kamil1993 Zgłoś #1 Napisano 27 Kwietnia 2017 Witam. Otóż mam taki problem od pewnego czasu , że zauważyłem u siebie w aucie bardzo znaczną utratę komfortu podczas jazdy... Na prostej i rownej drodze auto zachowuje sie niestabilnie tzn czuć bardzo delikatne nierówności na drodze , wystarczy mała dziura na drodze i slychać taki głuchy stuk i puk. Powyżej 80km/h czuć drgania na kierownicy a następnie na karoserii. Na początku myslałem że to wina źle wyważonych kół ale wywazałem je kilka razy i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Opony również są założone nówki. Czy wyrobione tuleje wachaczy czy jakieś inne tuleje w przednim zawieszeniu mogą odpowiadać za te stuki i czucie delikatnych nierówności na drodze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #2 Napisano 27 Kwietnia 2017 Oczywiście, ja sprawdził bym jeszcze amortyzatory i sprężyny. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxit Zgłoś #3 Napisano 27 Kwietnia 2017 Witam. Otóż mam taki problem od pewnego czasu , że zauważyłem u siebie w aucie bardzo znaczną utratę komfortu podczas jazdy... Na prostej i rownej drodze auto zachowuje sie niestabilnie tzn czuć bardzo delikatne nierówności na drodze , wystarczy mała dziura na drodze i slychać taki głuchy stuk i puk. Powyżej 80km/h czuć drgania na kierownicy a następnie na karoserii. Na początku myslałem że to wina źle wyważonych kół ale wywazałem je kilka razy i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Opony również są założone nówki. Czy wyrobione tuleje wachaczy czy jakieś inne tuleje w przednim zawieszeniu mogą odpowiadać za te stuki i czucie delikatnych nierówności na drodze ? poczytaj tematy młodego o przegubach jak autem trzęsło przenosiło wibracje na całe auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ghostdriver Zgłoś #4 Napisano 27 Kwietnia 2017 Odnośnie tego drżenia ja bym sprawdził jeszcze geometrię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1993 Zgłoś #5 Napisano 27 Kwietnia 2017 Odnośnie tego drżenia ja bym sprawdził jeszcze geometrię. No właśnie ustawiałem zbieżność i geometrie i było wszystko dobrze, lecz od jakiegoś czasu mam dosłownie lekko kierownice skręconą w lewą strone a auto jedzie prosto lecz jak pamiętam jeszcze przed utratą komfortu jazdy tak było.. - - - - - aktualizacja - - - - - poczytaj tematy młodego o przegubach jak autem trzęsło przenosiło wibracje na całe auto Przeguby wew. wymieniałem jakieś 5 tyś km temu na SKF więc wątpie zeby po takim czasie coś sie z nimi mogło stać.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2017 Kazdą nierownosc poczujesz gdy masz wywalonez przodu tuleje te tylne wielkie po bokach - takie w obudowach chyba aluminowych - wymiana 10 min u mnie - jak kupilem auto, a walilo na kazdej nierownosci. ale wszystko sprawdzisz na diagnostyce, wystarczy gdzies podjechać. i bedziesz wiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilmar Zgłoś #7 Napisano 28 Kwietnia 2017 witaj, sprawdź koniecznie łączniki stabilizatora, tania naprawa i zużyte hałasują strasznie. W sprawie skręcenia kierownicy.. - możesz wyzerować i ustawić pozycję czujnika kąta skrętu - czy ustawiałeś tylną oś? może masz lekko "przekoszony" tył względem przodu.. i przodem korygujesz jazdę na "wprost" tak było u mnie, niestety do poprawnego ustawienia konieczna była wymiana tylei wachacza i śruby z mimośrodem. Dodam, że ustawiałem geometrie w 2 warsztatach gdyż w pierwszym gdy chłopaki nie mogli odkręcić śruby to stwierdzili (okłamali) ze to zmiana jest minimalna i nie ma wpływu na całościowe ustawienie hehe ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #8 Napisano 28 Kwietnia 2017 Piszesz o drganiach od ok. 80 km/h. Obejrzyj czy amortyzator któryś nie jest mokry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1993 Zgłoś #9 Napisano 29 Kwietnia 2017 A więc byłem u diagnosty aby sprawdzil mi zawieszenie itp. Amory z przodu pokazaly 86% oraz 83% , z tylu 72% i 76% , przejrzal cale zawieszenie i nie znalazł nic nie pokojacego .... wibracje auta oraz bicie kierownicy to prawdopodbnie wina felg poniewaz pojechalem do ogarnietego wulkanizatora i mi kilka razy wywazal i jest lepiej lecz tylko troche takze prawdopodobnie do wymiany sa felgi, a co do stukow to nie mam pojęcia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz1116 Zgłoś #10 Napisano 29 Kwietnia 2017 Witam jeżeli felgi są krzywe to mogły doprowadzić do uszkodzenia (wybicia) gałek kierowniczych. Podczas ustawiania zbieżności powinni to zauważyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #11 Napisano 11 Stycznia 2018 Dnia 28.04.2017 o 12:35, wilmar napisał: - możesz wyzerować i ustawić pozycję czujnika kąta skrętu Mam taki sam problem, czy mozesz poprowadzic mnie jak to poprawnie zrobic? Kiedys znalazlem i robilem to przez VCDS w garazu. Pozniej wywalilo mi bledy, nie mialem wspomagania. Wiem musialem skrecic kierownica max lewo i prawo.. Kierownica podczas jazdy jest skrecona w lewo a auto jedzie prosto. Pozycja "0" jak auto stalo kierownica byla prosto, czy moge ja lekko przekrecic i zmienic pozycje 0? Auto bylo w 3 stacjach diagnostycznych i zbieznosc niby wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach