Skocz do zawartości
alvaritoo87

Przegląd na 60.000 km w ASO VW, Zakres prac? Cena?

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.08.2020 o 12:09, kameleon7 napisał:

Nie wiem czemu ci wyszło 1500. Też ostatnio wymieniałem tarcze i klocki tył (TRW). Części kolo 450 plus robocizna 100zł. Zrobił bym sam ale nie miałem klucza aby odkrecić jażmo. Jak sie potem okazało w B8 nie trzeba zdejmować z tylu jażma do wymiany tarcz.

Cześć,

U mnie ASO wyliczyło wymianę klocków przód + tył na około 1,7tys za robociznę z klockami. (klocki to 600+500) reszta robocizna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko za części zapłaciłem za komplet tarcz hamulcowych i klocków,  oraz 2 litry płynu hamulcowego

2436 pln

Za robociznę u mnie zażyczyli sobie w Estonii 240 € (za tą sume kupiłem 4 kobyłki 3-tonowe oraz podnośnik hydrauliczny 2-tłokowy o mocy do 3 ton)

Robotę wykonałem samemu. Będąc już zaopatrzony w OBDleven PRO by móc samemu cofnąć tłoczek w tylnych zaciskach hamulcowych. Odpowiedni komplet kluczy oraz strzykawki z wężykiem. Zaciski hamulcowe oraz piasty wyczyściłem samemu. 

Przód tarcze i klocki hamulcowe:

https://hamulcesklep.pl/o/600.3243.52

https://hamulcesklep.pl/o/DP42127R

Tył:

https://hamulcesklep.pl/o/100.3309.52

https://hamulcesklep.pl/o/25009.165.1

Płyn hamulcowy 2 x 1 litr

ATE DOT4 TYP 200 1L

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem niedawno passata 1.8 TSI DSG z przebiegiem 56 tys km. 

Za radą mechanika z nieautoryzowanej stacji specjalizującej się w autach grupy VAG, wymieniłem /lub wymienię w najbliższym czasie:

- MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W30 1L + 5L (wchodzi 5,2l) - razem olej 185zł + korek spustowy VAICO 10-3291 12zł + wymiana 80zł

- Filtr Oleju Mann  HU 6013 z - 33zł (wymiana w cenie wymiany oleju)

- Filtr powietrza Mann Filter C 30 005 - 45zł + wymiana 25zł

- Filtr kabinowy MANN-FILTER CUK26009 41zł + wymiana 25zł

Dodatkowo: przy 60 tys km 

- wymiana świec 4x 20zł + świece NGK PLFER7A8EG X40zł/szt

- wymiana oleju G052182A2 w DSG - 400zł (cena wraz z olejnem). Wg mechanika przy przebiegu 60 tys km nie ma sensu wymieniać oleju o symbolu G 004 000 (olej w mechatronice) - zostawiam to na kolejną wymianę przy 120 tys km.

Dodam, że wszystkie częsci (oprócz oleju do DSG) kupiłem sam na allegro.

Edytowane przez Jacek2010

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest wiedzieć ile co kosztuje np. na allegro ale zakup to już średnio się opłaca bo do każdej części mechanik dolicza ci wymianę .Pakiet olej + wszystkie filtry na pewno wyjdzie ci taniej u mechanika + zadowolenie mechanika bo zawsze parę groszy na częściach zarobi i łatwiej będzie się z nim umówić ,nie będzie cię unikał .Pośrednio okazujesz mu brak zaufania co w przypadku pieniędzy nie jest wadą ale źle rokuje na przyszłą współpracę z tym warsztatem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, zibi1961 napisał:

+ zadowolenie mechanika

Jest dokładnie odwrotnie. Jak zamawiasz części u mechanika to w razie jak część padnie to mechanik odpowiada za reklamację. Jak mu przywieziesz swoje części to się tylko cieszy, że jak coś będzie nie tak to ma Cię z głowy i jeszcze skasuje za demontaż/montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy mechanik zarabia na częściach bo ma upusty i nie lubi jak mu się przynosi swoje części . To jest znacząca pozycja w jego dochodach i teoria że rezygnuje z tych dochodów żeby cieszyć się

2 godziny temu, mkpol napisał:

że jak coś będzie nie tak to ma Cię z głowy i jeszcze skasuje za demontaż/montaż

jest niezbyt dobrze przemyślana .Przerabiałem to już bo też sam kupowałem części i wiem że mechanik zaczyna marudzić ,potem nie ma wolnych terminów a potem nie ma wolnych terminów w warsztatach w całej okolicy .Na takich eksploatacyjnych częściach ,wymienianych najczęściej zarabia się najwięcej a już kupować olej trochę taniej żeby zapłacić potem za wymianę ,gdzie tu jest mój zysk .Do tego filtry których wymiana w pakiecie z olejem jest jak by dodatkiem i kosztuje niewiele .No chyba że mówimy o używkach ,to się zgodzę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz, ale jak ja kupuje sobie filtr to biore najlepszy a nie taki na ktorym mechanik najwiecej zarabia. Jak kupuje olej to najlepszy wedlug mojej wiedzy a nie lany z beczki jaki mechanik ma pod reka. Jak kupuje czesci do auta to tez biore z gornej polki abym nie musial za pol roku wracac na kolejna wymiane.

Akurat mi nie licza extra za kazdy filtr a w sumie potrzebuje mechanika by mi ogarnal sam olej i filtr oleju bo reszte zrobie sobie sam. A jak zobaczylem jak zmienia mi filtr paliwa to az sie we mnie gotowalo a odpowietrzanie(krecenie bez sensu silnikiem, kiedy zaproponowalem,ze odpowietrze apka ale "on nie pierwszy raz to robi" - u mnie robil to ostatni) to juz miarka sie przebrala i juz nigdy wiecej do niego nie wroce.

Edytowane przez mkpol
ostatni raz proszę, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się interesujesz loki7777 to wiesz jakie oleje ,filtry ,rozrządy itp. fabryka stosuje na pierwszy montaż i takie stosujesz lub lepsze według twojej wiedzy .Nikt ci nie może narzucać jakie części stosujesz do swojego auta ,może ci tylko zasugerować że takie montuje w innych autach i nie ma z nimi problemu i są tańsze więc dlaczego nie spróbować .Podobno faceci częściej rozmawiają o samochodach niż o kobietach więc wiedza rośnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy takie pytanie czy ktos wykupywal pakiet serwisowy dla aut uzywanych  w aso?? Jak to sie kalkuluje bo chyba promocja jest 1599 zl na 24 miesiace lub 40000 tys km do aut 7 letnich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do posiadaczy Safe+ do 60 000 km. Podczas odwiedzin w ASO przy przebiegu 58 000 poprosiłem o zrobienie przeglądu należnego przy przebiegu 60 000 km. Wymieniono olej silnikowy i świece. Po 3 miesiącach wg komputera powstała potrzeba wymiany filtra kabinowego i filtra powietrza. Czy ktoś z Was robił ten przegląd w Passat B8 w ramach tego pakietu i otrzymał wszystkie te usługi razem w cenie pakietowej? Nie mogę się dogadać z serwisem - twierdzą teraz że powinienem zapłacić za wymianę wymienionych filtrów - obecnie mam już przebieg 62 500 km :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema. tak czytam różne opinie zarówno na temat 1.8 TSI jak i DSG7 z suchymi sprzęgłami. Niedawno kupiliśmy "Naszą Perełkę" :P i w dniu wczorajszym kontaktował się ze mną serwis ASO (po wysłaniu zapytania mail) celem omówienia cen i zakresu serwisowania. Powiem Wam, że tak zastanawiam się czy jest sens przy tym DSG zmieniać tą oliwę jeśli producent nie zaleca tego robić?  Kiedyś pamiętam w golfie VI wymieniłem olej w manualu tak na własną rękę (producent też nie zalecał) i powiem Wam szczerze (może zdarzenie losowe) że na dobre to nie wyszło bo zaczęły się problemy ze skrzynią.  Sam już nie wiem co z tym robić :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności