Skocz do zawartości
misiek 19

Crusom nastawnika pompy 1.9 tdi afn

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam .

    Postanowiłem przerobic nastawnik pompy żeby dało sie wlać wiecej paliwa w cylindry ..

     

    Robil juz ktos taka operacje ? Moze jakies wskazówki ?

    Narazie rozebralem nastawnik wyczyscilem i przypiłowalem ramie zeby dalej sie wychylał..

    20170327_164859.jpg

    Przed

    20170327_164844.jpg

    Po

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To teraz sprawdź jakie złapie max napięcie,w tym celu nie zakładaj go na pompę,ale wtykę podepnij,zapnij vaga i sprawdź ile złapie kręcąc ośką.

    Później trzeba przerobić mapę n146.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdzilem dziś pozwala na 5.04 v .. z daronem juz gadałem poprawi to i owo w mapie..

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    Tylko coś chyba zle poskladalem bo mam blad n146 .. nieprawidlowy sygnał

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Sprawdzilem dziś pozwala na 5.04 v .. z daronem juz gadałem poprawi to i owo w mapie..

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    Tylko coś chyba zle poskladalem bo mam blad n146 .. nieprawidlowy sygnał

     

    Hee dla potomnych jak by ktos podpinal nastawnik pod wtyczkę w samochodzie nie zakładając na pompę to nie zapimnijcie o masie żeby nie spał błędami w vagu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A więc testowałem nastawnik dorzucił 5 km przy napieciu 4.85 , przy 3500 rpm

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    20170420_202911.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    20170421_140649.jpg

    Okazalo sie ze kąt wtrysku nie wyrabia od 3500 rpm .po ustawieniu pompy nastawnik robi robote..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nastepny afn z modzonym nastawnikiem przed pompa slabo

    20170425_203840.jpg

    Po

    20170425_203646.jpg

    W aucie pompa 11 wtryski 230 , gtb 2056v reszta seria więc wynik spory

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A więc po dorzuceniu fali 143 i nurnikow 107j okazuje sie ze pompa powyżej 4000 rpm sie zapowietrza... nie nadąża przeciągnąć paliwo przez filtr.. co teraz ? Pompa w zbiornik ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Raczej mało prawdopodobne,żeby zdrowa pompa nie nadążała z poborem paliwa,wydajność łopatkowej jest ogromna,nie do przepalenia nawet prze wtryski 0.400.

     

    Zrób prosty eksperyment,puść paliwo bezpośrednio z butelki(powrót,zasilanie),pomijając filtr.

    Jeżeli nurniki są sprawne,a sam takie mam,to żadna zdrowa pompa nie ma prawa łapać czkawki nawet przy 5krp uwierz mi.

    Jak się okaże,że nadal będzie problem,to albo nurniki,albo łopatkowa/ciśnienie skontroluj,luknij też na zaworek regulacji ciśnienia,wykręć dziada i sprawdź.

     

    Choć równie dobrze problem może tkwić gdzie indziej.

    Edytowane przez sagon

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kąt wtrysku trzyma do kąca.. wiec raczej zdrowa lopatkowa jest .. po prostu sie zapowietrza .. jak zgasnie to musze wtryski popuscic zebt sie odpowietrzyl... wydaje mi sie ze to za mala przepustowość filtra ... tym bardziej ze nie zawsze to jest tylko po porządnym i dłuższym pizganiu powyżej 4 tyś rpm

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    Założyłem dziś Nowy filtr Nowe przewody paliwa zobaczymy czy pomoże...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Albo się zwyczajnie rozpierniczył,mowa o filtrze.

    Ja mówiąc szczerze pozbyłem się już jakiś czas temu tych wynalazków z podgrzewaniem paliwa i latam na filtrach od 1.6d kl41/43 knechta i pomimo tego,że to filtry od 1.6 dają radę.

    Czytałem,że ładują filtry od 2.5 tdi z wyjściem/wejściem fi 10mm,ale moim zdaniem to już szczyt ... .

     

    Wydajność pompki paliwowej przy max rpm to,jak dobrze pamiętam ponad 60l/godz,żaden silnik 1.9 nie zużyje takiej ilości paliwa,więc zdrowa musi ogarniać temat.

     

    Sprawdź zaworek,bo mógł się podczas wbijania rozlecieć,bardzo często się to zdarza,a na przyszłość kup sobie nowy o numerach

    F 00N 350 046,ten się już nie rozsypie.

     

    Kilka tygodni jeździłem na rozsypanym zaworku,kąt i cała reszta była ok jedyne co,to były delikatne problemy z odpalaniem i to mnie zastanawiało.Gdyby nie to,jeździłbym tak znacznie dłużej.

    Wydaje się to niemożliwe,a jednak.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tez myslam o takim filtrze...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Sagon trochę racji miałeś patrz

    20170530_122216.jpg

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    20170530_122216.jpg

    Edytowane przez misiek 19

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Na przyszłość tego typu uszczelnienia zawsze smaruj olejem,bądź smarem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przy wkladaniu byl smarowany .. wiem ze troche sie z nim meczylem zeby załapać gwint.. dla pewnosci zamówiłem Nowy jak polecales .. bynajmniej naraziesie nie zapowietrza..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sagon mam do Ciebie pytanie...

    U mnie pojawiło sie szarpie przy 2500 zmieniłem nirniki na te seryjne 10 i jest ok

    I teraz pytanie czu szukać takich od 107 j czy seryjne lepsze ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Te od 107j dają wyższe ciśnienie na wyjściu,więc warto,ale niekoniecznie musisz takich szukać.

    Jak coś,to mam komplecik od reni 983,mają ciut większe otworki,jak te od 107j,ale sporo mniejsze,niż w takiej 10tce.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×