn będzie Ci łatwiej, a jak to nic nie da, to pisz do mapeta z naszego forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, miałem już zdemontowany. Ogrzewałem ten gwint, zalewałem WD-40, ale drgnął pół obrotu i nic więcej.

To ma jakąś fachową nazwę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Proszę o pomoc bardziej doświadczonych, w temacie poprawy komfortu jazdy w moim nowym pasku.

Autko ma zrobione sportowe zawieszenie: jest sporo obniżone, oraz twarde. Niestety jazda takim autem w moich okolicach kończy się przy prędkości > 80km/h, nie wspominając tu o zahaczaniu podwoziem krawężników itd.

 

Przód jeszcze jest w miarę OK, spoko wygląda i chyba tą wysokość chciał bym zostawić, za to tył koniecznie wyżej i bardziej komfortowo.

W załącznikach zdjęcia sprężyn tył (chyba czerwona) i przód zielona + amortyzator przód, tyły nie dałem rady wczoraj sfotografować.

 

Co proponujecie?

Jeśli seryjne zawieszenie, to może ktoś ma dostęp do dobrych używek?

Czy amortyzatorki też do zmiany?

 

Z góry dzięki.

amor przod.jpg

kolo tyl.jpg

przod.jpg

tyl.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie jest zawieszenie Sachs-a jakieś ~3cm niższe od standardowego (auto nisko stoi - od osłony aluminiowej pod silnikiem i skrzynią do ziemi jest ~8cm) auto się bardzo dobrze prowadzi i komfort też ok ale w zimie samochód stoi w garażu bo nie da się jeździć :drive:

 

Zastanawiam się nad zawieszeniem gwintowanym i czy jeśli zmienię na takie (MTS) to ile w górę maksymalnie mogę podnieść auto? (chodzi mi o setup zimowy)

 

czyli jeśli teraz mam -3cm od standardowego to czy na gwintowanym po podniesieniu uzyskam wyżej niż zawieszenie seryjne a więc np +5cm? (-3 + 5 = 2cm wyżej od serii)

???

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie zawieszenie gwintowane do zawieszenia gwintowanego nie ma porównania. Różne firmy maja inne zakresy regulacji. Na maxymalnie skręconym gwincie w górze powinieneś mieć wysokość serii, ale to trzeba potwierdzić na żywo. Tylko nie wiem jak w passku czy każda regulacja gwintem z wiąże się z ustawieniem geometrii. Jesli nie chcesz mieś gleby to wsadz standardową zawiechę.

Edytowane przez cieluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko nie wiem jak w passku czy każda regulacja gwintem z wiąże się z ustawieniem geometrii. Jesli nie chcesz mieś gleby to wsadz standardową zawiechę.

 

Hej ! Kupiłem auto i okazało się, że mam założony gwint, jeszcze w Niemczech ktoś założył. Nie ma pojęcia jak to to regulować i chciałbym zapytać o jakieś porady. Czy regulacja nakrętkami wiąże się z ustawianiem geometrii? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli buda nisko stoi i jest twardy to może byc też to że ktoś załozył spreżyny sportowe. Sa one na drogi niemieckie ale na nasze niestety nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny są na 100 % inne niż seria. Zwoje od góry patrząc leżą praktycznie jeden na drugim, szczegółów nie jestem w stanie podać bo złamałem nogę i na razie jestem uziemiony w mieszkaniu. Jeździ się całkiem nieźle, ustawiony też jakoś super nisko nie jest (progi zwalniające nie są żadnym problemem). Chodzi mi raczej o to, że autko jest dość twarde, głównie z tyłu i na nierównościach przy większej prędkości dość niewygodne, wręcz boję się o utratę przyczepności za zakrętach, gdyby akurat nawierzchnia była pofałdowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w końcu założyłem Kayaby RH1021 od Bartha na przód, tak jak pisał przód siada niżej ok. 1-1,5 cm od oryginału. To wcale niedużo, myślałem że będzie niżej. Komfort świetny:) Teraz myślę skombinować RH1020 bo podobno na nich siada ok. 3cm niżej i to by mi najbardziej pasowało. Fotka: przód na RH1021, tył jeszcze na MTS:

Potwierdzam sprężyny KYB RH1021 pasują do pasata z silnikiem 2.0l 20v ALT rok 2004 klimatyzacja i climatronik założone i przetestowane różnica może 1cm za wysoko ale jak wiemy sprężyny musza się trochę ułożyć

Kolorki na oryginalnych były 1xbiały i 2xbrązowy

do TDI musza być mocniejsze silnik więcej wazy!

 

może komuś się przyda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności