grzeko Zgłoś #541 Napisano 7 Czerwca 2018 1 minutę temu, radekrp90 napisał: Tylko to nadal VW, a przy tej cenie jednak A4-ka jest lepiej wykonanym autem. Będzie mniejsza i słabsza ale według mnie to byłaby lepsza oferta tym bardziej, że jest fabrycznie nowa. I quattro to jednak nie haldex (bo w tej A4-ce to jeszcze chyba nadal nie wersja ultra tylko klasyczna mechaniczna). Może troszkę słabsza, ale ma 370 Nm momentu vs 350 w Arteonie. W A4 b9 jest quattro ultra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #542 Napisano 7 Czerwca 2018 Faktycznie, od 2017 roku montują już tylko wersję ultra do "cywilnych" wersji. No cóż to jedna przewaga stopniała, choć niby i tak napęd działa lepiej niż haldex. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #543 Napisano 7 Czerwca 2018 11 hours ago, grzeko said: Arteon Rline z silnikiem 280 PS: lub Audi A4 z Silnikiem TFSI 252 PS Quattro Co byście wybrali ? Audi! ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elkrecik Zgłoś #544 Napisano 7 Czerwca 2018 Audi ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #545 Napisano 7 Czerwca 2018 W lpg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #546 Napisano 7 Czerwca 2018 Mnie by w audi drażnil brak dotykowego ekranu a wszystko za pomocą gladzikow, jakoś to wnętrze mnie nie przekonuje a Arteon z kolei to w środku zwykły passat. Nie wiem jak z pojemnością bagażnika a teraz na to zwracam szczegolna uwagę że przede wszystkim pojemny bagażnik. Jednak podsumowując z tych 2 konkretnych wybrałbym audi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #547 Napisano 8 Czerwca 2018 13 godzin temu, biokd napisał: Mnie by w audi drażnil brak dotykowego ekranu a wszystko za pomocą gladzikow, jakoś to wnętrze mnie nie przekonuje a Arteon z kolei to w środku zwykły passat. Nie wiem jak z pojemnością bagażnika a teraz na to zwracam szczegolna uwagę że przede wszystkim pojemny bagażnik. Jednak podsumowując z tych 2 konkretnych wybrałbym audi Opisują tak wady obu aut to można brać Kię Stinger Według mnie system multimedialny Audi jest bardzo wygodny, w kilku egzemplarzach go używałem zarówno nowsze jak i starszej generacji i zawsze wydaje mi się to bardziej poręczne jak machanie palcem po ekranie choć mogli by dać taką dodatkową opcję poza przyciskami co zapewne się wydarzy po liftingu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomekk73 Zgłoś #548 Napisano 8 Czerwca 2018 wiem, że są zwolennicy komend głosowych i jak to działa w Audi nie wiem, w VW z tego nie korzystam, jakoś się nie mogę przekonać, natomiast jeździłem ostatnio Q5 i tam wpisywania liter do adresu nawigacji czy kontaktu polega na kręceniu pokrętłem i akceptację co dla mnie było szalenie nie wygodne, natomiast w VW wybiera się to z klawiatury QWERTY na ekranie, co jest bardzo wygodne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szybki Zgłoś #549 Napisano 8 Czerwca 2018 Audi, nie będzie skrzypiał chociaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
proarnes Zgłoś #550 Napisano 8 Czerwca 2018 5 godzin temu, Tomekk73 napisał: ...jeździłem ostatnio Q5 i tam wpisywania liter do adresu nawigacji czy kontaktu polega na kręceniu pokrętłem i akceptację co dla mnie było szalenie nie wygodne, natomiast w VW wybiera się to z klawiatury QWERTY na ekranie, co jest bardzo wygodne W nowych Audi na tym pokretle jest touch pad i mozna poprostu pisac litery, jest to bardzo wygodne. Moze Q5 ktorym jezdziles tego nie mial ale wlasciwie wszystkie obecne A4 to maja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #551 Napisano 9 Czerwca 2018 Dnia 8.06.2018 o 14:30, Tomekk73 napisał: wiem, że są zwolennicy komend głosowych i jak to działa w Audi nie wiem, w VW z tego nie korzystam, jakoś się nie mogę przekonać, natomiast jeździłem ostatnio Q5 i tam wpisywania liter do adresu nawigacji czy kontaktu polega na kręceniu pokrętłem i akceptację co dla mnie było szalenie nie wygodne, natomiast w VW wybiera się to z klawiatury QWERTY na ekranie, co jest bardzo wygodne Wymaga przyzwyczajęnia, jak się przesiadłem z VW do Mercedesa też mi brakowało klawiatury, ale chwila wprawy i jest zdecydowanie lepiej. Wpisywanie idzie szybko, a teraz przestawiłem się całkowicie na komendy głosowe które działają świetnie i dużo szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzeko Zgłoś #552 Napisano 11 Czerwca 2018 Witam. Sprawa rozwiązana. Jednak zrezygnowałem z zakupu Arteona demo. 200k za używkę to jednak dużo. Audi odpadło z uwagi na brak miejsca z tyłu. Poszukam nowego Arteona, albo w wersji bardziej budżetowej używanego Passata B8 z silnikiem 280 PS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #553 Napisano 12 Czerwca 2018 Za te pieniądze to ja bym wolał jednak Stingera na "fulu" Za 175 tyś wprawdzie tylko RWD ale jednak wygląda jakoś okazalej (według mnie rzecz jasna). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #554 Napisano 12 Czerwca 2018 13 godzin temu, radekrp90 napisał: Za te pieniądze to ja bym wolał jednak Stingera na "fulu" Za 175 tyś wprawdzie tylko RWD ale jednak wygląda jakoś okazalej (według mnie rzecz jasna). Arteon wyglądem nadrabia i przy stingerze nie wygląda tak biednie jak Passat. Ogólnie Stinger to zbiór ciekawostek i ma genialny stosunek cena - możliwości. Sama geneza jego powstania i efekt jaki wywołał w środowisku jest szalenie ciekawe. Zobaczymy czy dojdzie do produkcji plan wqrwionego Hyudaia bo wtedy może wyjść kolejny hit. Stinger 3.3 z boxem ma 100-200 już jednocyfrowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #555 Napisano 12 Czerwca 2018 Arteon robi robotę tylko jako biały - wtedy widać wszystkie smaczki. Tak samo B8 - tylko biały (lub jakiś inny jaskrawy) R-line do mnie przemawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rkarcz Zgłoś #556 Napisano 13 Czerwca 2018 Stinger ma kilka kwiatków. Heble Brembo jednak też są do przegrzania. W pewnej demówce z Rzeszowa biły po 5kkm. Poczytajcie testy jaka jest droga hamowania ze 100 do 0. 38.3 m? Arteon ma 34.7 m. Taka mała różnica. Arteon stoi a Stinger wali kogoś w dupę 20-30 km/h. Poza tym wielkość kabiny, bagażnika, jakość asystentów kierowcy, wygląd - oczywiście to ostatnie to kwestia kompletnie indywidualna. Całość projektu o nazwie Stinger to będzie ciekawa za 5 lat gdy technicznie dojdą do poziomu VW w wielu aspektach poza samym przyspieszeniem. Wtedy porównajmy cenę obu aut. Może być ciekawa. Trochę Koreańczyków dogonienie VW będzie kosztowało i cena na pewno wzrośnie. Chyba że sprzedaż takiej wersji jak ta bedzie rewelacyjna. O co też może być łatwo bo potencjalny klient jak widać powyżej jest dość nieświadomy.. A4 vs. Arteon? Bądźmy poważni i porównujcie coś co gabarytowo Arteonowi przystaje. Bo idąc tym tropem to nawet A3 jest konkurentem Arteona. A4 ma wielkość Golfa. I jest 2 razy od niego droższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #557 Napisano 13 Czerwca 2018 1 godzinę temu, Rkarcz napisał: A4 vs. Arteon? Arteon oficialnie to nie klasa D .. passat klasa D, arteon klasa E Konkurentami Arteona jest audi 6, bmw 5 , mercedes E, no i właśnie kia stinger (tak tak, stinger jest w klasie E) I tak naprawdę patrząc po cenie to Audi 6 jest 2 razy droższa od Arteona. 1 godzinę temu, Rkarcz napisał: Stinger ma kilka kwiatków. Ma kilka kwiatków oczywiście, ale ma kilka też lepszych rozwiązań np. head up na szybę, a nie na jakąś tabliczkę. Ma elektryczną regulowaną kierownicę i ma całkiem dobrych asystentów. Auto jako tako nie jest złe, i hamowanie o którym wspomniałeś może wynika z różnicy opon, nawierzchni testowej etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #558 Napisano 13 Czerwca 2018 2 godziny temu, Rkarcz napisał: (...)Chyba że sprzedaż takiej wersji jak ta bedzie rewelacyjna. O co też może być łatwo bo potencjalny klient jak widać powyżej jest dość nieświadomy.. (...) Nie wiem Kolego do czego pijesz. Wypowiadam swoją opinie i tyle. Według mnie i dla mnie, z tego co wnioskuję z testów i opisów (bo sam nie jechałem ani jednym, ani drugim) uważam Stingera za ciekawszą propozycję. Nie idealną ale ciekawszą. Akurat odnośnie asystentów te w Kii są niby lepiej dopracowane niż w VW - działają płynniej i bardziej intuicyjnie ale to może być subiektywna ocena testujących. Nie wiem też czego ja mam być nieświadomy - rzucasz argumenty i zaczepki, ale kompletnie nie widzę celu Twego działania. Ale dla niektórych świat kończy się na VW. Z wymienionych kilka postów wcześniej aut ja wolałbym zwyczajnie A4. Nawet jeśli Arteon jest "stylistyczną petardą" (na tyle na ile VW może sobie na to pozwolić) czy nawet nieco większy w tylnej części, to jednak jak dla mnie są od niego dużo ciekawsze i przyjemniejsze dla oka auta w tej cenie, bo nie dla każdego liczy się wożenie dwóch literek na grillu Zresztą sam Arteon nie ma zachwyca w wielu miejscach, bo dla mnie to nic innego jak kolejna generacja VW CC. Ciekawszy od Passata, ale na szczęście jest też konkurencja Poza tym - zniszczenia w autach testowych (bo tak można nazwać bicie tarcz) to akurat o niczym nie przesądza. Swego czasu psioczono na A-klasę AMG gdzie po 10.000 km testów pękała skóra fotela kierowcy ale u użytkowników nic takiego nie występowało... Przypadek? Nie sądzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rkarcz Zgłoś #559 Napisano 13 Czerwca 2018 (edytowane) dirve to są dane z badań tych samych gazet, zwykle robią to w tych samych miejscach. Arteon nie ma opon klasy Michelin Pilot Sport 4, tylko Pirelli PZero które i tak dość mocno płyną przy hamowaniu jak dla mnie. radekrp90 ja do nikogo nie piję, zwyczajnie wymienione samochody można porównać z Arteonem ceną i niczym więcej. Dla jednych ważne miejsce w środku, dla innych wykończenie, a jeszcze inni zwrócą uwagę na długość drogi hamowania. Ja akurat jeżdżę dość dynamicznie i dla mnie 3 metry robi różnicę. Jeżdżę z rodziną zapakowany i tak samo ma to dla mnie znaczenie. Porównań A4 do Arteona zupełnie nie rozumiem bo ilość miejsca dla kierowcy i w Golfie i A3 będzie w zasadzie taka sama, więc po co przepłacać? Arteon jest takim Superbem z trochę lepszym wyglądem i może wykończeniem, czy prowadzeniem. I tyle w zasadzie. To żadne premium choćby nie wiem jak VW czy właściciele Arteonów (w tym ja) zaklinali rzeczywistość. To jest normalna klasa średnia jak Passat, Superb, Mondeo czy Avensis. Ma swoje przewagi i one mają odzwierciedlenie w cenie. Wersja Esence to Highline Passata. Więc ile ma kosztować Elegance czy Rline dając sporo więcej miejsca? Audi to Audi. Wg niektórych A4 to nie Audi i nie ma porównania w wykończeniu do A6, ale ja się na tym nie znam bo to poza moim zasięgiem finansowym. Porównując miejsce w środku to Arteon jest jak A6 czy A7. https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/volkswagen/arteon/silnik-benzynowy-2.0-tsi-280km-od-2017/?vs=audi%2Fa6%2Fc8%2Fsilnik-diesla-45-tdi-231km-od-2018&c1=27078&c2=28657 https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/volkswagen/arteon/silnik-benzynowy-2.0-tsi-280km-od-2017/?vs=audi%2Fa7%2Fii%2Fsilnik-diesla-50-tdi-286km-od-2018&c1=27078&c2=28717 Oczywiście nie mam na myśli prestiżu, komfortu i wielu innych aspektów użytkowych a same gabaryty.. Ale na pewno Arteonowi bliżej do nich niż A4 do Arteona: https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/volkswagen/arteon/silnik-benzynowy-2.0-tsi-280km-od-2017/?vs=audi%2Fa4%2Fb9%2Flimuzyna%2Fsilnik-benzynowy-2.0-tfsi-252km-od-2015&c1=27078&c2=24239 Na pewno to nie jest jakość Audi, jest dużo twardego plastiku, coś tam skrzypi, nie ma sterowania multimediami z tunelu i jeszcze wiele wiele by się znalazło. Ale jest w zasadzie z tym wyposażeniem i osiągami prawie 2 razy tańszy. No sorry coś za coś. Lepszy zresztą nie może być bo nie ma być konkurencją dla Audi. Oczywiście każdy wybiera pod swój portfel i oczekiwania. Nie ma tematu. Edytowane 13 Czerwca 2018 przez Rkarcz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #560 Napisano 13 Czerwca 2018 3 godziny temu, dirve napisał: Arteon oficialnie to nie klasa D .. passat klasa D, arteon klasa E Konkurentami Arteona jest audi 6, bmw 5 , mercedes E, no i właśnie kia stinger (tak tak, stinger jest w klasie E) Mam teraz E klasę, Arteon może konkurować wyłącznie ceną. To co zostało wspomniane, chociażby jakością dodatków to jest przepaść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach