Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otóż mam taki problem od pewnego czasu , że zauważyłem u siebie w aucie bardzo znaczną utratę komfortu podczas jazdy... Na prostej i rownej drodze auto zachowuje sie niestabilnie tzn czuć bardzo delikatne nierówności na drodze , wystarczy mała dziura na drodze i slychać taki głuchy stuk i puk. Powyżej 80km/h czuć drgania na kierownicy a następnie na karoserii. Na początku myslałem że to wina źle wyważonych kół ale wywazałem je kilka razy i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Opony również są założone nówki. Czy wyrobione tuleje wachaczy czy jakieś inne tuleje w przednim zawieszeniu mogą odpowiadać za te stuki i czucie delikatnych nierówności na drodze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ja sprawdził bym jeszcze amortyzatory i sprężyny.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Otóż mam taki problem od pewnego czasu , że zauważyłem u siebie w aucie bardzo znaczną utratę komfortu podczas jazdy... Na prostej i rownej drodze auto zachowuje sie niestabilnie tzn czuć bardzo delikatne nierówności na drodze , wystarczy mała dziura na drodze i slychać taki głuchy stuk i puk. Powyżej 80km/h czuć drgania na kierownicy a następnie na karoserii. Na początku myslałem że to wina źle wyważonych kół ale wywazałem je kilka razy i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Opony również są założone nówki. Czy wyrobione tuleje wachaczy czy jakieś inne tuleje w przednim zawieszeniu mogą odpowiadać za te stuki i czucie delikatnych nierówności na drodze ?

 

poczytaj tematy młodego o przegubach jak autem trzęsło przenosiło wibracje na całe auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego drżenia ja bym sprawdził jeszcze geometrię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie tego drżenia ja bym sprawdził jeszcze geometrię.

 

No właśnie ustawiałem zbieżność i geometrie i było wszystko dobrze, lecz od jakiegoś czasu mam dosłownie lekko kierownice skręconą w lewą strone a auto jedzie prosto lecz jak pamiętam jeszcze przed utratą komfortu jazdy tak było..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

poczytaj tematy młodego o przegubach jak autem trzęsło przenosiło wibracje na całe auto

 

Przeguby wew. wymieniałem jakieś 5 tyś km temu na SKF więc wątpie zeby po takim czasie coś sie z nimi mogło stać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdą nierownosc poczujesz gdy masz wywalonez przodu tuleje te tylne wielkie po bokach - takie w obudowach chyba aluminowych - wymiana 10 min u mnie - jak kupilem auto, a walilo na kazdej nierownosci.

 

ale wszystko sprawdzisz na diagnostyce, wystarczy gdzies podjechać. i bedziesz wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj,

 

sprawdź koniecznie łączniki stabilizatora, tania naprawa i zużyte hałasują strasznie.

W sprawie skręcenia kierownicy..

- możesz wyzerować i ustawić pozycję czujnika kąta skrętu

- czy ustawiałeś tylną oś? może masz lekko "przekoszony" tył względem przodu.. i przodem korygujesz jazdę na "wprost"

tak było u mnie, niestety do poprawnego ustawienia konieczna była wymiana tylei wachacza i śruby z mimośrodem.

Dodam, że ustawiałem geometrie w 2 warsztatach gdyż w pierwszym gdy chłopaki nie mogli odkręcić śruby to stwierdzili (okłamali) ze to zmiana jest minimalna i nie ma wpływu na całościowe ustawienie hehe ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o drganiach od ok. 80 km/h. Obejrzyj czy amortyzator któryś nie jest mokry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc byłem u diagnosty aby sprawdzil mi zawieszenie itp. Amory z przodu pokazaly 86% oraz 83% , z tylu 72% i 76% , przejrzal cale zawieszenie i nie znalazł nic nie pokojacego .... wibracje auta oraz bicie kierownicy to prawdopodbnie wina felg poniewaz pojechalem do ogarnietego wulkanizatora i mi kilka razy wywazal i jest lepiej lecz tylko troche takze prawdopodobnie do wymiany sa felgi, a co do stukow to nie mam pojęcia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jeżeli felgi są krzywe to mogły doprowadzić do uszkodzenia (wybicia) gałek kierowniczych. Podczas ustawiania zbieżności powinni to zauważyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2017 o 12:35, wilmar napisał:

 

- możesz wyzerować i ustawić pozycję czujnika kąta skrętu

Mam taki sam problem, czy mozesz poprowadzic mnie jak to poprawnie zrobic? Kiedys znalazlem i robilem to przez VCDS w garazu. Pozniej wywalilo mi bledy, nie mialem wspomagania. Wiem musialem skrecic kierownica max lewo i prawo.. Kierownica podczas jazdy jest skrecona w lewo  a auto jedzie prosto. Pozycja "0" jak auto stalo kierownica byla prosto, czy moge ja lekko przekrecic i zmienic pozycje 0? Auto bylo w 3 stacjach diagnostycznych i zbieznosc niby wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności