Skocz do zawartości
Gość zamiet

Kupno Passata 1,9 TD (AAZ) Variant - gorąca prośba o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zamiet

Witam,

 

Mam okazję stać się szczęśliwym (???) posiadaczem paska jak w temacie. Mam do Was ogromną prośbę. Czy mógłbym otrzymać od was porady (lub linki do postów) na co zwrocić uwagę przy zakupie w/w samochodu.Chciałbym sprawdzić jak najwięcej, zależy mi, aby kupić autko w przyzwoitym stanie. Wiadomo, że stacja obsługi to podstawa, tylko gdzie najlepiej zrobić diagnostykę silnika (ASO??), czy nieautoryzowany serwis?? O co konkretnie poprosić mechanika (kompresja silnika i co jeszcze???). Orientujecie się jaki może być przybliżony koszt takiego badania samochodu przed zakupem?? Na co zwrócić uwagę "na oko" przed udaniem się na stację obsługi ??? Nie chciałbym kupić "totalnego wraka" i stać się ofiarą nieuczciwego sprzedawcy. Fachowcem nie jestem, dlatego będę Wam niezmiernie wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

 

Auto kupujesz sprowadzone czy z Polski?

 

Do sprawdzenia to najważniejszy silnik.

Kompresja, oględziny turbiny czy nie cieknie !!!

Czy pali od "strzala" na zimnym, czy nic nie piszczy na rolkach i kołach pasowych.

Czy nie klepią zawory na gorącym silniku jak w ursusie :)

Czy nie dymi na niebiesko jak zasłona dymna, na czarno jak smoła na wolnych obrotach też nie powinien dymić.

Sprawdzić podczas jazdy czy sprzęgło i biegi wchodzą OK.

Jeśli ma wspomaganie czy lekko chodzi.

 

Optycznie jakieś wycieki, stan zbiorniczka wyrównawczego czy przypadkiem nie ma tam oleju.

Czy po zagrzaniu otwiera Termostat i włączają się wiatraki.

 

Warto sprawdzić czy jest dobre ładowanie na alternatorze.

 

Odnośnie zawieszenia to standard, amortyzatory ,sprężyny czy nie popękane i części gumowe. Dobrze na ścieżkę diagnostyczną pojechać.

 

Pozostaje blacha, i tu przydaje się wprawne oko lakiernika + tester lakieru.

Co by nie kupić składanego z 3 szt.

 

Pozdro

 

PS.

Odnośnie przebiegu to tym się nie sugeruj, bo raczej nie kupisz go z oryginalnym przebiegiem 200tys. :)

Bo tyle zazwyczaj nagle pojawia się na licznikach....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

Sredecznie Dziekuję za rady. Autko kupuję sprowadzone od Helmuta :vw:

Pojadę na ścieżkę diagnostyczną. A na oględziny silnika warto udać sie do ASO, czy jakiś inny solidny warsztat samochodowy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

A no wlaśnie....pasek ma "stan licznikowy" 216 kkm. :kwasny:

"Na oko" stan bardzo ładny, ale nie "przypicowany". Rocznik 93. Z opłatami myślę zmieścić się w przedziale 9000-9500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega pisal wczesniej, lepiej pojechac na stacje diagnostyczna i wydac pare zlotych, ale miec pojecie co gra w aucie, niz potem pluc sobie w brode. zapomnij o prawdziwym przebiegu. te auta sluzyly i sluza jak woly robocze, a jesli ma hak to juz na pewno swoje ma wylatane, ale nie znaczy to, ze jest szrot. moj ma 16 lat i przebieg 211 tys, kupiony 189tys. nie wiem czy prawdziwy czy nie, ale wiem, ze jezdzi fajnie, nie bierze oleju,a po moich modach przegania calibry 2.0 8v jak chce :hurra: powodzenia w zakupie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew
a po moich modach przegania calibry 2.0 8v jak chce :hurra:

Hmm moze powiesz cos wiecej o twoich modach?? :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź też przeguby, skręcasz koła maksymalnie i ruszasz dosyć ostro, jak coś puka to właśnie one. Łożysko(a) jeśli będziesz słyszał to pewnie koło 80-100 km/h

jak chcesz żeby Niemiec opuścił cenę to przyczep się do klamek :) na 90% któreś drzwi będą się ciężko otwierały. Często zdarza się też wyciek spod pokrywy zaworów-w sumie nie ma co panikować, ale to kolejny powód do opuszczenia ceny przez sprzedającego :)

z pierdółek sprawdź też nawiewy czy działają, szyberdach (jeśli ma), pasy czy się dobrze zwijają

znajdziesz kilka takich drobiazgów i zaoszczędzisz parę € :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

Serdecznie Wam wszystkim Dziękuję :]

 

A czy możecie mi jeszcze powiedzieć czy wybrany przeze mnie silnik z roku '93 jedt "diagnozowalny" komputerowo w ASO ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
A czy możecie mi jeszcze powiedzieć czy wybrany przeze mnie silnik z roku '93 jedt "diagnozowalny" komputerowo w ASO ???

Nie.To jest zwykły diesel (bez żadnej elektroniki) jak w ciągniku rolniczym.Tyle że ma turbinę i pompe rotacyjną ;)

 

Ogólnie to dobre motorki.Nie sugeruj się mocą (75KM).Do 100km/h idzie równo z moim.

Na przyszłość jakbyś kupił: nie gazuj zbyt mocno na zimnym silniku i nie gaś go od razu po jeździe.Poczekaj z 20 sekund na wolnych obrotach i dopiero go wyłączaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuję. W piątek wybieram się na "bliższe" oględziny i i po powrocie napiszę, czy "mam już wszystko" :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zbig69

Radzę pojechac na stację diagnostyczną. Oferowano mi kiedyś paska 1,9 90 KM w "idealnym" stanie, książka serwisowa itd., zastanowiło mnie tylko lekko niebieskie "dymienie". Po wizycie u diagnosty okazało się że silnik nadaje się tylko do remontu, a to kosztowna impreza. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

No i stało się. Wszedłem w krąg szczęśliwców :hurra:

Pasek variant szary metalik 1,9 TD (AAZ) z roku 1992. Czyściutki, ładnie utrzymany. Dwóch właścicieli w Niemczech (rocznik odpowiednio 1930 i 1938). Przebieg 180 kkm, zero szpachli, zero rdzy, zero dymu, książka serwisowa. Silniczek bzyka jak pszczółka Wymienilem termostat, mechanik zrobił mi coś przy przekaźniku (nie chciał palić jak był zimny), kompresja rzędu 31/32. Dzisiaj pierwszy test po -10 stopniowej nocce i na dyk. Akcyza w wysokości 12 zł zapłacona ;) Teraz powymieniać mat. eksploatacyjne, rejestracja i śmigaććććććć do sąsiadów po ON :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uwazaj przy wymianie rozrzadu. jesli bedziesz sciagal kolo zebate paska to musisz dac nowa srube i dokrecic momentem jak w instrukcji. koszt sruby 6zl. to ze pali na dotyk to normalne. jesli bedzie inaczej to bedziesz wiedzial, ze cos jest nie tak. kompresja bardzo ladna. zaloz sobie nadkola na tyl, bo fabryka nie miala. dbaj o turbine. lej dobre oleje, tylko nie kupuj castrola z allegro. ja smigam na mobilu. filtr oleju tylko mann,knecht lub hengst. zaden filtron! powietrza moze byc jakikolwiek. oczywiscie zakladam, ze wiesz jak sie jezdzi dieslem, czyli cieply silnik, chlodzenie po jezdzie, itd.? jak juz sie nacieszysz to zawsze pozostaja mody silnika :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności