Elektrodas Zgłoś #1 Napisano 20 Marca 2017 Proszę o analizę logów statycznych pacjent to Passat b5 FL 2001 silnik AVB ,przebieg 300 tyś. km. Problem z szarpaniem przy spokojnej jeździe w zakresie obrotów 1400-2000, po przekroczeniu 2000 tyś idzie normalnie , jak zdejmę nogę z gazu i obroty spadną do 2000 i poniżej zaczyna się szarpanie tak jakby pracował na 3 i pół cylindra. Przy gwałtownym dodaniu gazu bez problemu , brak szarpania. Pali bez problemu, nie dymi, zbiera się dobrze tylko to szarpanie. Wymieniłem EGR bo ciekł, przepływka nowa/bosch/ -stara padła, pompa vacu nowa stara ciekła/bosch/, wymienione uszczelnienie pompo wtryskiwaczy -na jednym pompował olej do paliwa, regulacja na 180, wężyki wszystkie nowe, rok temu był problem nie palił na 1 cylinder -przeczyściłem styki na listwie . Brak pomysłów , może coś przeoczyłem , może ktoś zerknie na logi- brak dynamicznych bo padła mi bateria w laptopie. Z góry serdeczne dzięki i pomocy. http://vaglog.pl/log-023_0K96f6G.html http://vaglog.pl/log-001_4UyfDL.html http://vaglog.pl/log-003_4cquix.html http://vaglog.pl/log-004_1fT1T.html http://vaglog.pl/log-007_9WAPQ.html http://vaglog.pl/log-011_G2FLHLG.html http://vaglog.pl/log-013_j9L9n.html http://vaglog.pl/log-000_6iW23.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #2 Napisano 20 Marca 2017 Korekcje i bipy pompek nie wyglądają najlepiej. Czy ktoś zaglądał do wałka i oceniał stan krzywek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #3 Napisano 20 Marca 2017 Tak jak wymieniałem uszczelnienie , nie pamiętam już, ale chyba na 3 jest lekko podtarta krzywka, ale dziwne jest to , że pali bez problemu nawet na mrozie, ma przyśpieszenie-czuć jak po dodaniu gazu autko ładnie się zbiera, mało pali , silnik równo pracuje, czyściłem pompki liqli moli bezpośrednio do filtra paliwa, używałem również nie pamiętam nazwy ukraińskiego środka w tubce/ dostałem od znajomego w sklepie/, nic to nie pomogło, sprawdzałem na vagu czujniki / temperatury paliwa, płynu- dwa/ - wskazania się pokrywają na zimnym silniku.Czy może być uszkodzony interkuler ? ,bo z okolicy interkulera podczas jazdy słychać taki dziwny odgłos jakby pracował jak boxer.Jaka powinna być temperatura paliwa dla tego typu silnika przy temp.silnika 90 st. ?.Zauważyłem, że szarpanie jest większe jak silnik się zagrzeje. Dzięki za odzew. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2017 Proszę o analizę jeszcze dwóch dynamicznych 1.jeden z dynamicznej jazdy http://vaglog.com/log-010_L3NT4.html 2. drugi z normalnej jazdy w momencie kiedy szarpie http://vaglog.com/log-010_X8t9C7.html Nie mam już pomysłu na tę przypadłość - czyściłem kolektor ssący , ale nie było nagaru, brak poprawy. Dziwne jest tylko jedno, są momenty , że silnik chodzi normalnie nie szarpie, a w jednej chwili zaczyna szarpać. W dalszym ciągu pali bez problemu, nie kopci , czuć jak autko ładnie się zbiera po dodaniu gazu, ale szarpie przy normalnej jeździe, silnik pracuje równo. Panowie proszę o jakieś rady bo ręce opadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #5 Napisano 6 Czerwca 2017 Szarpanie nie ma nic wspólnego z turbiną, intercoolerem - jednym słowem stroną powietrza doładowanego. Postaraj się wykonać logi grup 13, 23, 8 w czasie opisywanego tu szarpania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #6 Napisano 11 Czerwca 2017 Witam. Podsyłam logi grupy 8, 13, 23 na wolnych obrotach i w czasie szarpania - robiłem w momentach kiedy szarpanie jest najbardziej odczuwalne. Dziwne są wartości bipów na 23 często zmieniające się wartości, tego nie widać, ale po wyłączeniu logowania na 1 wartości były ujemne na wolnych obrotach. Da się to jakoś logicznie wytłumaczyć . 1.http://vaglog.com/log-008_013_023_xZ07K.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #7 Napisano 12 Czerwca 2017 Synchronizacja jest ustawiona 0.0-0.6 w plusie, kupiłem wiązkę do pompo wtrysków to wymienię bo starą i tak muszę uszczelniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #8 Napisano 12 Czerwca 2017 Tak listwę na wyjściu z głowicy/ leci olej przez uszczelniacz/, można uszczelnić silikonem, ale rozmawiałem, ze znajomym, mówił mi , że te przeklęte wiązki lubią mieć mikro pęknięcia w środku , nie ma błędu a dzieją się cuda, ludzie wymieniają pompki,wałki, popychacze a silnik dalej szarpie. Zobaczę co będzie po wymianie wiązki. Kilka dni temu miałem przypadek na ułamek sekundy zaświeciła się kontrolka ABS I ESP ,zaczął chodzić na trzy za chwilę cztery i szarpie dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #9 Napisano 27 Czerwca 2017 Witam. Jestem po wymianie listwy zasilającej , niestety problem pozostał, ale stara listwa rozpadła się na częsci podczas wyjmowania,przewody spękane na całej długości-wymiana była uzasadniona. Silnik lepiej pracuje ,ale szarpie dalej. Tylko teraz nie wiem co jest przyczyną szarpania, bo fachowiec -mechanik specjalizujący się w VW zamontował pompo wtryski po wymianie uszczelek bez suwmiarki , jeden w miarę prostopadle do krawędzi głowicy/od strony nakrętki cewki/,pozostałe byle jak , najgorzej czwarty, tam gdzie najwyższa dawka . Niestety trzeba wymontować wszystkie i dać na stół do sprawdzenia, najlepiej samemu zamontować. Mechanicy mają pretensje , że się narzeka , ale jak nie narzekać na kowala. Zastanawiam się tylko, czy złe zamontowanie nie jest przyczyną wysokich bipów , mam nadzieję, że gniazda całe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #10 Napisano 28 Czerwca 2017 (edytowane) Witam. Panowie wrzucam wszelkie możliwe kombinacje logów statycznych , bardzo proszę o analizę, może ktoś coś wymyśli. Dynamiczne wrzucę później. Jak coś ustalimy stawiam dobrego browara albo coś lepszego. - - - - - aktualizacja - - - - - Logi tutaj: http://vaglog.pl/log-010_011_012_zZCCi75.html http://vaglog.pl/log-013_015_016_WMa0Za.html http://vaglog.pl/log-013_023_004_Uq5JZ.html http://vaglog.pl/log-013_023_005_3mv84W.html http://vaglog.pl/log-013_023_010_x2wQ5l.html http://vaglog.pl/log-013_023_011_89ko4.html http://vaglog.pl/log-013_023_018_3e9Y4z.html http://vaglog.pl/log-013_023_020_6g4Va5.html http://vaglog.pl/log-023_003_013_1LC5mV.html http://vaglog.pl/log-005_003_qq6cQ.html http://vaglog.pl/log-005_RfMdMxc.html http://vaglog.pl/log-007_008_009_4r3weCb.html http://vaglog.pl/log-005_003_009_z1at04T.html http://vaglog.pl/log-001_013_023_JLSj8.html http://vaglog.pl/log-003_CY9Iw.html http://vaglog.pl/log-004_005_006_8HKuUbp.html http://vaglog.pl/log-001_003_004_19Gq5O.html http://vaglog.pl/log-001_013_008_I9482.html http://vaglog.pl/log-001_002_005_PT5IEWg.html http://vaglog.pl/log-001_002_003_12ElW57.html Czy ktoś jest w stanie to ogarnąć, bardzo proszę o jakieś sugestie. Edytowane 28 Czerwca 2017 przez Elektrodas zmiana oznaczeń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #11 Napisano 15 Lipca 2017 Witam. Panowie szukam wykazu momentów dokręcania śrub w silniku AVB/ panewki wałka, koło wałka rozrządu, śruby pompowtrysków, napinacz hydrauliczny. Dzięki, przepraszam, że nie wtym dziale, nic nie można znaleźć konkretnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #12 Napisano 18 Lipca 2017 Widzę, że wszyscy tylko przeglądają , ale nikt nic nie pisze.Własnie kończę remoncik rozrządu/wałek, panewki,pomowtryski, uszczelniacze dół , góra, szklanki. Uwaga dla wszystkich, którzy robią to sami, nie słuchajcie tego co wielu pisze, że ktoś coś powiedział i coś się urwało konkretnie szukałem informacji o momencie dociągnięcia śrub pompowtrysków.Wielu psze, że etka zawiera błąd/ siła 12 Nm + 270 st./, dociągają 210, 220. Bzdura nowe śruby i bez problemu 12 Nm 270 st. Słabsze dociągnięcie to nowa robota -wydmucha uszczelnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krolikkm Zgłoś #13 Napisano 27 Lipca 2017 Witam. Mam passata 1.9TDi AVB 2002r. , od jakiegoś czasy często wpada mi w NOTLAUF, zrobiłem logi dynamiczne, prosze was koledzy o analizę logi.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krolikkm Zgłoś #14 Napisano 27 Lipca 2017 http://www.vaglog.pl/log-003_008_011_X806G1O.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krolikkm Zgłoś #15 Napisano 27 Lipca 2017 Turbo miałem czyszczone rok temu, często kręce auto na wyzsze obroty, czy to możliwe że juz sie zasyfiło?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krolikkm Zgłoś #16 Napisano 28 Lipca 2017 Zrób jeszcze BS 011 Sent from my SM-G930F using Tapatalk wklejam logi BS z 011 http://www.vaglog.pl/log-011_cKD9R.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krolikkm Zgłoś #17 Napisano 31 Lipca 2017 ????????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krolikkm Zgłoś #18 Napisano 1 Sierpnia 2017 Jestem na wakacjach i nie mam w tej chwili dostepu6do stacjonarnego komputera ale z tego co widzę to sztnaga działa dobrze... spróbuj może podmienić N75 jak nie pomoże to wina turbiny. Sent from my SM-G930F using Tapatalk Ok. W weekend będę działał. Dam znać jakie postępy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elektrodas Zgłoś #19 Napisano 24 Czerwca 2018 Witam . Mam pytanie, czy we wskazaniach VCDS lite w grupie 4 , gdzie mamy dane odnośnie synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym odczyt dotyczący kąta wtrysku - przy odpalaniu zimnego silnika ma wartość dodatnią BTDC z upływem jak silnik się nagrzewa wartość przechodzi na 0 ATDC i pozostaje bez zmian bez wzlędu na ustawienia synchronizacji / czy minus, czy plus pozostaje bez zmian/.Tabela pod odczytem pokazuje zakres od 2 BTDC-2ATDC.Silnik 1,9 passat 101 KM AVB.Czy ktoś wie o co chodzi.Chodzi o wolne obrotu-860. Dzięki z góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #20 Napisano 24 Czerwca 2018 Godzinę temu, Elektrodas napisał: Witam . Mam pytanie, czy we wskazaniach VCDS lite w grupie 4 , gdzie mamy dane odnośnie synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym odczyt dotyczący kąta wtrysku - przy odpalaniu zimnego silnika ma wartość dodatnią BTDC z upływem jak silnik się nagrzewa wartość przechodzi na 0 ATDC i pozostaje bez zmian bez wzlędu na ustawienia synchronizacji / czy minus, czy plus pozostaje bez zmian/.Tabela pod odczytem pokazuje zakres od 2 BTDC-2ATDC.Silnik 1,9 passat 101 KM AVB.Czy ktoś wie o co chodzi.Chodzi o wolne obrotu-860. Dzięki z góry. No i wszystko jest ok, kolem walka rozrzadu regulujesz synchronizacje i tyle. I zapewne synchro ulega zmianie w vcds. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach